ervaring keizersnee en en weer zwanger

Hoi meiden

Graag zou ik ervaringen willen delen met meiden die een keizersnee hebben gehad en weer zwanger zijn.

Ik heb heel regelmatig pijn van me keizersnee en dan met name de binnenste litteken (baarmoeder).
(ik ben nu 15 weken zwanger)

Nou heb ik dat besproken en me vk en die geeft aan dat als ik er zoveel pijn aan heb dat er waarschijnlijk een verkleving zit rond me litteken weefsel van me baarmoeder.
Nou zit ik met de vraag in hoeverre zijn dan de gevolgen met een bevalling en zal het dan toch weer een keizersnee worden.

Graag hoor ik jullie ervaringen, ook als jullie helemaal niks voelen/hebben gevoeld.

Groetjes Quinta
 
hallo

ik heb bij me eerste ook een keizersnede gehad
ben nu 23 weken zwanger en heb eigelijk helemaal geen last van het litteken
scheelt misschien ook wel hoeveel er tussen zit
mijn zoontje is nu bijna 4.5 jaar
hoe het zou zitten met een bevalling heb ik ook geen idee van
bij mij is het ook maar afwachten
mijn zoontje was klein bij de geboorte en lag in een onvolkomen stuit
moeten bij deze maar afwachten maar ze hebben me wel verteld dat ik wel op een natuurlijke kan bevallen mits deze baby goed groeit en niet in een stuit gaat liggen
dus ook maar afwachten blijf maar hopen op een natuurlijke bevalling

groetjes semmetje
 
Hi Quinta,

Ik heb ook een keizersnede gehad, mijn zoon is 2 1/2 en ik ben 24 weken zwanger.

Soms heb ik wel het gevoel dat het gebied rondom de snee gevoeliger is, maar echt pijnlijk niet. Dat heb ik trouwens al vanaf het begin en niet alleen met het zwanger zijn. Of dat nog gaat veranderen weet ik uiteraard niet.

Ook al heb je een ks gehad, je mag dan toch bij een tweede gewoon bevallen. Mits dat natuurlijk kan. Als de zwangerschap goed verloopt, er geen tekenen zijn dat er iets "mis" zou kunnen zijn (stuit of andere redenen), dan is een gewone bevalling het beste. Zeker omdat je 6 weken niks mag tillen, niet fietsen, auto rijden etc en jij er toch een ukkie rond hebt lopen! Wel moet je in het ziekenhuis gaan bevallen omdat er extra risico's zijn op complicaties vanwege de buikwond die je hebt gehad. Ik ken (gelukkig) geen verhalen waarbij het niet goed ging, de bevalling na een eerdere ks, maar schijnt toch zo te zijn.

Ik probeer dit keer echt voor een gewone bevalling te gaan (vorige keer lag de kleine in een stuit en had ik geen weeën, was hij niet ingedaald en had een boedha houding). De vorige keer was ik 9 maanden lang erg bang om te bevallen, nu ben ik er heel rustig onder.

Mocht je je niet gerust voelen met het antwoord van je vk, ga dan even naar je huisarts. Die weet echt ook heel veel, al doen ze tegenwoordig geen bevallingen meer. Misschien kan hij of zij je meer gerust stellen.

Gr. Tamara.
 
Hallo Quinta,

Ik heb in dec 2007 een keizersnede gehad omdat mijn zoon in een stuit lag. Ik ben nu 10 weken zwanger en soms jeukt het litteken maar echt pijn heb ik er niet aan. Kan je niet gewoon de pech hebben dat de placenta op het litteken groeit?

Blijf niet rond lopen met angsten of vragen. Blijf net zo lang door vragen tot dat jij gerust bent gestelt.

Gr. Marjoleine
 
Mijn eerste was een ks. Bij mijn tweede heb ik niet mijn binnenlitteken gevoeld. Wel de buitenkant. Het rekte weer op. Had niet veel pijn, maar was wel gevoelig. Ik heb dat veel ingesmeerd met zwangerschapsolie en dat hielp. Het litteken was toen nog redelijk rood. Er zit 17 maanden tussen mijn oudste twee.
Overigens ben ik met de 2e "natuurlijk" bevallen met een vacuum.

Nu ben ik in december uitgerekend. Ik voel mijn litteken nu niet meer. Heb wel een paar keer mijn litteken van de knip "beneden" gevoeld deze keer.

Bij jou is het zo te horen wel een ander verhaal. Hoewel je vk veel weet, zou ik anders doorvragen naar de gyn. Daar kom je uiteindelijk toch terecht. Het voordeel (en het nadeel) is dat de gyn het allemaal medischer bekijkt. Je voelt het nú, dus nú is het moment om je verder te informeren.
Helaas kan ik je niet verder helpen met een vergelijkbare ervaring.

Sterkte,

groetjes,
Tamar
 
hoi,

Bij mijn oudste zoontje had ik een spoedkeizersnede (sept 2004), 22 maanden later is zijn broertje geboren (juli 2006), via de "normale" weg. Ik ben nu zwanger van onze 3e. Ben erg benieuwd hoe het nu zal gaan. Ik heb zelf geen last van het litteken gehad. Het is wel zo dat de huid bij bepaald weer wat gevoeliger is, maar dat heeft niks met deze zwangerschap te maken.

Ik zou inderdaad gewoon nog even de VK vragen.

Groetjes
 
Hoi Hoi,

ook ik heb bij de eerste een spoedsectio gehad... nu wordt het een geplande sectio.... ga die ellende niet meer aan. ben nu 28 weken zwanger. En heb inderdaad ook regelmatig last van de littekens... heb er al eerder last van gehad... ongeveer een jaar na de operatie en heb toen een osteopaat opgezocht en dat hielp wel; wel pijnlijke behandeling want ze "trekt" de verkleving als het ware los maar het heeft wel geholpen. Nu sinds afgelopen weekend kan ik heel goed het weer voorspellen; aan de hand van m'n littekens.. haha... en de buik gaat nu flink wat boller worden dus de ophanging moet meerekken en vandaag heb ik echt wel pijn gehad... kon precies vertellen waar het binnenlitteken zit. Tja, weinig aan te doen als beetje rustig aan doen en bij teveel pijn warme kersenpit ertegen... is niet anders....

ook jij veel succes! Komt goed meid! ik had er in het begin ook meer last van, toen weer niet, en nu dus weer wel....

Liefs
Sunny
 
Hey hallo,

Ik heb in juli 07 een spoedks gehad! Redelijk goed hersteld, maar heb sinds de zwangerschap wel last van pijnen in mijn onderbuik! Soort rekpijn, maar vlgs de vk kan het erbij horen ivm verklevingen. Ben nu bijna 12wkn zwanger vd 2de, maar weet totaal nog niet wat ik doe qua bevallen. Heb gelukkig eerst gesprekken in het zkh en met vk en naar verloop van tijd, beslissen we wel. Maarre die pijnen herken ik en wat ik heb begrepen is dat dat heel "normaal" is en geen kwaad kan.

Groetjes Noëlle
 
Terug
Bovenaan