Ervaring 5de of 6de ziekte..

Hoi Karin,

hihi.. ze was ook helemaal beter op haar verjaardag want dat was vorige week vrijdag!!!! En toen was ze topfit hoor!!!!

Maar ben in ieder geval blij dat ze er haast geen last van heeft!

gr. Ilone

Hoi. Jesse had 2 weken geleden een nacht dat ie alleen maar huilde en bijna niet sliep.. Hij had al eerder oorontsteking gehad dus ik dacht eigenlijk daar aan, want hij had ook al een paar dagen koorts gehad.. De volgende avond kwam ie onder de douche uit en zag ik op zijn buik en rug allemaal vlekjes.. Maar wist ik veel.
Kwam ik 2 dagen later bij het cb en dan vragen ze altijd of ie ziek was geweest, dus ik dat verteld van die koorts en dat ik dacht dat ie weer oorontsteking had gehad..
Toen kleedde ze hem uit en zag ze die vlekjes..Oh zei ze, hij heeft de 6e ziekte! Ik zeg Huh? De wat?
Maar dat bleek dus zo te zijn..Had er wel eens van gehoord maar  ik wist niet wat het inhield.. Nou dat dus..
Zij zei dat ieder kindje dat krijgt maar dat het ook heel vaak onopgemerkt blijft omdat die vlekjes met 1 of 2 dagen weer weg zijn, en je er dan niet meer aan denkt zeg maar.. Bij mijn oudste kan ik me ook niet herinneren dat ie het heeft gehad...
Groetjes

Hallo

Hier is er ook eentje met allemaal vlekjes. Schreef maandag dat hij zondag op de verjaardag koorts had dat was maandag ook nog. Nu sinds vandaag heeft hij ook allemaal rode/roze vlekjes tot nu op de buik en de rug en een heel klein beetje in het gezicht. Lijkt me dus ook de zesde ziekte. We dachten eerst dat de koorts van de tandjes kwam (hij krijgt 2 kiezen en zo nog een tandje) maar volgens mij is het en de tandjes en de 6e ziekte. Vandaag vanaf vanmiddag is er ook niks meer goed niet spelen niet op schoot. Eten is geen probleem dat scheelt. Wil er niet mee naar de huisarts gaan ze doen er toch niks mee.

Groetjes bg

Hoi meiden,

Nou de huisarts zei tegen mij dat de zesde ziekte niet heerste, maar misschien is het dan toch de zesde ziekte... Vond de symptonen er ook al op lijken.

Jennifer heeft er nog steeds geen last van en  de vlekjes  worden al stukken minder.
Al vind ik wel dat ze deze week slecht slaapt, maar of dat daar door komt???

gr. ilone

Terug
Bovenaan