ervaring met laatste voeding hongerige baby's???

quote: susu reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('09-03-2006 10:03:27'));

hey lieskuh,
heeft jouw zoon dan geen honger na die fles van 19;00, mijn dochter begint meteen te brullen als ze niet genoeg krijgt in haar flesje, en 120 cc zou ze echt niet pikken! het klinkt idd heel logisch dat ze dan wakker zou worden om 23;00 maar volgens mij wil ze niet eens slapen met een flesje van 120cc in haar maagje. ilsa krijgt nu ook idd het probleem dat ze niet het flesje van 23;00 uur wil leeg drinken.
groetjes susu, mama van ilsa (8weken)

==
Nee Tygo reageert er niet zo op als hij minder in zijn flesje krijgt. Hij jammert wel even als we hem dan in zijn bedje leggen maar dat is echt alleen maar een beetje jammeren en uiteindelijk valt hij in slaap. Dan maken we hem tegen 23.00, 23.30 uur wakker als hij zelf niet wakker wil worden en dan drinkt hij meestal zijn flesje helemaal leeg.
Gisteren en eergisteren liet hij 50cc staan in zijn laatste fles en toen kwam hij 's nachts dus ook tegen 5 uur. Die 50cc is dus 2 uur langer slapen voor hem. Als hij hem echt leeg drinkt komt hij pas tussen 7 en 8 uur. Dus het werkt echt bij ons op deze manier.

Groetjes Lieskuh
 
Hoi,
Mijn dochtertje krijgt al van sinds ze een paar dagen oud is Nutrilon forte omdat ze sinds dag 2 een "hongerige baby" is.   Ik weet dat het CB en vele andere zeggen dat je moet voeden op gezette tijden en dat je je moet houden aan de voorgeschreven hoeveelheden enz.   Ik probeer mij enigszins aan de regels te houden, maar het is gewoon een feit dat kinderen zelf aangeven wanneer ze honger hebben en hoeveel ze nodig hebben.   Op deze manier zijn hele generaties groot en gezond geworden hoor ;-)
Mijn dochtertje heeft tot 3 maanden 6 voedingen gekregen en die had ze gewoon nodig.   Laatste flesje kreeg ze voordat wij naar bed gingen en dan slep ze gewoon door tot minstens 7u 's ochtends.   Nu (3,5 maanden) drinkt ze overdag maar 4 flessen meer (soms drinkt ze de 180cc water helemaal leeg; soms ook niet).   Ik maak haar nog steeds wakker voordat ik zelf naar bed ga om haar de 5de fles te geven en dat werkt nog steeds prima!   7u wakker worden is zelfs vroeg voor haar.
Ondanks dat ik me dus niet echt aan de regels hou, doet ze het prima qua gewicht en lengte!
 
Terug
Bovenaan