Ervaring medicijnen voor adhd bij kind 5 jaar

MoederMX

New member
Wij zitten momenteel in de testfase voor adhd. Waarbij nu al is uitgesproken dat de instantie zonder meer geloofd dat die diagnose uit de test gaat komen. Dat klinkt misschien gek, maar wij snappen dit en hebben met deze uitslag helemaal geen moeite. Dat is wat het is. Mijn zoon is een prachtig persoon en die komt er wel. Mijn zoon heeft op dit moment wel echt last van zijn adhd en wij willen echt verder kijken om het voor hem makkelijker te maken.

Als de uitslag er is, dan gaan we in overleg met wat we voor hem kunnen betekenen. Natuurlijk zijn medicijnen hierbij als optie genoemd. Ik ben heel benieuwd naar ervaringen van ouders waarbij hun kind al op 5-jarige leeftijd medicijnen krijgt. Welke medicijnen? Wat voor effect merken jullie bij je kind? Alvast bedankt!
 
Ik heb er zelf geen ervaring mee maar heb een vriend die ADD heeft en al sinds zijn 7e medicatie slikt. Zou niet zonder willen en heeft er nooit problemen mee gehad. Ik weet zelf sinds jaar of 3 dat ik ADHD heb en gebruik ook medicatie. Ze zorgen ervoor dat de dopamine die ik aanmaak ook echt gebruikt wordt. Ik ben zelf veel minder onrustig en ongefilterd en heb er veel baat bij maar heb ook veel gehad aan coping strategieën. Hoe omgaan met prikkels en ook in praktijk bijv. Hoe plan ik dingen, etc... Heb een groepstraining hiervoor gevolgd en heb mezelf in mijn leven al van alles aangeleerd zo bleek wat prima werkte ? daarnaast zijn er ook veel mensen die zweren bij aanpassingen in voeding die positiefs effect zouden hebben. Kortom. Laat je goed informeren en bekijk wat het beste past bij je kind. Succes
 
Herkenbaar.. moeilijke keus als ze nog zo jong zijn. Mijn zoontje was ook 5 jaar toen hij kortwerkende ritalin kreeg, hele lastige beslissing. Mijn ervaring was dat hij erg stil en anders was. Ik was mijn kind kwijt. Natuurlijk is dat bij iedereen verschillend! Uiteindelijk via een tip LTO3 capsules gaan gebruiken (gewoon bij de drogist verkrijgbaar)ik was er eerst wat scepties over maar het had zowaar effect. Tot op heden gaat het heel goed! Misschien ook eens proberen. Veel succes!
 
Wat heeft jouw zoontje fijne ouders! :) Mooi dat jullie hem zo goed willen helpen en erkennen dat hij is zoals hij is. Mijn man en ik hebben allebei ADHD. Mijn man slikt medicijnen, ik niet meer. Vanuit mijn werk (leerkracht basisonderwijs) zie ik hoe medicatie een wereld van verschil kan betekenen, vooral voor het kind. Ik zie kinderen vaak opbloeien en tot dingen komen die ze anders niet gelukt waren. 
 
Bedankt voor jullie antwoorden! Wij gaan ons zeker goed laten informeren, maar deze verhalen laten zeker zien dat hij (en dus wij) hierin niet uniek zijn.
 
Terug
Bovenaan