ervaring borstvoeding gevraagd?

Eerste heeft ook 8 maanden borstvoeding gehad en daarna nog 2 maanden afgekolfde melk. Ben gestopt met echt aan de borst leggen omdat hij me steeds weer beet, auw. En na 2 maanden kolven stond ik droog.

Ik heb heel erg gehuild toen ik besloot de laatste keer mijn zoontje aan te leggen. Het was echt een prachtige ervaring !!! Maar achteraf ook wel blij dat ik gestopt ben. Een kindje van 8 maanden wordt toch wel groot en zwaar.

De 2de krijgt ook weer borstvoeding. Kan niet wachten !!!! Zag laatst een foto van een vrouw met een kleine aan haar borst ... werd er helemaal warm van. Ik verheig me erop die kleine zo tegen me aan te leggen...... zwijmel.....

Al moet ik toegeven dat je af en toe doorzettingvermogen moet hebben. Mijn zoontje was gelukkig een makkelijke maar je hebt van die dagen erbij dat het niet meezit.

Heb zelf ook zo'n cursus gedaan en heb regelmatig de lactatiekundige gebeld voor advies.

Ben wel vanaf dag 2 gaan kolven. In het begin om van de stuwing af te komen, daarna om ook eens de fles te kunnen geven. Vooral als je bezoek hebt of op bezoek gaat, is het wel makkelijk om wat afgekolft te hebben.
Ben je ook meteen van het probleem af "maar de papa wil ook eens de kleine voeden".

Ik ben altijd tegen "kunstvoeding" geweest. Klinkt stom. Al heeft mijn zoontje die laatste maanden toch wat van die melk gekregen.
Er is niks mis met die "kunstvoeding" maar ik ben gewoon heel erg voor de borst.

Ik vind eigenlijk dat elke vrouw het geprobeerd moet hebben !!!!
In sommige gevallen wil het gewoon niet lukken...jammer... maar probeer het. Het is echt mooi en bijzonder.
En mocht het niet lukken of besluit je (vanwege werk of zo) om te stoppen, dan heb je het teminste geprobeerd en ben je een mooie ervanring rijker.

Ik heb wel altijd melk achter de hand gehad. Nu ook weer.
Ik heb 2 flesjes in huis en een pak hypoallergenen melk. Gewoon voor het geval dat het niet mocht lukken of niet voldoende zijn.

Voor de borstvoeding heb ik in huis : Voedings-bh's, voedingskussen (maar bij de eerste weinig gebruikt), zoogkompressen, een kolf (2de hand voor 10 euro gekocht op marktplaatst, uitgekookt en werkt prima), tepelcreme, Telefoonnummer lactatiekundige, en een dosis goede moed.

Nou heel veel succes.

Groetjes
 
toen mijn dochter geboren werd, werd ze nagekeken en daarna mocht ik haar meteen aan de borst. daar heb ik specifiek om gevraagd, want meestal krijg je je kindje pas aan de borst als ie aangekleed is. en dat huid op huid contact schijnt juist erg goed en fijn te zijn.
de eerste 2 dagen wilde me dochter niet drinken vanwege vermoeidheid, daarna kwam ze om de 3 uur, ook snachts.
wij hadden haar naast ons bed staan de eerste 4 weken waardoor ik niet zo wakker werd als ze wilde eten.
daarna sliep ze al wat langer door. Doordat ik zo'n last kreeg van stuwing, heb ik een borstkolf gekocht, wel pas na ongeveer 4 dagen.
ook heb ik erge last gehad van tepelkloven, ik ben toen met tepelhoedjes gaan voeden, en dat heb ik een half jaar zo gedaan, toen ben ik gaan afbouwen.
ik heb ze nu alvast in huis gehaald, voor de zekerheid. en ook alvast bakjes voor het afgekolfde melk in de diepvries.
hoop dat ik het weer zo lang ga volhouden, en dit keer zonder tepelhoedjes, want daardoor was ik een half uur bezig met voeden.
succes.
oja, bepanthen, kan je altijd maar beter in huis hebben. tegen tepelkloven, maar het helpt ook uitstekend tegen schrale plekjes en luieruitslag
 
Ik heb mijn dochter 6 maanden borstvoeding gegeven. De eerste 2 weken heb ik regelmatig gedacht waar ben ik aan begonnen... Ik had erg veel last van tepelkloven, heb toen mothermates besteld, gelpadjes die je even moest koelen en vervolgens in je bh deed. werkte zo enorm goed! Was na 3 dagen helemaal van de kloven af! Toch liep de borstvoeding pas na 6 weken echt lekker, was toen verder lichamelijk ook weer opgeknapt (heeft misschien met elkaar te maken?)

Heb uiteindelijk van die hele borstvoedingsperiode genoten! Vond het 's nachts wel makkelijk, geen gedoe met flesjes, maar gewoon je kindje aan de borst leggen. Werken en borstvoeding vond ik tegenvallen, wil daarom bij de tweede (ben nu zwanger!) langer thuisblijven, want ik wil absoluut weer borstvoeding gaan geven!

veel succes!

oh ja, vanaf dat mijn dochter 3 maanden was, kreeg ze één keer per dag een kunstvoeding. Dat nam bij mij wel een hele druk weg, want altijd zelf voeden of kolven vond ik toen toch wel zwaar worden. Dit gaf gelijk zo'n stuk vrijheid, en toch profiteerden we allebei van de borstvoeding. Werkte voor mij heel goed!
 
wist je dat borstvoeding geven gelijk na de geboorte ook goed is voor je baarmoeder. Dan voel je je baarmoeder echt samentrekken. Dit is goed om sneller te stoppen met vloeien.


Sucses ermee
 
Bedankt voor jullie reacties!!!!!

Ik ben zo benieuwd hoe het gaat lopen, ik ga echt mijn best doen om het te laten slagen.De vorige heb ik heel erg lang last gehad van stuwing enzo, ik hoop ook dat ik voldoende kan geven, of eventueel een combinatie ervan.

Ik moet zo ie zo in het ziekenhuis bevallen en ik ga ook vragen of ze de baby gelijk aan de borst willen leggen. Het schijnt ook dat je moederkoek er dan gemakkelijker uitgaat (heb namelijk 1x gehad dat ik naar de OK moest daarvoor)

Alleen nu zit ik even over de borstkolf, die heb ik niet en de meeste zeggen dat je die eerste week ook niet nodig hebt. Is dat ook zo???

Ik begreep dat ik het volgende in huis moet hebben:

Bepanten
Zoogcompressen (zijn dat nou die soort koffiepads???)
VoedingsBH


als ik google, zie ik heel veel spullen (soort bewaar bakjes enzo) heb je dat ook allemaal nodig???

Gr.
 
tepelcreme, zoogkompressen en voedings-bh zijn wel aan te raden.
Voor de zekerheid toch een flesje en kunstvoeding, je weet maar nooit.

Wat je voor de rest nodig hebt, merk je vanzelf.
Ik had bv erg veel last van het toeschietreflex. Heb naderhand van die lekschaaltjes gekocht. Dat zijn van die plastiek bakjes voor om je tepel die lekkende melk opvangen. Maar dat soort dingen moet je niet meteen in huis halen, even afwachten wat je nodig hebt.

Wat betreft een kolf :
ik had er eentje gekocht via marktplaats en was er wel blij mee. Vooral tegen het einde van de week toen ik stuwing had. Ga aub niet meteen naar de winkel en 100 euro uitgeven voor een kolf. Ook hier geld weer, je merkt wel wat je nodig hebt. Ik zie genoeg kolven staan op marktplaats van vrouwen die meteen zo'n duur ding gekocht hebben en de borstvoeding niet gelukt is. Sta je dan met zo'n duur ding.

Ijsklontjes zakjes om de melk in te bewaren werken prima. Ik heb naderhand kleine flesjes gekocht (vond ik persoonlijk makkelijker/beter) maar ook dat is weer...koop zodra je het nodig hebt.

Haal dus alleen het nodige in huis (creme, kompressen, bh, 1 flesje en pak kunstvoeding) en wacht met de rest tot je verder bent. Eerst kijken of de borstvoeding gaat lukken en dan merk je vanzelf wel waar je behoefte aan hebt, qua spullen.

Veel succes
 
Terug
Bovenaan