ervaring met matcare ovulatietesten?

A

Anoniem

Guest
hallo!

Deze maand ben ik voor het eerst begonnen met de matcare ovulatietest. Alleen, ik krijg nooit een donkere 2e streep. Toen ik begon was er geen 2e streep en daarna ietsje donkerder en gister weer wat donkerder, maar nog lang niet even donker als het 1e streepje en vandaag is er weer bijna niets te zien. Wat wil dat nou zeggen? Is mijn ovulatie al weer voorbij ofzo? Ik merk wel aan mijn afscheiding dat het rond deze periode moet zijn, maar ja, dan moet dat toch zichtbaar zijn?

Bedankt alvast voor jullie reacties!

Liefs
Petra

Hoi Petra (als ik het goed onthouden heb, lastig dat je niet ziet waar je op reageert!), ik heb dezelfde ervaring. Nu voor de 2e maand zo'n ovulatietest gebruikt, maar een duidelijk "donkerder"  streepje heb ik ook niet kunnen ontdekken.  1 Dag  alleen de teststreep; dag erna  het 2e streepje zichtbaar;  de dag daarna was  het  2e streepje  nauweljiks  nog zichtbaar.  Terwijl ik zo goed als zeker weet dat er een eisprong is geweest, want ik voel dat heel duidelijk. Lastig is alleen dat ik  de buikpijn een dag of 4 heb, en ik wilde wel eens weten wanneer 't ding nou  precies springt. Maar ook aan  mijn temperatuur (uhm ja, dat doe ik  er ook nog bij)  was het naderhand te zien. Dus eigenlijk twijfel ik meer aan de test, dan aan mijn lijf... Het echte, keiharde,  bewijs is natuurlijk een zwangerschap... we wachten het maar af, he. Succes ermee en groeten.

Hi,

Zelf heb ik een tijdje ovulatietests van Sensitest gebruikt. En tweemaal is het voorgekomen dat ik nog maar een licht tweede streepje had, maar gelijktijdg bij de gynaecologe was en zij zag dat mijn eitje beide keren op springen stond.
Als het goed is, komt je eisprong 24-48 uur na het verschijnen van  het tweede streepje. Ook al is het een lichte.

Dus gewoon zorgen dat  bij de eerste tekenen van een streepje alle ingrediënten aanwezig zijn ;-) Bij mij is het gelukt in ieder geval.

Groetjes,
Paula 14wk5d

Hai,

Nou ik ben dus ook aan het testen met matcare en heb dus dezelfde ervaring als jullie, het streepje is nooit donkerder dan de eerste ik heb dus toch maar weer een set gekocht. Maar goed ik ben benieuwd of ik de 15de ongi ga worden. Volgens mij werkt de test dus toch niet helemaal goed of ik heb te weinig van die stof in me dat kan natuurlijk ook. Ik ben benieuwd hoe het bij jullie af loopt. Houden jullie me op de hoogte wanneer is jullie nod?

veel liefs Wies

hoi

nou dit is dus de reden waarom ik clearblue gebruik...ooke ze zijn ontzettend duur...maar heel duidelijk, want als ik mij eitje krijg heb ik gewoon een lachend gezichtje op mijn testje staan!! das toch gezellig?? beter dan turen of je streepje wel of niet donkerder is..maar goed ieder voor zich natuurlijk, alleen ik houd van duidelijkheid hahaha

succes ermee welke test je ook gebruikt!!

liefs sweety

Hoi hoi,

Heb zelf ook testen van matcare gekocht en ermee getest. Er was alleen een heel licht tweede streepje te zien. Misschien dat die testen toch niet zo goed zijn. Of ik heb niet op het goed moment getest.

Gr Judith

Dag meiden!

Ik denk dat het aan de testen ligt. Hij is wel goed, volgens mij, maar bij mij werd hij ook nooit donkerder. De 2e maand heb ik vanaf dat hij licht was 3x per dag getest, maar hij bleef lichter...
Hij heeft toch gewerkt, want:

Hoi Wies,
Volgens de telling kan ik vanaf a.s. maandag mijn menstruatie krijgen, maar met een uitloop naar vrijdag. Cyclus schommelt tussen de 24 en 28 dagen. Heb forse lage rugpijn sinds vandaag, en dat heb normaal vlak voor het begint, dus zal niet verbaasd zijn als het nog eerder komt. Als positief punt is er  nog wel een hoge temperatuur, maar ja... Heb bij de ovulatietesten ook maar gelijk "wat" zwangerschapstesten ingeslagen, hoewel ik me afvraag of ik ze deze maand nodig heb... Spannend he... groetjes.

Terug
Bovenaan