Hoi Sylvo,
Wat vreselijk rot voor je dat je dit moet mee maken. Allereerst heel veel sterkte!
Ook ik had een niet vitaal vruchtje waarvoor ik medicatie (misoprostol/ cytotec) heb genomen. Ik kreeg sowieso de keus medicatie/curettage niet echt, omdat het ziekenhuis waar ik word behandeld een sterke voorkeur voor medicatie heeft. Maar gezien de goede slagingskans dat het lukt met medicatie (80-90% staat in mijn informatiefolder) en het lagere risico op (ernstige) complicaties wou ik het wel proberen.
Na alle horrorverhalen op internet vond ik de pijn meevallen, maar prettig is het natuurlijk niet. Ik was helaas een uitzondering waarbij het bloeden te heftig was (ik moest naar het ziekenhuis) en er bleek uiteindelijk ook nog restweefsel achtergebleven (incomplete miskraam).
Hoewel dit enorm balen is, realiseer ik mij dat ik dus een uitzondering ben. Omdat het risico op (ernstige) complicaties bij medicatie lager is dan bij een curettage zou ik de misoprostol/cytotec met een vrij goede slagingskans wel overwegen. Aan de andere kant is het met een curettage meestal wel meteen klaar (al zijn daar ook uitzonderingen natuurlijk) en heb je niet al het gedoe thuis (al vinden sommige mensen het juist fijn dat ze thuis zijn).
Wat ik verder nog mee zou willen geven is dat als de misoprostol/cytotect niet goed gewerkt heeft ik wel serieus zou informeren naar een curettage. Ik heb dit namelijk niet gedaan en heb op aanraden van de gynaecoloog afgewacht, waardoor ik uiteindelijk 3,5 week later (met constant vloeien in de tussentijd) alsnog geholpen moest worden.
Hopelijk heb je hier wat aan.
Succes met je keuze en nogmaals heel veel sterkte de komende tijd!