Ervaring met baby op de fiets?

Misschien een beetje raar, maar kun je de baby niet vervoeren in een draagdoek? Géén draagzak (baby bjorn bijv.) dus, maar een echte draagdoek. Daarbij zit het kindje echt helemaal tegen jou, of in dit geval je man, aangedrukt. Officieel 'mag' het niet, maar ja echt gevaarlijk is het eigenlijk niet. Ik bedoel. in een auto in de maxi-cosi is natuurlijk ook niet 100% veilig!!!
Bovendien kost zo'n draagdoek ongeveer € 50.00 en die kun je ook nog veel vaker, in verschillende situaties, gebruiken als je zou willen.
Succes met kiezen voor een goede optie!!

Prulleke3 (okt.-mama)
 
Met een draagdoek op de fiets lijkt mij juist wel ontzettend gevaarlijk, dus die optie valt in ieder geval af. Moet er niet aan denken dat je valt en op je kindje beland.

Bedankt voor alle tips! Waarschijnlijk wordt het toch een fietskar. Al moet m'n man nog wel erg aan het idee wennen. Hij vindt het allemaal nog een beetje eng. Gaat waarschijnlijk wel over als de baby er straks is..... :)
 
Kan je man niet (een stukje) met het openbaar vervoer? Als hij bv (een stukje) de bus neemt kan hij het kindje wel in een draagzak of draagdoek doen.
Op de fiets zou ik inderdaad ook niet durven met zo'n doek en ik kan me voorstellen dat je een fietskar of bakfiets erg duur vind voor die tijd.
 
Terug
Bovenaan