Ervaring johannesbroodpitmeel?

Wie heeft er ervaring met johannesbroodpitmeel?

Onze kleine is vrijdag 5 weken, weegt 4200 gram. sinds kort geven we 5 voedingen plus 1 nacht van 120 cc. Echter hij komt vaak na 3 a 3.5 uur. Nutricia adviseerde nog niet naar 150 cc te gaan omdat je daarna geen rek meer hebt, en adviseerde dus het broodpitmeel. Wie heeft hier ervaring mee? Ook qua hoeveelheid?

Hoi hoi,

Wij hebben hier wel ervaring met het jbpm (wat een woord he) maar dan tegen het spugen. Dat helpt enorm. Maar krijg niet de indruk dat ie hierdoor langer op een fles kan. Wist ook niet dat het ook daarvoor gebruikt werd. Ik doe 3 schepjes op 150 ml.Maar das gewoon even uitproberen.

succes.

Dank voor je reactie! Ja, nutricia adviseerde dat, eerst kleinere speen maar dat werkt niet. Ben bang als we met 4 weken al naar 150 cc gaan dat we daarna geen uitweg meer hebben. Gaan morgen het spul halen.

Kijk alsjeblieft goed naar de reactie van je kindje!
Ons ventje zat regelmatig verstopt van de jhbpm!! En dat terwijl wij maar 1.5 schepje (die zijn heel klein) op 180cc tot 210cc melk deden..wij gaven toen nog  Omneo.
Wij zijn toen helemaal overgestapt op andere voeding (Bonbébé) en dat bleek voor ons de gouden greep! Wij gaven het dan ivm spugen, maargoed  dat neemt niet weg dat ik blij was dat ik van de pitmeel af was! Voor ons was het drama ± of hij zat verstop óf het kwam er van boven uit...en soms ook van onderen in spuitvorm....
Al met al niets dus voor ons!
Wel had ons kleine mannetje (2800 gram bij geboorte) altijd vollere flessen dan hij mocht, en hier op het cb zeiden ze dus heel laconiek: hij is een inhaalslag aan het maken.    Omdat hij zoveel spuugde dacht ik ook wel eens dat hij veel te veel keeg maar eenmaal op Bonbébé gaf hij binnen een week geen bogen meer maar af en toe een mondje terug! Dus daaruit bleek wel dat hij niet téveel kreeg!
Persoonlijk zou ik geen kunstgrepen uithalen in de vorm van jhbpm maar had ik wel meer in de fles gedaan. Wil ook helemaal niet zeggen dat álle flessen dan voller moeten, kan best zijn dat hat alleen die van voor de nacht is, of juist 's ochtends.
Nu heb ik er ook nooit een punt van gemaakt als hij een keer 40 cc liet zitten, dat was dan weer het voordeel van meer geven dan mocht...Ik heb nooit nog een slokje "opgedrongen"

Zeg er wel bij dat dit bij hongerlapjes misschien niet zo goed werkt; sommige kindjes stoppen niet vanzelf als ze geen honger meer hebben maar gaan net zo lang door tot alles op is!

Je moet doen waar je jezelf goed bij voelt maar ik wilde je ook een andere kant van jhbpm laten weten!

Groetjes Saskia

Ik zou trouwens persoonlijk meer waarde hechten aan het advies van het cb (nu hebben we hier heel fijne mensen hoor) dan aan dat van Nutricia. Die kunnen tenslotte je kindje niet zien door de telefoon en als je even het inloopspreekuurtje binnenloopt kun je overleggen met iemand die je kindje ook "kent"

Groetjes Saskia

wij zijn een week geleden met jbpm begonnen, onze dochter is 4 maanden nu en slaap sinds ze dat in haar laatste fles krijgt, ongeveer twee schepjes, meteen stukken langer door. Overigens ben ik persoonlijk niet zo van de curves en lijntjes, en ga ik in op wat mijn dochter vraagt qua voeding. Natuurlijk wel met mate, ze krijgt niet meteen eten als ze ene kik geeft haha. Maar wij zaten dus continu met en hongerig kind, pas toen ik de regeltjes aan de kant gooide, ging het stukken beter met flessen drinken.

Hoi,

Sorry misschien begrijp ik je verkeerd maar na 3 -3,5 is toch heel normaal voor een baby van 5 week?!
Mijn zoontje kwam de eerste 3 maand elke 2 uur dag en nacht ongeacht wat ik gaf.

Maar je moet doen wat je zelf denkt dat het beste is,jij als moeder voelt dat het beste aan.

Ze blijven wel iets langer weg met johannesbroodpitmeel maar ik zou dat alleen gebruiken als het nodig is (dus met spugen) Er zijn trouwens heel veel baby's die er sterk op reageren met de darmpjes..

groetjes trui

Terug
Bovenaan