Ervaring met Difraxflessen en Cinababy tegen darmkrampjes?

Dag Meiden,

Kevin is nu ruim 3.5 week en heeft nog steeds lastvan darmkrampjes. Hij krijst de hele boel bij elkaar en soms schrikt hij wakker van de pijn. Het is echt hartverscheurend om te zien hoeveel pijn hij heeft. Ik voel me zo machteloos.

Nu zit ik te denken om andere flessen  te kopen  (ik gebruik nu avent flessen) en Cina baby te gebruiken.

Hoe zijn jullie ervaring met Difrax flessen?
Vanaf hoeveel weken mag een baby Cinababy gebruiken? En werkt het echt?

Alvast bedankt!

Liefs, Loekie en Kevin (29/05/2006)
 
Hoi hoi

Mijn dochter is nu inmiddels 4 maanden oud. Zij heeft ook heel erg last gehad van krampjes. Wij hebben haar toen ook de difrax fles gegeven en zijn ook begonnen met cinababy en ik moet zeggen dat die erg goed werken. Die flessen zijn krom dus die zuigen ook geen vacuum je moet alleen goed opletten dat als de fles leeg is dat ze dan geen lucht binnen krijgen. Maar mijn dochter heeft er erg goed op gereageerd en de krampjes waren meteen een stuk minder. Nu heeft ze helemaal geen krampjes meer. Bij het CB zeggen ze ook dat dat kan aan houden tot ze 3 maanden zijn. Bij mijn dochter was dat ook zo alleen een heel stuk minder.

Groetjes Heleen
 
Ha Loekie,

Manu is nu 8 weken en ik gebruik ook de difraxfles. Ik ben ook begonnen met de Aventfles maar omdat hij zoveel krampen had ben ik ook overgestapt. Daarnaast gaven we ook Cinababy indien nodig.
Ook geven we Friso comfort (tegen darmkrampen) en al met al heeft bij ons geholpen.

Je kunt het altijd proberen toch?

suc6! groetjes van Cindy
mama van Ravi en Manu
 
Hoi Loekie,

Ook mijn dochter had erg last van darm krampjes.
Wij zijn op een gegeven moment ook overgestapt van de avent naar de difrax flessen.
Helaas leken hierdoor de krampen alleen maar erger te worden en zijn we dus weer terug gegaan naar de avent flessen.

Cina baby is voor ons echt een wonder middel.
Je moet het een half uur voor of een half uur na de voeding geven, en bij onze dochter werkte het geweldig.
Je zag gewoon de krampen minder worden!!!

Je mag cina baby vanaf de geboorte 3x daags gebruiken.

Groetjes,
Marjolein
 
Hoi Loeki,

Ik ken jouw frustraties..mijn dochtertje is nu bijna 18 weken, maar heeft de eerste 8 weken heeeeel erg veel krampen gehad, ze krijste  vaak uren achter elkaar en ik kon niks voor haar doen , behalve vast houden. Ik heb verschillende flessen   en spenen geprobeerd: avent ,difrax, bibi, dr.brown...ik ben er een kapitaal aan kwijt en het hielp nauwelijks.
Ik heb cinebaby, venkeldruppels, venkelthee, kamillethee alles in huis gehaald maar niets hielp. uiteindelijk heb ik de cosibag gekocht, een kruikje met lavendelgeur speciaal voor babies en kleine kinderen, en een tut,  dit hielp nog enigzins.
Uiteindelijk heb ik de avent-fles in gebruik, want hier zit een speciaal ventiel-dop op waardoor er geen lucht in de fles komt, maar de lucht die in de fles zit er wel uitgaat.
ik persoonlijk vind deze fles ook het gemakkelijkst in onderhoud en vlgs mij is deze het goedkoopste. ook gebruik ik de comfortvoeding van friso en dit gaat goed.

Ik ga er nu vanuit dat het erbij hoort en dat je er vrij weinig aan kunt doen, omdat de darmpjes nu eenmaal niet volledig uitgerijpt zijn..

Maar na de 8 weken sloeg het ineens om en had ze nergens meer last van, behalve honger.....

Maar ik snap heel erg goed dat je hier erg verdrietig van wordt, ik heb de eerste 8 weken ook erg veel met mijn meisje mee gehuild. Ik zelf zit eigenlijk pas sinds 5 weken echt op een rose wolk...

Heel veel succes......het gaat over echt waar...
Doreen
 
Dag Loekie,

Wij hebben dr.brown flessen gekocht. www.sweetbabyfeet.nl , niet duurder dan andere flessen en echt een uitvinding. de krampjes waren gelijk verdwenen. bijna al mijn vriendinnen en zussen gebruiken deze flessen nu en bij iedereen is de ervaring positief! de flessen hebben een speciaal luchtventiel, de baby zuigt geen lucht! Thijs is inmiddels bijna 8 maanden, ook voor de sapjes gebruik ik nu de kleine flesjes.
kijk maar eens op de site, hopenlijk werkt dit of iets ander voor jouw kleine.
 
Dag Loekie,

onze dochters zijn inmiddels anderhalf en wij hebben altijd de difraxflessen gebruikt samen met friso comfort voeding en de cinababydruppels. Vooral over de cinababydruppels zijn wij erg tevreden. Ik hoop dat je hier iets aan hebt en succes.

Hartelijke groeten Sandra
 
Hoi,

Wij gebruiken ook difrax-flessen. Mijn dochter drinkt er goed uit, bij avent niet. Maar het einige dat echt hielp tegen de extreme krampen die mijn dochter 24 uur per dag had, en waardoor ze dus nog maar 4 uur per nacht kreunend sliep, was Omneo voeding.
In drie dagen van de extreme krampen af en nog maar een uurtje per dag huilen.

Groetjes
 
Terug
Bovenaan