ervaring met Buggy-mee?

Hallo Allemaal,

Ik heb pas een fietszitje gekocht, en een buggy en een buggy-mee. ( een drager voor op je fiets om de buggy meer te vervoeren). Het idee is dat ik daar in mijn eentje wat mobieler mee wordt,..

Maar toen ik de buggy-mee aan mijn fiets had gemaakt en de buggy eraanhad gehangen was mijn fiets zo instabiel dat ik me niet kon voorstellen dat je dan nog je kind in het zitje zet.
Hoe doen andere mama's dat? eerst het kind op de fiets? of is het gewoon een kwestie van wennen?

Amanda
 
Hoi,

Het kost me iedere keer weer een hoop zweet en tranen ( en als het te lang duurt ook bloed). Eerst zet ik mijn dochter in de kinderwagen in de kelder.Dan mijn tas op de fiets,  dan zet ik de buggy op de fiets, dan mijn dochter in het stoeltje.
Ik heb een dubbele standaard op mijn fiets, maar dan valt hij met buggy nog om, dus zet ik mijn fiets tegen de muur.
De buggy zet ik met een wiel op de haak en dan het bandje erom heen en flink aantrekken.  In de winkel hadden ze gezegd de buggy op het kruis te hangen, maar dan hangt hij veel te laag.
Na een aantal keer gaat het nu beter, maar ik blijf het erg lastig vinden!!!!

Groetjes
 
Hoi hoi,
Ik vind het ook altijd even weer een "onderneming" als ik de buggy mee wil nemen. En ik gebruik hem nu ongeveer 1 jaar.... Onze zoon wordt bijna 2.
Kijk vooral ook goed naar voorbij fietsende moeders met buggy, dat heeft mij ook geholpen. Ook mijn moederfiets met dubbele standaard heeft de neiging om om te vallen. Hiervoor ben ik bij de fietsenmaker geweest om te kijken of het te verbeteren valt. Maar de fiets blijft op de standaard incl. buggy wiebelig. Eerst hang ik de buggy op de haak met de onderste wieltjes, vast klikken met de metalen haak het gespje (deze staat heeeel strak afgesteld) en daarna pluk ik onze zoon ergens uit de tuin om hem in het zitje te zetten.
Wij hebben een standaard buggy van net geen 5 kg. Eigenlijk zou een superlichte buggy het beste zijn, maar ja, onze huidige buggy zit wel iets comfortabeler voor onze zoon.
De buggy-mee moet goed gemonteerd zijn op je fiets, als je geen handleiding hebt, dan kan je Stecco mailen voor een gebruiksaanwijzing.
Veel succes!
 
Julie zeten dus allebei eerst je buggy op de fiets en dan pas het kind. Nou is Mian pas 10 maanden en kan dus nog niet lopen. Als ik hem dan uit de buggy heb gehaald moet ie wel op de fiets, anders gaat ie over de grond kruipen. ( in de stad lijkt me dit noet zo'n goed idee)

Dus ik dacht dat Milan eerst op de fiets moest en dan de buggy. Of raden jullie aan om pas met de buggy op de fiets te gaan als hij kan lopen?

Ga zo maar met de bus naar de stad...

Amanda
 
Thuis zette ik eerst de fiets incl. buggy klaar. Daarna kon onze zoon vanuit de kinderstoel of box in het zitje. Als ik vanuit de stad weer richting huis vertrok, zette ik hem eerst vanuit de buggy in het zitje en daarna hing ik de buggy aan de drager. Zorg er dan wel voor dat je weet dat je fiets stabiel genoeg staat of evt. vlakbij een muur om omvallen te voorkomen.
Groetjes!
 
hoi
bij koste het zo veel angst en inspanning,
dat ik dat ding maar aan de kant gelegd heb.
want ik bleef niet in een rechte lijn fietsen!
een kaaretje achter je fiets lijkt mij dan nog veiliger
groetjes
 
Terug
Bovenaan