Ervaring met kids en licht gekleurde meubels HELP! ADVIES NODIG!!!

Hallo Dames,

Wij zijn echt toe aan nieuwe meubels. We hebben nu een witte leren bank met rvs onderstel en 2 taupe kleurige stoeltjes in stof. Dit beviel prima. Op de stoeltjes zag je niks en de bank daar haalden we zo een natte doek over. Echter de boel is verkleurd en versleten en we hebben echt wat anders nodig ondanks dat de timing met 1 kind en 1 op komst niet handig is.

De gemeleerde stof van de stoeltjes is ideaal echter vind de poes dat ook dus zolang de poes leeft is zo'n soort stof not done meer. Er is 1 soort waar ie vanaf blijft en dat is katoen. Zeg maar dat soort canvas achtige stof. Wij vinden dit ook mooi en hebben er een mooie bank van gezien echter.... Deze was er in1 kleuren. Effen Taupe en een soort wit/zand met hier en daar een dingetje erin.  Nu is het zo dat die lichte zandkleur het mooiste combineert bij ons interieur echter we vinden dit ook wel erg besmettelijk... In de winkel kunnen we zo'n vlekkengarantieplan nemen en mochten er dan vlekken in komen die er niet meer af aan dan komen ze het poetsen of we krijgen nieuwe bekleding. Daarnaast is het zo dat de taupe kleur gevoellig is voor verkleuren volgens de winkel en deze bij ons voor het raam staat....

HEEEEEEEEEEL verhaal maar hopenlijk hebben jullie wat advies. De bank is van Trendhopper omdat we niet al teveel geld uit willen geven... Maargoed een 3,5 zits en een loveseat komt toch op 1500,- dus we willen er goed over nadenken.

Kortom:
Een taupe bank schijnt te verkleuren en is moeilijker te combineren met andere kleuren
Een wit/zandkleurige bank past heel mooi maar is dit niet te besmettelijk???

Wie o wie heeft ook het lef gehad om een lichte bank te nemen??

x ing

Hoi Inge!

Wij hebben dus een ecru/witte bank...maar die hadden we al voordat Luuk geboren werd.
Ik zou dus nooit een lichte bank meer kopen.
Er zitten nu al wat vlekken in en heb het er ook al geprobeerd uit te halen met een speciale spray...maar t wordt alleen maar erger!
Het is gelukkig een goedkope bank van Ikea,maar we wachten nog met een nieuwe kopen!
Ik zou het liefst ook nu al een nieuwe willen,maar denk dat het vertsandiger is om te wachten totdat Luuk wat meer snapt wat vieze handjes en mondjes zijn...als je begrijpt wat ik bedoel...
Mij lijkt het handigst een donkere leren bank...kun je gewoon met een vochtig doekje afnemen.
Maar ja....nog maar een paar jaartjes wachten....
Als de "witte" bank nog zo lang "'wit" uitziet!!

Liefs,Sindy

Ik was er al bang voor.... Mijn man wil geen leer meer. Denk je dat donkere stof wel kan of is dat ook een ergenis? Zouden alle mensen met kids leer hebben ofzo? Hoe doen die dat vraag ik me af?
gr.Ing

Hoi,
wij hebben zelf inderdaad een zwarte leren bank. Dat is erg makkelijk afnemen en de ongelukjes met bijvoorbeeld Sarah haar drinkbeker laten geen sporen na.
De bank die we nu hebben staat er nog geen week, maar hiervoor hadden we ook zwart leer, nu dus weer een nieuwe maar wel bewust een goedkope versie want je weet het maar nooit met de kleine. We willen uiteindelijk wel een andere bank en waarschijnlijk ook lichtere kleur, maar voor nu dus inderdaad even voor de praktische kant gekozen.

Ik heb overigens van andere om me heen gehoord   dat zo'n anti-vlekken behandeling die je in de winkel erbij kunt kopen vrij weinig verschil maakt. In stof heb je nu eenmaal sneller vlekken...helaas.

Succes met je keuze!
Tamar

Hoi Inge,

Wij hebben nu bijna 1,5 jaar een grijze bank van stof. Deze komt ook van de Trendhopper. We hebben hem laten behandelen met dat vlekafwerende spul. Dat werkt op zich prima, alleen hebben we steeds andere problemen met de bank. Hij is nu al twee keer terug gegaan naar de fabriek en de derder keer zit er aan te komen.
Eerst zat de bank 'te ruim' in de stof..... Daarna gingen de naden juist scheuren omdat ze te strak waren..... Toen hebben ze onderdelen vervangen en die waren ze dus vergeten te behandelen met dat vlekafwerende middel...... Dat laatste kon gelukkig thuis opgelost worden, maar nu begint er al weer een naad te rafelen. GGGRRRRRR!!!

De service van de Trendhopper is prima. Ze komen steeds langs en als de bank weg moet, krijgen we een leenbank (de meest afschuwelijke banken die je ooit gezien hebt), maar inmiddels is de lol er wel een beetje van af!

Weinig advies dus over materiaal en kleuren enzo, maar ik zou me afvragen of je wel bij Trendhopper een bank moet kopen??????

Succes.

Groetjes, Karin

Hoi,
als je stoffe bank wilt is het misschien wat om er een van "courtisane" te nemen. Dat is een stof wat heel heel vaak geperst is en vlekken er dus moeilijk in trekken. Wij hebben hier een taupe kleurige sofa van. Doekje erover en weg vlek! Denk alleen niet dat ie kat bestendig is...!
groetjes

Hoi,

Ons zoontje Tijn is 1 jaar en we hebben een kat! Ca 2 maand geleden... tegen veel goed bedoeld advies in toch een zandkleurige bank gekocht. Van wat grovere stof. In de aanbieding van de bijenkorf. Prijs viel mee en als je op de dag van aankoop een bijenpas aanschaf (is kostenloos en moet je daarna gewoon weer weg doen!) krijg je nog een 10 procent korting boven op de evt aanbiedingsprijs. Tot nu toe geen vlek te bekennen. Laatst een boterham met jam... ff deppen met water en weg! Komt ook door het structuur stof, valt niet erg op dan. We hebben er 2 spier witte stoelen bij gekocht, met wasbaar hoesen. Dat is ook hard nodig, want wit wordt echt erg snel vies! Alleen al door normaal gebruik, zoals de arm leuningen etc. Dus een witte bank zal ik niet doen! Tegen krabben vd kat hebben wij iets gevonden (wel duur c 25 euro) Het heet catitude, en helpt echt!

Succes!

hey inge,
wij hebben een chocobruine van stof,en hij bevalt super.
toen we hem destijds kochten hebben we bij het inwinnen v advies direkt gezegd dat we 2 katten hebben die weleens ''tikkertje'' achter mekaar aan spelen,dus een sterke stof,want leer zagen we om die reden niet zitten..                                                          
deze werdt ons aangeraden en idd hij is sterk.soms heb je er wel wat'' pillen'' aan maar die trek je er gemakkelijk uit en dan zie je dr niks meer van.
ook de kleur bevalt ons goed..hij was er toen ook in creme maar ben blij dat ik dat niet gedaan heb.
ik zal nog wel proberen te achterhalen hoe het matriaal/stof heet.dan hoor je dat nog..
nou groetjes

Terug
Bovenaan