ervaring met zwanger worden na Mirena spiraaltje?

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,
ik ben "nieuw" op dit forum, heb wel een tijd meegepraat op het oude forum tijdens mijn eerste zwangerschap. Dames die er toen waren wat ik me nog herinner zijn Lein en Machteld (zjn jullie er ook nog??)
Ik ben 26 april 2004 bevallen van Anna.
Nu heb ik een maand geleden mijn Mirena laten verwijderen, kreeg netjes een paar weken later mijn eerste menstruatie weer.
Ik zou het leuk vinden als er dames zijn die me hun ervaring willen vertellen met zwanger worden na Mirena. Hoe lang duurde het bij jullie bv.?
Groetjes van Anne

Hoi,

Volgens mij kan je gewoon direct zwanger worden... maar ja er zijn zo veel factoren.
Ikzelf heb 5 mnd mirena gehad we zijn in april begonnen. Maar ja over H. hebben we ook 1,5 jaar gedaan voordat ik zwanger was (en bleef) dus ik ben niet echt representatief.

Ik hoop dat het snel raak is voor jullie :)

Hoi Anne,

ik heb ook net mijn mirena laten verwijderen. Ben dus nog niet zwanger, maar had ook heel veel vragen naar het verwijderen van mijn spiraaltje. Uiteindelijk naar wat onderzoek en reacties van meiden van dit forum, weet ik in ieder geval dat je in tegenstelling tot de pil, ervan uit kunt gaan dat je cyclus gelijk weer regelmatig is. Dit omdat de mirena maar een kleine hoeveelheid hormonen per keer 'loslaat'.

Ik weet dat dit niet is waar je nieuwsgierig naar was, maar het is in ieder geval iets

Tess

Hoi Anne
reageer nog een keer, las net bij een andere onderwerp, dat jij ook sinds een maand je spiraaltje verwijderd hebt. Ik ook, 17 oktober, nadat ik hem bijna twee jaar had. En zondag was ik voor het eerst weer ongesteld. (Dat terwijl mijn gyneacoloog had gezegd dat het wel een jaar kon duren voor ik weer eens ongesteld werd.) Heb deze week op dit forum dus te horen gekregen dat je cyclus na het verwijderen van de mirena gelijk weer normaal is en dat ik dus 'met een schone lei' kan beginnen zwanger te worden.

Vind het dus ook wel leuk om ervaringen van anderen te horen die ook een mirena hebben gehad.

Tess

Hoi Anne,

Ik kan alleen maar beamen wat Tess zegt over het meteen weer vruchtbaar zijn. Bij mij is afgelopen december de Mirena verwijdert, en in maart was ik zwanger. (de eerste heeft bij elkaar 1,5 jaar geduurt) Helaas ging het mis, maar inmiddels ben ik weer  7 weken zwanger. Mijn cyclus was meteen weer regelmatig na het verwijderen van de Mirena.

Veel succes met zwanger worden!
Groetjes, Kat

hoi meiden

ik heb 24 oktober mijn mirena spiraal laten verwijderen, en ben 26 oktober al ongesteld geworden, ik denk dat ik gisteren mij eitje heb gevoeld, maar dat weet ik natuurlijk niet zeker.
dat is 15 dagen na mijn ongi, dus dan zou het wel allemaal volgens het boekje gaan.
ik ben nu er benieuwd hoe het met mijn volgende ongi is dat zou dan toch 24 november moeten zijn met een cyclus van 28 dagen dan. voorheen had ik dat meestal wel ( tussen de 26 en 30 dagen)
maar eingelijk hoop ik natuurlijk dat ik direct zwanger ben.!

bij onze  eerste zoon was het de tweede ronde raak en bij  onze tweede zoon de eerste ronde al. (toen had ik wel pas 3 weken na mijn ongi mijn eitje, ik was toen net gestopt met borstvoeding van onze eerste zoon) Onze twee jongens schelen maar 15 maanden.

ik hoop dat het voor jullie allemaal heel snel gaat
succes!!!!!!

liefs anke

Hoi Anne,

Ook ik kan geen antwoord geven op je vraag want ik heb er nog geen ervaring mee... ik heb zojuist vandaag mijn spiraaltje laten verwijderen en we gaan nu dus voor ons tweede kindje (Dhané is 18 maanden).

Mijn vriendin is nu 3 maanden bezig + de maand die ze heeft moeten wachten van haar gyn op haar eerste menstruatie, die had zij met het spiraal nml. helemaal niet meer.... ik ben altijd gewoon ongi geweest dus ik ben heel benieuwd!

Van mijn dokter hoef ik niet te wachten, hij zegt dat je na Mirena direct weer vruchtbaar bent en dat het zonde is om te wachten.... en dat vind ik ook hihi!

De vriendin van mijn collega heeft zelfs 3 maanden gewacht na verwijderen van het spiraaltje omdat de kans dan groter zou zijn op een miskraam... nou volgens mij is dat kolder.... mij dokter en de gyn van mijn vriendin was daar niets over bekend... heeft iemand van jullie daar ooit wel eens van gehoord????

HOI ANNE        

ik had vorig jaar november  mijn mirena spiraaltje laten verwijderen( na dat ik het eenanderhalf jaar had gehad )
ik werd na een dag of drie al voor het eerst ongi en op 3 feb had ik al een positieve test
dus ik was vrij snel zwanger na het verwijderen van het mirena spiraaltje

groetjes
laura

Terug
Bovenaan