<p>Mensen die slaaptopics lezen hebben mijn gebruikersnaam vaker voorbij zien komen. Ik ben mama van een zoontje die over 1,5 week 1 jaar wordt. Vanaf het begin zijn er zware slaapproblemen. </p><p>De eerste maanden sliep mijn zoon alleen in een bewegende wagen, ook snachts. Als newborn was hij zo 5 uur wakker, meestal huilend. Dragen, wiegen, niets hielp. Alleen de wagen. Met 6 maanden groeide hij uit de wagen (buikslaper en in de vervolgwagen kon hij niet slapen) en zijn we gaan slaaptrainen. </p><p>Inmiddels doet hij 2 dutjes van +- 3 kwartier in zijn bedje overdag. 's Nachts slaapt hij gemiddeld van 18.45 - 06.00. Prima dus. Maar het probleem is en blijft dat hij huilt voor hij moet slapen. En niet jammeren, maar het gekrijs gaat door merg en been. Overdag duurt dat een minuut of 5 a 10, 's avonds vaak 30. Hij valt uiteindelijk dan na intens huilen in slaap. Ik vind het zo zielig. Als ik bij hem blijf gaat hij helemaal niet slapen maar is het feest. Als ik hem vast houdt overstrekt hij richting zn bed. Hij wil wel slapen. We doen alles om hem voor te bereiden op bedtijd en onze timing is prima.</p><p>Mijn vraag. Zijn er ouders die dit herkennen? Ik heb gehoord van het gebruik van Bachbloesem. Zou dit werken? Mensen die hier ervaring mee hebben? Ik wil zo graag dat het bedritueel iets fijns wordt voor ons allemaal. Doordat hij overdag 2 keer zo kort slaapt is hij oververmoeid dus het is allemaal te verklaren. Zou het werken?</p><p> </p>