Ervaring hypospadie Sophia kinderziekenhuis

Hallo allemaal,
Hierbij ook mijn verhaal en dilemma.
Mijn zoontje is nu 13 maanden en afgelopen juni geopereerd aan hypospadie in het UMCG. Kromstand is verholpen en hij is besneden. Hij mocht zijn katheter een dag eerder uit dan de standaard procedure.
Na 6 weken kregen we een controle en bleek dat zijn nieuwe plasgaatje dicht was gegroeid en de plas weer uit zijn oude plasgaatje komt (net onder zijn eikel). 
We kunnen hem opnieuw laten opereren, maar dan doen het om cosmetische reden. Erectie is namelijk goed en hij kan er ook mee staand plassen. 
Wij zijn in dilemma of wij de operatie en de toestand die er bij komt kijken nog een keer willen onder gaan voor hem of dat hij zijn plasgaatje houdt waar hij nu zit. Dus niet zoals ieder ander. 
Ik wil niet dat hij later zegt, hadden jullie het toen maar gedaan. Of dat hij zich er voor gaat schamen. 
Maar ik merk dat hij best wel trauma heeft opgelopen. De luier verschonen vind hij niet fijn en als hij bij artsen in de buurt komt begint hij ook te huilen. En ook bij deze operatie kan het het weer mis gaan. 1 op de 4 operaties heeft dit soort complicaties zei de arts. 

Heeft er toevallig iemand ervaring hier mee? Of zijn er mannen die kunnen aangeven of ze hinder van ervaren (bijv, tijdens de gemeenschap) dat het plasgaatje onder de eikel zit i.p.v. erop? 

Groet Karin 

Hoi allen, voor diegene die het al hebben meegemaakt wel heftig om mee te maken. Hier is mijn zoontje er afgelopen dinsdag aan geholpen.  Na 2 dagen ging het verband er af en nu heeft hij alleen nog zo'n katheter of splintje zoals ze het noemen. Verschonen is echt niet fijn. Vooral als de luier er tegenaan komt echt sneu. 

Hoe waren jullie ervaringen als ouder?
Had jullie zoontje lang pijn? Of werd dit snel beter?
En pffff heftig hoor om de wond zo te zien bij zo'n klein frummeltje.

Groetjes Wendy

Terug
Bovenaan