Ervaring medicatie miskraam

Hallo Jorien, helaas heb ik gisteravond (ik was toen exact 8 weken) te horen gekregen dat het hartje niet meer klopte. Het hartje hebben wij op de 3 eerdere echo's wel gehoord.
ik twijfel heel erg over de procedure die ik nu moet nemen. Hoe gaat het nu met jou? Heeft de medicatie geholpen?
Gr. 

Hoi Sylvo,
Wat vreselijk rot voor je dat je dit moet mee maken. Allereerst heel veel sterkte!
Ook ik had een niet vitaal vruchtje waarvoor ik medicatie (misoprostol/ cytotec) heb genomen. Ik kreeg sowieso de keus medicatie/curettage niet echt, omdat het ziekenhuis waar ik word behandeld een sterke voorkeur voor medicatie heeft. Maar gezien de goede slagingskans dat het lukt met medicatie (80-90% staat in mijn informatiefolder) en het lagere risico op (ernstige) complicaties wou ik het wel proberen.
Na alle horrorverhalen op internet vond ik de pijn meevallen, maar prettig is het natuurlijk niet. Ik was helaas een uitzondering waarbij het bloeden te heftig was (ik moest naar het ziekenhuis) en er bleek uiteindelijk ook nog restweefsel achtergebleven (incomplete miskraam).
Hoewel dit enorm balen is, realiseer ik mij dat ik dus een uitzondering ben. Omdat het risico op (ernstige) complicaties bij medicatie lager is dan bij een curettage zou ik de misoprostol/cytotec met een vrij goede slagingskans wel overwegen. Aan de andere kant is het met een curettage meestal wel meteen klaar (al zijn daar ook uitzonderingen natuurlijk) en heb je niet al het gedoe thuis (al vinden sommige mensen het juist fijn dat ze thuis zijn).
Wat ik verder nog mee zou willen geven is dat als de misoprostol/cytotect niet goed gewerkt heeft ik wel serieus zou informeren naar een curettage. Ik heb dit namelijk niet gedaan en heb op aanraden van de gynaecoloog afgewacht, waardoor ik uiteindelijk 3,5 week later (met constant vloeien in de tussentijd) alsnog geholpen moest worden.

Hopelijk heb je hier wat aan.
Succes met je keuze en nogmaals heel veel sterkte de komende tijd!

Hoi,
Wat vervelend nieuws! Veel sterkte! 
Bij mij was het dec 2016 ook mis. Ik heb toen eerst afgewacht. Uit zichzelf begon er wel wat maar het vruchtje zelf zat er nog.. ik heb toen die medicatie gebruikt. Ik werd toen een soort van ongesteld maar bij de controle bleek nog niet alles weg te zijn. Toen nog een keer geprobeerd en volgens de gynaecoloog was het toen wel oke. Het was inmiddels feb.. toen het mei was vond ik het al weer erg lang duren en heb ik een controle aangevraagd. Ik kreeg toen een echo en daarna een hysteroscopie. Bleek er nog steeds weefsel te zitten. Ik heb toen meteen alsnog een currettage gehad. In juni 2017!! Waarschijnlijk ben ik een uitzondering maar laat het goed checken. Als ik dit had geweten had ik meteen een currettage gedaan. Inmiddels ben ik 24 weken zwanger en verwachten we haar eind mei. Dus het komt uiteindelijk goed :) heel veel succes! 

Ik heb er ook ervaring mee helaas.
En ik was ongelooflijk bang door alle negatieve reacties.
Bij mij viel het echter 100000% mee. Totaal geen pijn gehad, enkel vrij veel bloedverlies en uiteindelijk verlies van het vruchtje. (Dit was best groot, denk wel 9cm lang in totaal met vruchtzakje en al). Absoluut geen krampen gehad. 
Ik was ruim 9 weken zwanger toen het mis ging..
Groetjes Sophie

Heel veel sterkte en succes trouwens, het is echt wel heftig. 
Ik ben ondertussen opnieuw zwanger (ruim 7 weken en vandaag een goede echo gehad), en het is heel spannend.
Hou vertrouwen voor de toekomst, dat is eigenlijk wat ik wil zeggen!

Hai Sophie, hoe lang duurde her voordat jij weer zwanger was na je miskraam? Heb je eerst een menstruatie afgewacht?

Dank voor jullie reacties,
ik heb uiteindelijk gekozen voor de medicatie... heeft niet gewerkt:( heb 2 dagen erge krampen gehad ( tot huilens aan toe) en een klein beetje bloedverlies.. heb daarna een echo gehad en alles zat nog precies op z’n plek dus was er niks mee opgeschoten. Ik heb gisteren een curettage gehad en in weet dat als me dit nog een overkomt ( wat ik uiteraard niet hoop ) ik meteen voor een curettage ga.. de arts vertelde mij dat het helemaal goed is gegaan en dat alles er goed uit zag, ook heeft hij mijn eierstokken bekeken en ik mag meteen weer zwanger proberen te worden.. ik verlies nu al bijna geen bloed meer alleen nog een heel klein beetje bij het plassen.
ben blij dat het klaar is en dat we voorzichtig aan een nieuwe start kunnen beginnen.
iedereen veel geluk voor de toekomst!

Terug
Bovenaan