Ervaring met inleiden

<p>Hi,</p><p>Komende donderdag wordt er in de avond een ballonkatheter geplaatst. Ik mag daarna naar huis en moet de dag erna 's ochtends komen om te vliezen te breken. Het kindje zou dan die dag geboren worden, is me verteld.</p><p>Nu ben ik benieuwd naar mensen die ervaring hiermee hebben! Deed de ballonplaatsing pijn? Deed het vliezen breken pijn? Hoe verliep de bevalling?</p>

Ballon plaatsen is gevoelig, vliezen breken voelde ik niks van alleen een nat bed. Mijn bevalling is een keizersnede geworden ik heb maandag de ballon gehad en ben donderdag avond bevallen.

Ben zelf afgelopen weekend bevallen na een inleiding op woensdagochtend. Houd er rekening mee dat het bij een inleiding lang kan duren (een ballonnetje mag max 48 uur blijven zitten en daarna zouden ze ook nog 2 dagen 2 keer gel aan mogen brengen...dan ben je zo een paar dagen verder), maar dat geldt natuurlijk niet voor iedereen. Het plaatsen van de ballon is eventjes vervelend. Zelf heb ik er daarna de hele dag wel veel last van gehad. Mijn ervaring zal eerder een uitzondering zijn, maar na het ballonnetje konden bij mij de vliezen nog niet gebroken worden. Onze kleine man wilde niet indalen, waardoor het risico op uitzakken van de navelstreng te groot was.

[quote quote=10191807]Ben zelf afgelopen weekend bevallen na een inleiding op woensdagochtend. Houd er rekening mee dat het bij een inleiding lang kan duren (een ballonnetje mag max 48 uur blijven zitten en daarna zouden ze ook nog 2 dagen 2 keer gel aan mogen brengen…dan ben je zo een paar dagen verder), maar dat geldt natuurlijk niet voor iedereen. Het plaatsen van de ballon is eventjes vervelend. Zelf heb ik er daarna de hele dag wel veel last van gehad. Mijn ervaring zal eerder een uitzondering zijn, maar na het ballonnetje konden bij mij de vliezen nog niet gebroken worden. Onze kleine man wilde niet indalen, waardoor het risico op uitzakken van de navelstreng te groot was.[/quote]
Ow wat rot voor je! dan heeft het nog lang geduurd... Bij mij heeft de gynaecoloog vanochtend een inwendig onderzoek gedaan. Ik heb 1 cm ontsluiting en de baby ligt heel diep ingedaald met het hoofdje. De gynaecoloog verwacht donderdag avond de ballon te zetten en dat die ballon er in de nacht uitvalt waardoor hij vrijdagochtend de vliezen kan breken. Volgens de gynaecoloog is dat wel haalbaar, zoals hij zei. Dus laten we het hopen!

Ik heb hetzelfde als NicolientjeP meegemaakt, probeer wel reëel te blijven het kan idd langer duren. Bij mij heeft het ook van maandag tot donderdag geduurd.

Ik heb geen goeie ervaring met inleiden en dit zal dan bij mij ook niet weer gebeuren mocht ik nog een keer zwanger worden. 
Op woensdag is bij mij een ballon geplaatst en die is er donderdag ochtend uitgevallen. Helaas Had de ballon niks gedaan, weer een ballon gekregen die er donderdag avond is uitgevallen Icl slijmprop. Vrijdag ochtend had ik 1cm en zijn de vliezen doorgeprikt en ben ik binnen een uur aan de weeën opwekkers aangesloten. Uiteindelijk heb ik op zaterdag een spoed keizersnede gehad omdat de ontsluiting niet vorderde. 

Het plaatsen van de ballon heb ik wel als zeer vervelend ervaren. 

Bij mij ging het wel snel: dinsdagavond ballon geplaatst en woensdagochtend 3 cm ontsluiting. Om 9uur aan de weeenopwekkers, vond ik wel heftig (weeenstorm) maar zoon is woensdagmiddag geboren. 

Terug
Bovenaan