Ervaring met inbakeren?

Hallo,

Senne is nu 9 weken en slaapt overdag erg weinig. Ze huilt veel en is erg onrustig, waardoor ze volgens mij slecht in slaap komt en ook weer heel snel wakker wordt. Gek genoeg (of juist niet, want ze is natuurlijk moe van overdag) slaapt ze 's avonds en 's nachts prima. Ze slaapt nog niet door, maar na de nachtvoeding gaat ze gelijk weer rustig slapen.

Ik vraag me af of inbakeren bij Senne zou helpen. Ik heb daarom een aantal vraagjes over inbakeren. Misschien dat iemand die er ervaring mee heeft mij er meer over kan vertellen:
- Is 9 weken niet te laat om te starten met inbakeren?
- Senne ligt nu als ze ontspannen is altijd met haar handjes naast haar hoofdje. Is het niet zielig om haar deze houding nu af te leren door haar in te bakeren?
- Is er kans dat Senne overdag beter zal slapen als ze ingebekerd wordt, maar 's nachts juist weer minder goed gaat slapen?
- Hoe moeilijk is het om inbakeren af te bouwen? (ik heb het boek van Ria Blom gelezen, maar wat zijn de ervaringen in de praktijk?)
- Hoe zit het met de ontwikkeling van kindjes die ingebakerd worden? Krijgen ze genoeg tijd om hun handjes en voetjes te ontdekken?

Groetjes,
Dionne

Hoi. Ik heb Teun ook ingebakerd.
Het is niet te vroeg om nu te starten hoor.
Ik heb het als positief ervaren maar heb alleen s`nachts ingebakerd omdat ik vond dat hij overdag zijn beweging moest hebben. Teun hield zich s`nachts echt wakker met maaiende handjes,overdag lag hij graag op zijn buik in de box dus kon hij niet maaien.
Ik weet niet of het met het inbakeren te maken heeft maar Teun doet iid niks met zijn handjes (hij is nu 19 weken) wel rolt hij om sinds vorige week,hij speelt wel een beetje met zijn tut-doekje maar speeltjes pakken doet hij eigenlijk niet. Je kunt eens kijken op www.pacco.nl daar kun je doeken en zakken bestellen. Ik ben ineens gestopt met inbakeren nadat hij de laatste inentingen gehad heeft (dan mag je 24 uur niet inbakeren i.v.m koorts) ik heb de doek achterwegen gelaten en de eerste nacht was even wennen maar de tweede ging goed. Je hebt ook bakerzakken als je niet zo strak wil inbakeren.
Ik hoop dat je antwoorden op je vragen hebt.
Succes!   Groetjes Mikkie.

Hallo,
Ik ben Lotta gaan inbakeren om dezelfde reden: 's nachts slapen als een roosje, overdag gillen als het bed in zicht komt en hazeslaapjes. Ik ben begonnen met 13 weken, dus mij lijkt 9 weken niet te laat.
Ik ben er helaas weinig mee opgeschoten, Lotta slaapt overdag nog steeds erg slecht. Vandaag nog maar op cb over gehad, na alle rrr's die ik toepas én het ingebakerd slapen moet ik misschien maar accepteren dat mijn geweldige dochter overdag een handenbindertje is (wel een hele leuke hoor).
Lotta sliep ook met haar handjes naast haar gezicht. Toch denk ik dat het niet zielig is in te bakeren, het geeft volgens mij een heel beschermd gevoel.
En als ze wakker is, gaat ze meteen uit de doek, dus dan krijgt ze alle gelegenheid haar handjes e.d. te ontdekken.

Ik zou het als ik jou was gewoon proberen, kwaad kan het sowieso niet dus er is alleen maar te winnen. Je dochter vindt dat ingepakt worden echt niet erg, ze is zich juist door de grenzen meer bewust van haar eigen lichaam. Bij een eventueel kindje begin in eerder met bakeren omdat het me heerlijk lijkt voor een kleintje. Van afbouwen weet ik nog niets, Lotta slaapt nog ingebakerd, ondanks het weinige effect, om toch waken en slapen/rusten duidelijk van elkaar te onderscheiden.

Succes
Gr Irene

Oh ja ik gebruik ook de Pacco-doek.
En nee, ik denk niet dat Senne 's nachts minder zal gaan slapen, Lotta sliep i.e.g. een paar weken na de bakerstart ineens door!

Hoi Lyanne,

Hier een ervaren inbakermoeder

Onze zoon van 3 jaar sliep ook heel onrustig, hield zichzelf wakker met zijn langswaaiende handjes enzo. Elke keer als ik 'm in bed legde, was het weer even afwachten of ie zou gaan gillen of toch een (kort) dutje doen...
We hebben hem (op advies van CB) ook vanaf 8 wkn ingebakerd en kregen er een heel ander kind voor terug! Heel tevreden, sliep lekker (veel dieper), dronk rustiger... Met 6 mnd. ben ik eerst 's nachts gestopt en hem alleen in slaapzak met deken gedaan, daarna overdag ook gestopt en dat ging prima! Ik had ook dat boek van Ria Blom gelezen en heb er geen enkel probleem mee gehad.

Onze Jesse (nu 16 wkn) ligt ook ingebakerd. Hij overstrekt heel erg (kreeg div. therapie) en omdat hij, als hij wakker is en boos wordt/huilt om fles, gelijk overstrekt en dan niet meer terug kan op zijn rug, hebben we hem (ook op advies van fysio) ingebakerd. Ook hij is er een stuk rustiger door, slaapt lekker door als zijn tweelingzusje ligt te huilen (eerst ging ie meedoen ;) en drinkt zijn fles weer veel beter.

Zowel mijn oudste als Jesse hebben geen last van het inbakeren. Remco is echt een ravotter, die heeft er echt niets aan overgehouden! Jesse rolt nu om, pakt speeltjes die in de box hangen, knabbelt op  zijn knuistjes en vindt zijn eigen langswaaiende handjes razend interessant!

Nee hoor, geen zorgen maken! Gewoon doen, als het niet werkt ben je er zo weer vanaf. Maar hier werkt het wel, en iedereen vindt het heerlijk!!!
Ik heb trouwens gewoon zelf 2 doeken gemaakt (zoals in boek van Ria Blom staat). Dat werkt prima, je leert het jezelf aan. Die doeken van Pacco werken ook wel, maar ik vond ze erg prijzig en had destijds Marktplaats nog niet echt ontdekt

Groetjes, Esther
mama van Joanne (5), Remco (3), Jesse en Lisa (16 wkn)
Sorry voor het hele verhaal ;)

Hoi Dionne,
Ik denk ook niet dat het te laat is om in te bakeren. Als je denkt dat je kleintje he tnodig heeft gewoon proberen.
Evi is nu bijna 17 weken, lag ingebakerd vanaf 5 weken en ze is er nu vanaf. Sinds 2 dagen slaapt ze lekker in een slaapzakje.
Ik ben ontzettend blij dat wij het gedaan hebben. We kregen er een uitgeslapen en tevreden meisje voor terug. Tot de 5de week heb ik nachten op gelopen met een arm zwaaiende baby die na de voedingen niet meer ging slapen (niet meer kon slapen)  Ook overdag was ze uren achter elkaar wakker en op van de slaapt.
Ik heb het rustig afgebouwd en na 3 weken slaapt ze zonder inbakerdoek.

succes
groetjes Sonja

Hoi,

Ryes is nu bijna 5 weken en een dysmatuur baby. Hij is erg onrustig en sliep de laatste dagen ook overdag erg slecht en 's avonds en 's nachts goed. In het ziekenhuis hebben ze net na de geboorte gezegd dat inbakeren helpt, maar ik vond het zo zielig, zo'n klein mannetje, want hij woog maar 2320 gram. Dus heb ik het niet gedaan. Hij sliep gewoon overdag goed. Maar nu hij de laatste dagen zoveel huilde overdag en zichzelf ook erg veel overstrekt, en  dus niet sliep ben ik gisteren gaan inbakeren. En wat bleek; hij sliep hartstikke goed. Hij  deed soms  wel eens 6,5 uur zonder voeding maar gisteren heeft hij gewoon de hele nacht doorgeslapen. Hij is er wel rustiger door geworden, want ook met voeden is hij nu een stuk rustiger. Ik wil een bakerzak gaan huren om te kijken of dit wat voor hem is. Is wel makkelijker als je ergens naar toe gaat en hij in de reiswieg slaapt of in een ander bedje, dan doe je gewoon die bakerzak aan en kan hij ook ergens anders goed slapen en is ook makkelijker voor de eventuele oppas.

Groetjes,

Jessica

Hee Jessica,
Je mag als je wilt mijn bakerzak wel overnemen. Hij is zo goed als nieuw, twee dagen gebruik.
Laat het me maar weten als je interesse hebt.

groetjes Sonja

Terug
Bovenaan