Ervaring medicijnen reflux

<p>Hoi, </p><p>Al weer eens een topic van mij. </p><p>Ons zoontje heeft verborgen reflux en naar mijn idee hier zo enorm veel last van. We hebben alle tips al uitgeprobeerd met voeding indikken, rechtop houden na de voeding, bedje schuin maar het blijft omhoog komen met heftige huilbuien als gevolg. Onze man slaapt overdag bijna niet, savonds gaat het beter maar snachts horen we hem verslikken en dan word hij wakker. Daarna zijn het steeds korte hazeslaapjes war hij maakt. Hij wil alleen maar rechtop zitten en liggen in de box gaat niet langer dan 2 minuten. Op de buik lukt het wat langer maar dit houd hij nog niet zo lang vol. </p><p>We hebben al een hele geschiedenis met hem in het ziekenhuis en opname gehad. Maar hier is niets uitgekomen. Hij is gezond maar een pittig mannetje krijgen we steeds te horen. </p><p>Toen hij 5 weken oud was is hij opgenomen geweest om te resetten. Hier hebben ze niet met ons gehad over het terugstromen van de voeding terwijl hij er toen ook al heel veel last van had. Wel is me opgevallen dat toen we op bezoek kwamen zijn bedje opeens schuin omhoog stond terwijl hij eerder gewoon plat lag. We hebben hiernaar gevraagd maar kregen geen antwoord. De verpleegster die dit gedaan zou hebben was al naar huis. </p><p>3 weken geleden zijn we weer bij de kinderarts geweest. Die heeft hem weer “onderzocht”. Voor zover je hartje en darmeb luisteren onderzoeken noemt. Dit klonk goed dus er was niets met ons zoontje aan de hand. Pittig gesprek gehad met de arts en het zou toch deels aan onszelf liggen. </p><p>Hij wilde ons wel medicijnen voorschrijven maar hier was hij heel laconiek over. Er zaten bijwerkingen aan en het zou maar bij 1 op de 50 baby’s werken. Dus waarom zou hij het voorschrijven waren zijn woorden. </p><p>Wij weten het ook niet meer dus we geloofden hem maar op zijn woord en zijn met geen stap verder weer naar huis gegaan. </p><p>Nu vroeg ik me toch af of hier moeders zijn die ervaring hebben met medicijnen voor maagzuur. En of het hun geholpen heeft. </p><p> </p>

8 jaar geleden kregen wij nexium voor onze zoon met een verborgen reflux. Dit hielp hem heel erg goed! Dat hadden ze van mij 3 mnd eerder mogen geven, dan had ik kunnen genieten van mijn verlof.. Nu was ik blij dat ik mocht gaan werken, met een huilbaby thuis! 
Laat je niet zo maar weg sturen, volg je moederhart, dat zit vaak goed! 

Hoi, 

Wat raar dat jullie niet verder geholpen worden. Ik weet hoe vermoeiend het kan zijn.
Wij hebben precies hetzelfde probleem gehad. 
Mijn dochter is nu 12 weken. Vanaf 3 weken waren de klachten al zoals jij die ook beschrijft: We konden haar nergens neerleggen. Dan was het meteen huilen. Je hoorde de voeding omhoog komen en dan zag je haar daarmee worstelen/het weg slikken. Soms kwam het er wel uit en soms zelfs via haar neus. Wij hebben wat met haar rond gelopen. Van de kinderarts kregen wij ook enkel te horen “je kunt het bedje wat schuin zetten”. Toen op advies van een kennis het eten ingedikt. Dat hielp íets, maar niet voldoende. Toen naar de huisarts gegaan. 
Deze jongeman schreef ons direct Ranitidine voor zonder alcohol. Volgens hem kan dit geen enkel kwaad, was het een soort “wondermiddel” en zouden wij binnen een paar dagen van de klachten af zijn. In zijn vriendengroep schreef hij dit ook voor bij kinderen met reflux. Vroeger waren kinderen “onrustig” en nu hebben ze reflux, gaf hij aan...
Over de werking was niets gelogen. Sinds dien hebben wij een totaal ander kind. In combinatie met moedermelk indikken met JBPM en Nutrilon AR zijn wij van alle klachten af. Ze lacht alleen nog maar! Geen last van bijwerkingen, ze gebruikt het nu ongeveer een maand. 
Misschien dat de huisarts jou ook verder kan helpen? 

Wij gebruiken Nexium voor de verborgen reflux van onze zoon en dat werkt heel goed! Van een niet slapende, oververmoeid baby (toen 7 weken) ging hij binnen 2 dagen naar een baby wel in z'n bedje ging slapen en overdag heel vrolijk is. Voor ons heeft het echt het verschil gemaakt. 
Wij merken dat de onrust ook direct terugkeert als we het een dagje niet geven (om te kijken of hij zonder kan). 
Onze huisarts doet er vrij makkelijk over,omdat het bij onze zoon geen bijwerkingen geeft. Rust is volgens hem belangrijker dan zo snel mogelijk stoppen. 

Onze zoon heeft vreselijk laat van reflux. Nu is hij een pré en dysmatuur. Ondertussen al 1 jaar en nog steeds 2x per dag Ranitidine met heel veel succes.

Onze zoon heeft vreselijk laat van reflux. Nu is hij een pré en dysmatuur. Ondertussen al 1 jaar en nog steeds 2x per dag Ranitidine met heel veel succes.

Terug
Bovenaan