Ervaring met Difraxflessen en Cinababy tegen darmkrampjes?

Hoi,

Jelte is inmiddels al weer ruim 9 maanden, maar zijn eerste 3 maanden waren niet echt leuk vanwege de krampjes.

Wij hadden die extra brede kromme Difraxfles en gaven Friso Comfort. Verder heb ik nog als tip dat je je kindje zo rechtop mogelijk moet voeden, zet hem/haar (sorry, Jelte zat zo te rommelen met de computer dat ik ff de draad kwijt ben, hij zit op schoot nl. ;) Wij gingen altijd zelf liggen met knieën opgetrokken en daar zetten we Jelte tegenaan. Met de klok mee over zijn buikje wrijven en hem met zijn buik op je arm leggen, beetje tegendruk geven - dat helpt ook allemaal.

Het afgezaagde is ook hier waar: het gaat vanzelf over na een maand of 3. Maar tobben is het wel en het is zoooooo zielig voor je kleintje :(

Heel veel succes, met al die tips die je al hebt gehad, kom je vast een heel end.. Jelte is inmiddels een vrolijke Frans die alles eet en nergens meer last van heeft (zelfs niet van hele maiskorrels of doperwten die hij er wel eens uitpoept!!! ;)

Liefs,

Britt & Jelte (15-09)

 
Hoi, wij hebben bij beide dochters de Difrax flesjes gebruikt. De meiden hebben maar een enkele keer krampjes gehad en ik denk dat het door die flesjes komt. Wij vinden ze geweldig. We hebben alleen een andere speen erop gezet, van Dodie. Die paste net niet helemaal, maar met even oppassen ging dat goed.
De enkele keer dat ze krampjes hadden hebben we Cinnababy gebruikt, maar ik denk dat  de werking  niet echt noemenswaardig was, maar dat is mijn ervaring.
Groeten, Claudia.
 
Hoi,

Mijn zoontje is nu inmiddels 4,5 maand maar heeft de eerste 10 weken ontzettend veel last van krampjes gehad. De eerste weken sliep hij heel slecht en huilde veel.

De eerste weken gaf ik nog borstvoeding en dronk ik zelf veel venkelthee en at geen scherpe dingen, moet zeggen dat het niets heeft geholpen. bij de 4 weken ben ik overgestapt naar flesvoeding en ben van aventflessen overgestapt op difraxflessen, ook dat hielp niet. heb toen cinababy gekocht en ben van voeding veranderd, van nutrilon hypoallergeen naar nutrilon omneo. Moet zeggen dat dat wel heeft geholpen. Ook masseerde ik iedere ochtend zijn buikje met babymassageolie van weleda. Ik weet niet of dat heeft geholpen maar hij vond het fijn.

Nu heeft hij volgens mij geen last meer van krampjes maar geef nog wel steeds omneo, gezien dit ook een hypoallergene voeding is.

 
hoi

Onze zoon heeft de eerste 3 maanden last van darmkrampjes gehad. Wij denken dat dit ook komt door Antibioticagebruik van mij in net voor de bevalling en in het kraambed.
Wij hebben cinababydruppels gebruikt en ervaren dat dit juist meer krampjes gaf. Elke keer als we de druppeltjes hadden gegeven werden de krampjes heftiger en was ons zoontje niet te troosten. We zijn toen gestopt met de druppels en sindsdien gaat het prima. Ik heb geen ervaring met difraxflessen.

succe
 
Terug
Bovenaan