Ervaring met Yunio kraamzorg?

Heeft iemand ervaring met Yunio kraamzog? Deze kraamzorg hebben we via de verzekering toegewezen gekregen. Nu hoorde mijn man vandaag van de buren, die net een kindje hebben gekregen, dat zij ook Yunio kraamzorg hebben gehad. En zij verzorgde haar en de baby, maar verder deed ze niks. Alleen de slaapkamer en de babykamer schoonmaken en moeder en kind verzorgen. Dus de oudste, van bijna 3 mocht zichzelf verzorgen?? Zij werd niet aangekleed of verzorgd verder. Wij hebben ook een kleintje van twee en zien de bui al hangen. Dus wie heeft er ook ervaring mee en komt deze hiermee overeen? Alvast bedankt voor reacties!

Hallo,

Ik heb nog geen ervaring met Yunio kraamzorg, maar krijg ze wel. Maar ze vertellen het van te voren, dat ze officieel niet voor de rest van het gezin moeten zorgen, maar dat de meeste het wel doen uit zichzelf.

Dat is weer nieuw, ivm de mindere uren die je nu krijgt vergeleken met vorig jaar. Ik ben 9 oktober 2005 bevallen van mijn dochter en toen had ik nog recht op 64 uur kraamzorg. 8 dagen van 8 uur, kijk dan hebben ze tijd genoeg om je hele huis te stofzuigen, enz.

Nu heb je maar recht op 44 uur, als je borstvoeding gaat geven en 38 uur als je flesvoeding gaat geven. Dat is dus al minimaal 20 uur minder. En dan komen ze of 8, of 5, of 3 uur op een dag.

En ze kunnen nu niet zoveel meer doen als voorheen in die uurtjes. Dus moeder en kind is prioriteit nr.1. De ouder slaapkamer, de badkamer en de slaapkamer van de nieuwe baby wordt gedaan. Er wordt ook alleen de was van moeder en baby gedaan en ook alleen voor hun gekookt.

Tja, het is wel jammer, maar hun kunnen er ook niets aan doen dat de overheid dit weer eens bepaald heeft. Mijn vriend neemt 2 weken vrij vanaf de dag dat ik bevallen ga, heeft ie vorig jaar ook gedaan.

Hij is kok, dus kookt gewoon en zorgt voor onze dochter van 1. Ze vertellen het van tevoren, maar kan me voorstellen dat niet elke man zolang vrij kan nemen.