Ervaring met avent kolf

Hai moeders,

Ik heb op dit moment een elektrische kolf in de leen van iemand maar wil toch graag zelf een kolf aanschaffen. Het liefst wil ik een handmatige kolf ook vanwegen herrie en zo. Nou heb ik ookt gehoord dat de avent handkolf heel fijn is. Ik zou graag zo veel mogelijk ervaringen horen van jullie voor ik er een aan ga schaffen, ze zijn duur zat die dingen.

Groetjes, Ank
 
hallo,

Ik heb de avent kolf ook, en ik vind het een super ding! In het ziekenhuis had ik een elektrische van Medela maar dat vond ik een ramp, niet alleen een hoop herrie maar ik vond het vrij pijnlijk. Door het siliconen stuk wat over de tepel gaat bij de Avent voelt het heel prettig aan waardoor de melk lekker snel toe schiet. Ik heb hem met de reis/koeltas gekocht. Dus als ik op mijn werk kolf blijft het tot 6 uur koud en kan dan thuis gelijk in de vriezer. Ook vind ik de kolf makkelijk schoon te maken en das ook weer een pluspunt.

succes met je beslissing maar ik kan het je echt aan bevelen

Chislaine
 
Hoi,

ik heb vanaf dag 3 de Avent handkolf gebruikt, omdat het met Sigrid niet lukte om haar vanaf de borst te laten drinken. (Ze hapte niet goed genoeg). Ik vond het in het begin een super ding. De melk schiet idd snel toe, maar na het dagelijkse gebruik van een maand  werd ik de handkolf snel zat. Het neemt behoorlijk wat tijd in beslag (ik zat soms langer dan  3 kwartier) en je moet het zelf met de hand doen. Ik vond dit soms best wel zwaar en intensief. En de eerste dagen voel je het ook in je handen.  Toch heb ik voor de handkolf gekozen, omdat ik anders zo een koe gevoel had bij zo'n electrische kolf. Maar  bij de volgende baby, denk ik  toch dat ik dan zo'n ding huur. Puur omdat het feit dat je zelf dan niets hoeft te doen. (Lekker makkelijk). Ik  ben dus na een maand gaan afbouwen met kolven omdat ik er geen zin meer in had.

Succes met je keuze...  
 
Bedankt voor jullie reacties en ik vind het zeker toch het overwegen waard.

Vraagje voor de mama van Sigrid.
Heb je de kolf misschien nog, misschien kan ik hem van je overnemen. Als je hem zelf inderdaad niet meer gebruikt dan kan je er toch nog geld voor krijgen, scheelt jou ook weer!!??

Groetjes, Ank
 
Hallo Ank,
In het begin heb ik ook eerst de handkolf van Avent gebruikt. Deze had ik van iemand gekregen en heb deze eerst gebruikt om te proberen. Thuis lukte het wel om hiermee te kolven. De toeschietreflex kan je hier makkelijker mee opwekken omdat je zelf het tempo van het pompen van versnellen/vertragen. Op mijn werk heb ik in het begin ook de Avent gebruikt, maar op een gegeven moment duurde het me te lang en merk je dat het handmatig pompen wel een héle goede spieroefening is voor je hand .   Daarnaast had ik op mijn werk ook moeite om de toeschietreflex te laten komen wat niet echt makkelijk lukte met de Avent. Heb toen de mini-electric van Medela aangeschaft en de sintocinon-neusspray op recept aangevraagd. Je kan met electrisch kolven je gedachten meer bij je kindje houden en het pompen blijft constant. Je hoeft alleen de kolf maar aan te zetten en met je gedachten eventjes helemaal weg te gaan. Met de Avent moet je telkens denken aan het regelmatig pompen en  kan je hierdoor wel eens "vertragen". Daarnaast kolfde ik ook wel eens tijdens het typen van een verslag op de computer; een beetje handig met je knie de kolf ondersteunen en je hebt beide handen vrij.
Mijn ervaring is dus dat beide kolven prettig werken, maar mijn voorkeur voor het kolven op mijn werk ging toch wel uit naar de mini-electric van Medela (is ook niet heel erg prijzig als je het vergelijkt met kunstvoeding over een bepaalde periode). Je kan er trouwens ook heel makkelijk goedkopere flesjes onder schroeven van bijv. de Hema om direct thuis in de vriezer te kunnen doen. Geen gedoe met zakjes of duurdere flesjes van Avent.
Ik hoop dat je wat hebt aan mijn info.

Groetjes Marieke
 
Hoi Ank,

Mijn kolf in nu even in leenbruik bij een vriendin. Als ik hem weer terug heb zou ik hem toch liever nog even willen bewaren. Je weet maar nooit, bij een tweede of zo, al is het maar voor een paar keertjes. Ik had mijn handkolf bij de Prenatal vandaan, hij kostte  toen € 52,13. Ik hoop dat je het begrijpt. Jammer dat er niemand in je omgeving is, waarvan je hem zou kunnen lenen of  proberen...

Groetjes,

Petra    
 
Hoi Ank,

Bij mijn zoontje heb ik 4 mnd afgekolft met een Avent handkolf. Hij heeft 2x een week in het ziekenhuis gelegen en heb toen een electrische gebruikt. Deze is wel wat pijnlijker en maakt wat herrie maar vind ik toch veel en veel beter. Bij de handkolf moest ik tijdens het kolven mijn borsten masseren om melk eruit te krijgen wat bij de electrische niet nodig is. Maar goed ieder zijn voorkeur. Bij mijn dochtertje ging de borstvoeding gelukkig beter en heb ik niet of nauwelijks gekolft. Heb 2 sets Avent handkolf liggen. Ik weet niet of je nog interesse hebt om ze over te nemen, bij mij komt er geen derde.

Groetjes,
Anita
 
Terug
Bovenaan