Ervaring meerijdplankje met zitje? Of andere oplossing 2 kids mee wandelen

<p style="text-align: left;">Hoi,</p><p>In sept. verwachten wij ons 2e kindje en onze oudste is dan 2,5 ongeveer. Nu zoek ik naar een manier om hem (zittend) mee te kunnen nemen terwijl ik met de baby zou gaan wandelen. <br />Duo wagens zijn nogal groot voor in ons huisje. :) en we hebben een mooie Joolz day kinderwagen. <br />Een draagzak voor de baby kan natuurlijk wel eens zo nu en dan.. maar zou graag ook de ligbak gebruiken van de kinderwagen. <br />Zag nu een meerijd plankje met zitje voorbij komen. <br />vraag me alleen of of ze daar mooi op blijven zitten? ? iemand ervaring mee?</p><p>andere tips/oplossingen zijn ook welkom natuurlijk!</p>
 
Hier bleef kind er niet op zitten haha. Met name in de peuter puberteit had ik wel behoefte om kind vast te kunnen snoeren. Dus uiteindelijk meerijdzitje vervangen cooe een duowagen. Twee zitjes naast elkaar, past nog prima door alle poortjes heen. Is wel iets groter dan een gewone kinderwagen, maar wel heel handig. 
 
Ik heb een Jools Geo waar ik twee kids mee kan vervoeren. Heel blij mee met deze aankoop destijds (tweede zitje later erbij gekocht). Onze peuter van 3 jaar en 3 maanden zit nog maar al te graag in de wandelwagen ook al kan hij ook grote stukken meelopen. Zo'n plankje vind ik persoonlijk heel ongelukkige dingen. Je kan niet fatsoenlijk achter je wandelwagen lopen. Leuk dus voor een klein stukje misschien maar een langere wandeling maken met zo'n plankje zag ik niet zitten ?
 
In eerste instantie hadden wij ook een meerijdplankje, maar dat werkte totaal niet. Ik vond het zelf super ongemakkelijk lopen achter de kinderwagen met zo'n plankje tussen jou en de kinderwagen. Wij wonen in een heuvelachtig gebied en gaan vaak het bos is, nou dat was totaal niet praktisch..
Wij hebben daarna een fietskar aangeschaft waar 2 kindjes naast elkaar kunnen zitten, ideaal! Gebruiken de fietskar vooral als kinderwagen :) Je kan dan met 1 groot wiel voor (bijvoorbeeld voor het bos) en met 2 kleine wieletjes voor (verharde wegen). En voor baby's kan je er een hangmatje in doen.
Ik persoonlijk vind dat onze beste aankoop 
 
Wij hebben de kidsit een zitje achter de wagen voor onze 3 jarige (en een paar dagen toen de baby geboren was). Werkt perfect, hij blijft goed zitten en als hij loopt binden we hem omhoog met een touwtje omdat dat fijner loopt. We gebruiken hem voor kleine stukjes, verder dan een uurtje lopen zijn we er nog niet mee geweest. 
Je zet hem er gemakkelijk op. 
 
Hier ook geen plankje aan gedurfd met onze onstuimige peuter, het leek me ook zelf vervelend lopen. Een zitje op de kinderwagen heb ik uitgezocht maar leek me vooral gevaarlijk. Onze peuter is een echte draak af en toe en die kan best tegen stribbelen met erin zetten, waardoor in mijn geval de wagen zo om zoi liggen.
Wij hebben een fietskar (Thule cab 2) waar ze naast elkaar kunnen zitten (baby in bijbehorend hangmatje) waar je ook mee kunt wandelen en voor bij opa en oma heb ik de duowagen Topmark duo 2 gekocht (tweedehands) Die wagen gebruiken we nu eigenlijk zelf ook best regelmatig, omdat de baby daar echt een gewone bak heeft om te liggen. Wel wat groter, maar hij past nog in onze kofferbak en we hebben een vrij grote berging gelukkig zo met alle vervoersmiddelen ?
 
Wij hadden eerst een duowagen. Mocht deze te groot zijn, er bestaan ook inklapbare duobuggy zoals die van Koelstra. Loopt wel wat stroef hoor.
Toen onze zoon 2;3 jaar was ongeveer gingen we over op een meerijdplankje. Dat was in het begin even oefenen, hij vond het niets maar al snel wende het. Wat liep was dat hij oudere kinderen op het plankje zag (rondje gelopen met vriendinnen met hun kinderen) en van te voren aankondigen wanneer hij op jet plankje moet (zie je het bushokje? Daar ga je op het plankje zitten). Mijn zoon maakt er nu geen problemen van en we hobbelen zo weer verder ?
 
Ik heb een meerihdplankje met,zitje. Mijn dochter is 1,5. Wil er wel op, maar na een half uur is ze er wel klaar mee. Ze kan nog niet heel ver lopen, dus,dat is een nadeel.
 
Terug
Bovenaan