Ervaring met versie?

Hoi allemaal. Ik ben erg benieuwd wat jullie ervaringen zijn met een versie. Lukt deze vaak? Is het erg pijnlijk? Vindt dit fijn om te weten om me voor te bereiden. Wat als de versie niet lukt? Doen ze het dan nog een keer?

Zelf geen ervaring mee, misschien heb je iets aan deze website: https://deverloskundige.nl/zwangerschap/tekstpagina/62/uitwendige-versie/

Geen ervaring, ik heb het niet gedaan. Heb een keizersnede gehad en geen spijt van. 
Er is een aflevering van bevallen met Bobbie van TLC waar ze een versie doen. Misschien is die ergens terug te kijken?

Oja de reden dat ik het niet gegaan had is, omdat ik in de richtlijnen van gynaecologen en verloskundigen las dat bij een eerste kindje het vaak niet lukt of het kindje zich terugdraait. Ik vond ook het risico op een spoedkeizersnede door de versie geen fijn idee, omdat het dan te vroeg ter wereld kwam. Ze wilden bij mij een versie doen met max 35 weken, niet later. 
De richtlijnen kun je googlen. 

Ja dat heb ik ook gelezen alleen is die kans wel heel klein dat er een spoedkeizersnede komt. Tenminste voor zover ik informatie heb kunnen vinden er over. Het is dinsdag en wil het wel graag proberen. Hoe ging jouw keizersnede? Was die pittig of herstelde je snel?

Bij mij hebben ze een versie gedaan bij 35 weken. Het is niet fijn, maar het draaien zelf duurt als het goed is niet heel lang daarbij dacht ik een bevalling is ook pijnlijk, dus heb ik vast een voor proefje. Daarbij ging ik overal neutraal in was ook niet bang voor de bevalling etc, wel gezonde spanning hoor ;) 
Ik ben blij dat ik het heb gedaan, mijn zoontje is goed blijven liggen en ben natuurlijk bevallen bij 42 weken. Het was trouwens ook mijn eerste zwangerschap dus het kan gewoon goed gaan hoor.
Heel veel succes! 

De eerste 3 dagen waren pittig, maar daarna ging het wel. 
Je moet wel opletten met tillen en lang staan trok voordat de hechtingen eruit waren. Daarna ging dat ook stukken beter. Mijn wond is ook netjes genezen. 
Zoals ik al zei, ik heb er geen spijt van. Geplande keizersnede, baby komt er hoe dan ook snel uit. Daar had ik wat langer herstel wel voor over. 
[quote quote=10580489]Ja dat heb ik ook gelezen alleen is die kans wel heel klein dat er een spoedkeizersnede komt. Tenminste voor zover ik informatie heb kunnen vinden er over. Het is dinsdag en wil het wel graag proberen. Hoe ging jouw keizersnede? Was die pittig of herstelde je snel?[/quote]

[quote quote=10580493]De eerste 3 dagen waren pittig, maar daarna ging het wel. Je moet wel opletten met tillen en lang staan trok voordat de hechtingen eruit waren. Daarna ging dat ook stukken beter. Mijn wond is ook netjes genezen. Zoals ik al zei, ik heb er geen spijt van. Geplande keizersnede, baby komt er hoe dan ook snel uit. Daar had ik wat langer herstel wel voor over. [/quote]
Dat kan ik wek begrijpen ja. Als de versie njet lukt is dat een goede reden om voor een keizersnede te gaan bedankt voor je reactie

Terug
Bovenaan