Ervaring hypospadie Sophia kinderziekenhuis

<p>Hallo dames,</p><p>Mijn zoontje heeft hypospadie en wordt in januari geopereerd in het Sophia kinderziekenhuis. Zijn plasbuis w0rdt dan verlengd. Hij is dan rond de 8 maanden oud en moet na de operatie minimaal 2 dagen in het ziekenhuis verblijven. De arts denkt dat het met 1 operatie wel zal lukken, maar er is ook nog een kans dat de operatie na 6 maanden herhaald moet worden.</p><p>Wie heeft ervaring met hypospadie en dan voornamelijk in het Sophia kinderziekenhuis? Hoe hebben jullie het ervaren en hoe was het verblijf in het ziekenhuis? Slaap je dan met je zoontje op 1 kamer? Hij is nog zo klein, vind het stiekem een beetje zielig en eng :) </p>

Hallo lieve mama,
Mijn zoontje van het 1 jaar ( niet gecorrigeerd, prematuur) heeft ook een hypospadie. Gelukkig zit de plasbuis wel goed recht en heeft hij een goede straal. Maandag moeten we naar de anesthesist en dan waarschijnlijk 2 weken later wordt hij geopereerd aan zijn voorhuid. De uroloog vind het wel beter dat de voorhuid óf eraf gaat en hij besneden word, of ze maken de voorhuid dicht. Wij kiezen voor besnijden want dat geeft minder complicaties. De professor doet dit zelf dus ben benieuwd. Ook is het niet in het Sophia maar in het WKZ. 
Ik kan jr dus niet echt antwoorden geven.

Ik heb absoluut geen ervaring met jouw situatie, maar ik weet wel dat kinderen het recht hebben op 24/7 een ouder bij zich te hebben in het ziekenhuis. Dus ik weet eigenlijk wel zeker dat jullie samen mogen slapen.
Als het mag en kan, zou ik zoveel mogelijk vertrouwde spulletjes meenemen van huis. Leg de dagen voor de ingreep tig hydrofieldoeken in jullie eigen bed, zodat je in het ziekenhuis allemaal doeken bij je hebt die ruiken naar thuis.

Ik geloof niet dat dit overal zo is.. Toen onze zoon 1 week oud was en in het UMCG lag moesten wij overnachten in het Ronald Mcdonald huis.. Toen hij overgeplaatst werd naar Heerenveen mochten wij wel bij hem op de kamer. Volgens mij ligt het aan het beleid van het ziekenhuis! Hopelijk is het inmiddels aangepast (1 jaar geleden, dat onze zoon in het ziekenhuis lag).
Succes in iedergeval!! 

Ik heb geen ervaring met de reden waarom jij naar het sophia moet, maar ik ben er vorige week bevallen, en de weken ervoor geweest, ik heb het als heel fijn ervaren, wat is iedereen lief daar! Hopelijk helpt dat je wel ?

Hoi "D Roosje"
weet niet of je dit nog ziet want je bericht was al in 2019. Maar ben benieuwd hoe de operatie is gegaan en hoe het nu gaat. Mijn zoontje is ook geboren met hypospadie. En word rond de 7 maanden ook in het Sophia kinderziekenhuis geopereerd. Zie er erg tegen op.
Wie heeft er nog meer ervaring met hypospadie en een operatie daaraan op zo'n jonge leeftijd.

[quote quote=10411159]Hoi “D Roosje” weet niet of je dit nog ziet want je bericht was al in 2019. Maar ben benieuwd hoe de operatie is gegaan en hoe het nu gaat. Mijn zoontje is ook geboren met hypospadie. En word rond de 7 maanden ook in het Sophia kinderziekenhuis geopereerd. Zie er erg tegen op. Wie heeft er nog meer ervaring met hypospadie en een operatie daaraan op zo’n jonge leeftijd.[/quote]

Heel toevallig zag ik een bekend onderwerp voorbij komen :)
De operatie is in 1 keer geslaagd. Het was voor mij en mijn man wel erg zwaar, maar we hebben het overleefd. 
Wij wilden de ruggenprik niet. De operatie is gedaan onder volledige narcose, daarna medicatie tegen de pijn. Mijn zoon is besneden en dat gedeelte wat ze weg hebben gehaald, hebben ze gebruikt voor zijn plasbuis, want die was filterdun. 
Het verschonen vond ik erg moeilijk en daarom mochten we 5 dagen in het ziekenhuis blijven. Het zag er allemaal zo kwetsbaar uit en het bloedde af en toe. We hadden een eigen kamertje en zowel mijn man als ik konden samen blijven.
Daarna moesten we toch naar huis en die 2 dagen zelf alles verschonen. Plasluiers waren opzich geen probleem, maar de poepluiers.... pfff.. Diezelfde avond zijn we op de spoedeisende hulp beland: paniek!
Een week na de operatie werd het verband er af gehaald. Toen ging het wat makkelijker.  Mijn zoon mocht 2 weken niet op zijn buik rollen en schuiven zodat alles kon genezen. Dat was lastig, want hij had er een spelletje van gemaakt :)
Ik ben blij dat het achter de rug is en dat de operatie in 1 keer is gelukt. Zoonlief zelf heeft eigenlijk nergens last van gehad behalve van het feit dat hij niet mocht rollen. We hebben heel veel heliumballonen gehaald zodat hij zich enigszins kon vermaken en mocht als het niet meer ging tekenfilms kijken. 
De arts was een vrouw en ze is echt goed!! Je hebt er maar 1 dus even opzoeken! Als je haar naam niet kan vinden, wil ik wel even voor je kijken. Zie haar ervaring en reviews. Ze was dan ook de enige die zonder alles open te maken, wist wat er aan de hand was. Volgens andere urologen was een operatie niet eens nodig. 

Hai dames  Ik lees even mee en fijn om te lezen hoe jullie ervaringen waren. Ons zoontje wordt ook binnenkort geopereerd aan hypospadie. Hij heeft gelukkig het niet in ernstige mate. Het plas gaatje zit halverwege. Hij plast keurig. Goede straal ook. Alleen een stijve piemel heb ik nog nooit gezien. Dus hoop dat dat goed komt. Ik vind het ook zo zielig. Wij mogen direct naar huis maar ik heb gezegd dat ik niet weet of ik dat wel zie zitten. Ben niet zo'n held ook. Ons eerste kindje dus in veel dingen onzeker. Dat is stukke minder na 7 maanden. Maar ik vermoed dat dat tijdens die operatie en erna we weer zal opkomen!  we worden binnen nu en 6 maanden opgeroepen. Hopelijk niet in de zomer. Kan die niet zwemmen! En afkoelen in een badje. We gaan het zien. Alles voor een mooie piemel! ?

Terug
Bovenaan