Hé wat interessant om te lezen!
Yunio zegt mij niets... Bij de eerste hebben we hulp gehad van Kraamzorg Friesland (is goed bevallen) en nu krijgen we hulp van SamenZorg en ik lees hierboven dat zij dames van Yunio hebben overgenomen. Toch, het zullen wel de rotte appels zijn (horen die wel in dit beroep thuis????), maar ik ben nu wel een klein beetje huiverig. Ik ga er extra goed opletten bij het gesprek vantevoren dat al het afgesprokene op papier staat en dat kun je er altijd bijhalen als blijkt dat ze het niet nakomt. Natuurlijk is de ene kraamhulp wat fanatieker dan de andere, maar in beginsel moet het wel gelijk zijn vind ik. Ze moeten in ieder geval, naast zorg voor moeder en kind, het sanitair en de slaapkamers schoonhouden! Als dat niet gebeurt zou ik meteen een belletje plegen naar het bureau.
Het is nu wel wat anders omdat dit de tweede is, maar bij de eerste had ik 8 dagen lang 4 uur kraamzorg en in die tijd kon ze genoeg doen en hielden we zelfs tijd over om even te kletsen en ze kon ook makkelijk het kraamboekgebeuren bijhouden. Ze wilde op een gegeven moment ook de overhemden van vriendlief gaan strijken en dat hoefde voor mij dus echt niet (ik zei 'doet ie zelf wel joh!&apos😉, maar ze stond erop. Ik hoop echt wel dat ik een leuk type krijg, helaas mag je ze vantevoren niet op gesprek laten komen...hahaha! Ben benieuwd wat voor ervaringen er nog meer zijn.
Groetjes, Mimi