ervaring met laatste voeding hongerige baby's???

Hallo medemoeders,

Mijn dochtertje van 12 weken slaapt meestal door van 23.00 tot 06.00, soms zelfs 07.00 uur. Maar het komt ook nog vaak voor dat ze zich om 05.00 uur of eerder al meldt... Ik ga morgen weer werken en vroeg me af of ik misschien kan proberen de laatste voeding van 22.30 uur een paar scheppen voeding voor hongerige baby's te geven. Ze krijgt nu Nutrilon 1. Wie heeft hier ervaring mee, goede en slechte?? Rijstebloem wil ik nog niet doen, ze is maar net 3 maanden en dit werd ook afgeraden door het CB.

groetjes, Jootje
 
Hey Jootje

Kan je daar helaas niet de oplossing voor geven. Want ik heb nog nooit een  extra schep in de laatste voeding gedaan.

Ik hoogde elke fles op 10 cc erbij. En dan kijken wat je kindje doet.
Misschien niet de tip die je zocht maar je krijgt vast nog wel andere reacties die wel ervaring hebben met een extra schepje voor hongerige baby's.

Veel succes

Groetjes Marion
 
Dag jootje,

Na de borstvoeding ben ik uiteindelijk helemaal overgestapt op voeding voor hongerige babies. Eerst gefaseerd en daarna helemaal. Ik heb dus niet de ervaring om het alleen bij de laatste fles te doen,
want ons zoontje had de hele dag meer honger, maar misschien kan je
toch iets met mijn antwoord.

Mijn ervaring is dat voeding voor hongerige babies werkt. Je moet het alleen even volhouden, je merkt niet na 1 dag verschil. Datzelfde geldt voor rijstebloem is mijn ervaring. Waarom weet ik niet precies.Je kan het in ieder geval zelf zo doseren hoe je wilt. Dus bijvoorbeeld 3 schepjes normaal en 3 schepjes hongerig. Uiteraard met de juiste hoeveelheid water. Als bijvoorbeeld na 2 weken blijkt dat het niet werkt zou je volledig over kunnen gaan op hongerig. Er zitten niet meer calorien in, maar een bepaalde vezel of zoiets die er voor zorgt dat je kindje midner snel een honger gevoel krijgt. Je hoeft dus niet bang te zijn dat je kindje er dik van wordt. Sommige kindjes kunnen door het overstappen van de voeding wat moeite krijgen met hun ontlasting, mijn zoontje heeft daar gelukkig geen last van gehad.

 Succes Annemiek
 
hoi jootje
mijn dochter(7weken) drinkt overdag nutrilon standaart1 en als laatste fles om 23;00 nutrilon forte1. dit gaat geweldig en ze slaapt door tot 7 uur!! af en toe word ze wel wakker maar ze heeft dan tenminste geen honger, ze wil dan haar speentje of ze  jammert gewoon even. ze heeft geen last van krampje ofzo gehad dus proberen!!!
oja ik had een formuliertje gekregen van nutrilon en daar stond op dat je forte inderdaad prima kon gebruiken als doorslaap voeding en dat het gewoon te combineren was met standaard, alleen nu zit je wel met het probleem dat het maar 4 weken houdbaar is, dus dat krijg je niet op als je de voeding maar 1x per dag gebruikt, maar ik heb het er wel voor over!!
laat ff weten hoe het is gegaan???
groetjes susu
 
Oke, ik heb denk ik DE gouden tip hahah. Tenminste het werkte echt goed en snel bij ons.

Mijn zoontje Tygo is 7 weken geleden geboren en was aan de grote kant (4090 gram).
Al snel mocht hij dan ook van 6 naar 5 voedingen van het c.b. want hij had de nachtvoeding qua gewicht niet meer nodig. Wel moest ik hem een flesje geven als hij erom vroeg. Dat flesje hebben we gehalveerd trouwens. Het was maar dat Tygo geen honger meer had en zo weer in slaap zou vallen tot zijn ochtendflesje. Dat was op zich al erg makkelijk en fijn.
Nu hebben wij het zo gedaan. We hebben Nutrilon Forte gekocht voor hongerige baby's waar Tygo ook wel onder valt op zich. Forte zorgt ervoor dat de melk langer in zijn maagje blijft zodat hij geen hongergevoel krijgt en lekker blijft slapen.
De fles van 23.00 uur is de enige fles op de dag met Forte en het was gewoon zaak dat hij deze fles helemaal leegdronk. Nu zaten wij met hetzelfde probleem dat Tygo na zijn flesje van 20.00 uur zo diep in slaap viel dat we heb moeilijk wakker kregen en dat hij halverwege de fles alweer in slaap viel. Daar hebben we ook wat op gevonden. De fles van 19.00 uur is minder dan normaal, namelijk 120cc. Tygo krijgt trouwens 200CC (180cc water) in zijn flesje. Om 19.00 uur dus maar 120cc zodat hij tussen 23.00 en 00.00 uur uit zichzelf wakker wordt van de honger. Het resultaat is dat hij wakker is en honger heeft zodat de hele fles Forte er meestal ingaat. Hier slaapt hij de hele nacht op door tot ongeveer 07.30 uur.

Ik heb me laten vertellen dat je op gezette tijden eten moet geven. Een half uur eerder is niet erg, een half uur later ook niet. Maar als Tygo daarna nog slaapt maak ik hem wakker om te eten. Ons schema is nu dan ook: 07.00-08.00, 12.00, 16.00, 19.00, 23.00-00.00uur.

Hopelijk heb je er wat aan, suc6 in ieder geval...
 
Hoi allemaal,

Bedankt voor  jullie reacties. We zijn nu een week verder en het is nog steeds een beetje rommelig, maar nu ligt ze bijvoorbeeld te slapen (6.30 uur), nadat ik haar om 05.45 uur een speentje heb gegeven zodat ik me even aan kon kleden. Ik had al bijna een flesje klaar toen ik dacht, mmm ik hoor haar niet meer. Dus echte honger is het dan niet volgens mij.
Ik ga maandag weer naar het CB voor een tweede prik (boehoe..) en overleg het daar nog een keer. Ik gebruik namelijk sinds een week overdag 3 scheppen voeding Omneo voor krampjes en 3 scheppen normaal, omdat ze overdag na de fles regelmatig huilde (soms ook al tijdens de fles). Dit lijkt al iets te verbeteren, dus dat hou ik maar vol. En dan wil ik niet ook nog zomaar een fles van weer andere voeding 's avonds gaan geven. Zeker als ze soms laat zien op deze voeding tot een uurtje of 06.00 te kunnen slapen. (en vandaag dus met 1 x een speentje geven tot misschien wel 07.00 uur?!!)

groetjes, Jootje
 
hey lieskuh,
heeft jouw zoon dan geen honger na die fles van 19;00, mijn dochter begint meteen te brullen als ze niet genoeg krijgt in haar flesje, en 120 cc zou ze echt niet pikken! het klinkt idd heel logisch dat ze dan wakker zou worden om 23;00 maar volgens mij wil ze niet eens slapen met een flesje van 120cc in haar maagje. ilsa krijgt nu ook idd het probleem dat ze niet het flesje van 23;00 uur wil leeg drinken.
groetjes susu, mama van ilsa (8weken)
 
Hoi Jootje,

Tijn was een baby van 4020 gram bij de geboorte,   hij sliep na 3 weken alle nachten door. Hij is nu ruim 19 weken en sinds 3 weken geleden is de late voeding er ook af. Wat ik toen deed, was 'm 3 voedingen van 200ml (180 water) geven overdag en de laatste voeding gaf ik 'm 230/240ml (210 water) Hij dronk 'm niet altijd leeg, maar alleen op momenten dat hij het 'nodig' had. Hij sliep toen weer redelijk door tot 7.00 uur, voorheen tot 8.00 uur(moest 'm wakker maken). Sinds dinsdag krijgt hij rijstebloem en heeft hij z'n oude slaaptijd weer ongeveer te pakken. Hij krijgt de avond fles nu 200ml melk, van 100ml maak ik met rijstebloem pap  die ik kan lepelen en met de andere 100ml pap die door 't speentje past.  (hij is bijna 4maand en 3 weken) Dus nog een maandje en dan kan je ook aan de rijstebloem gaan, dat helpt vast. Tot die tijd zou je kunnen proberen om de laatste fles groter te maken en dan zie je vanzelf wat ze opdrinkt.
Succes.

Groetjes Kirsten.


Groetjes Kirsten
 
Terug
Bovenaan