Ervaring met baby op de fiets?

Heeft een van jullie ervaring met het vervoer van een baby op de fiets? 1 keer per week zal mijn man de baby naar het kinderdagverblijf moeten brengen of ophalen. Hij zal dan op de fiets of lopend moeten. Lopen is echter niet zo praktisch, omdat het KDV niet op de route naar zijn werk ligt en het ongeveer een half uur lopen is. Dus zitten we te bedenken wat dan.... Voor de fiets zijn er speciale dragers om de maxi-cosi achterop te bevestigen, maar dat vind m'n man er nogal onstabiel uitzien. En anders kom je denk ik al snel uit op een fietskar waar je de maxicosi in kan bevestigen, maar ook dat vind ik er niet zo heel gemakkelijk uitzien. En een bakfiets kopen vind ik wel weer erg ingrijpend voor die ene keer per week en neemt ook wel erg veel plek in.
Heeft een van jullie nog tips?
 
Zo'n drager voor achterop de fiets mag volgens mij pas als de baby 4 maanden is.

Ik heb zelf een fietskar moet zeggen dat ik niet zo heel goed mee uit de voeten kon maar dat is een kwestie van wennen. Je kunt er ook nog best wat spullen in kwijt en is een stuk goedkoper als een bakfiets!
 
Ik herken je probleem, want ik zat net zo te denken. Draagdoek mag idd niet op de fiets, dus die valt af. Ik heb ook gekeken naar zo'n systeem voor de maxicosi achterop, maar werd me in de winkel afgeraden. Ik vond het er ook al wat wankel uit zien. Daarbij komt dat je idd pas vanaf een maand of 4 (of zelfs later) je kindje op de fiets mee kan nemen. Daarvoor is het nekje nog veel te fragiel voor alle drempels enzo. Je kunt idd dan beste kiezen voor een kid car, maar ik vond ze erruuug duur. Zelfs via marktplaats betaal je erg veel vind ik...
Wij hebben er dus maar voor gekozen om de eerste maanden (tot een half jaar, 8 maanden ongeveer) de kleine met de auto te vervoeren. Vind ik zwaar irritant, want in de stad is de fiets nou eenmaal sneller, maar goed, is voor de kleine wel het beste. Daarbij komt dat tegen de tijd dat mijn verlof er op zit, het inmiddels herfst/winter is dus dan is dit toch de beste oplossing.
Auto is voor jullie geen mogelijkheid begrijp ik?
 
Auto is inderdaad geen optie: die heb ik nodig om op m'n werk te komen.
Omdat het maar om 1 keer heen of terug per week gaat, vind ik een bakfiets wel erg prijzig. Dus we komen nu een beetje uit op een fietskar. Niet ideaal, maar we moeten toch wat. Anders moet m'n man lopend en dan zitten we weer met het probleem waar we de wagen moeten laten... Op het KDV kan die niet blijven staan, dus dan moet hij eerst ongeveer 30 minuten heen naar het KDV, weer 30 minuten terug naar huis om de wagen thuis te brengen en dan nog 10 minuten naar zijn werk fietsen. Moet 'ie om 7.15 uur weg om op tijd te zijn.... We staan wel op de wachtlijst van een KDV dichter bij ons huis (dat is maar 5 minuten lopen, dus zou ideaal zijn), maar het ziet er niet naar uit dat we daar in december al terecht kunnen.
 
Goeie vraag, ik zag als tip op een ander forum om de maxicosi in een fietskar te plaatsen. je weet wel zo'n aanhangwagen voor de fiets. Staan er zat op marktplaats. Ik weet niet welke het handigst is, maar dat weten ze in een goede fietsenwinkel vast wel. Succes.
 
Vergat ik nog, de fietsersbond geeft hier ook advies over, zie onderstaande link:
http://www.fietsersbond.nl/over-fiets/onderdelen-fiets/kinderkarren/hoe-vervoer-je-baby-fietskar
 
Niet in alle fietskarren kun je een maxi cosi plaatsen. Ik heb een fietskar met een babyschaal waar de baby in ligt. Ik ga de mijne waarschijnlijk verkopen, we moeten nl tijdelijk verhuizen ivm de bouw van een nieuwe woning en we wonen straks voor ong 10 maanden bijna naast de school dus dat is ideaal, kan de baby zo meenemen in de kinderwagen. Ik denk zelfs dat de babyfoon die afstand nog wel zou kunnen overbruggen.
 
Terug
Bovenaan