Ervaring Osteopaat baby moeilijk in slaap komen

<p>Goedemiddag,</p><p>mijn dochtertje is inmiddels 10 weken oud en heeft vanaf de geboorte al moeite om in slaap te komen. Nu pas ik sinds een week of 6 al toe om haar moe, maar wakker op bed te leggen en dit werkt soms. Vaak wordt zij na 20 min weer wakker en lukt het niet om weer in slaap te komen (wat ik ook doe, speentje terug, over hoofdje aaien of als uiterste in slaap wiegen). Ze blijft haar ogen open houden, maar is duidelijk nog moe. Ook hou ik een vast ritme aan van wakker worden, verschonen, voeden en knuffelen/spelen.</p><p>Nu overweeg ik om een bezoek te brengen met haar aan de osteopaat hiervoor, mede ook omdat ik een erg snelle bevalling heb gehad (3,5 uur). Zijn er ouders die ervaring hebben met een bezoek aan de osteopaat na soortgelijke ‘problemen’?</p><p>Ben benieuwd of dit dan ook geholpen heeft!</p>

Herkenbaar... Onze zoon is nu vier maanden oud en slaapt inmiddels overdag 3 kwartier per slaapje. Soms langer soms korter. In het begin waren dit ook steeds 10 minuten. Ook wij zijn bij de osteopaat geweest omdat ik ook een snelle bevalling heb gehad. Bij onze zoon was er niks aan de hand. Ik heb me er maar bij neergelegd dat hij weinig slaapt..
Succes! 

Hier een zeer bewegelijk baby wat achteraf kwam doordat haar nek vast zat van een hele snelle bevalling. Nu een aantal keer geweest en het helpt goed.
het lijkt mij nooit verkeerd om ren baby te laten nakijken door een osteopaat.
zelf na de bevalling ook 3 keer geweest en ook klachtenvrij

Hier goede ervaringen met de osteopaat. Onze zoon sliep moeilijk en huilde veel. Hij bleek zijn nekje en hoofd vast te hebben te hebben zitten door lang persen en vacuümverlossing. Na 3 behandelingen ging het een stuk beter. Ik zou het gewoon proberen.. 

Ik ben met mijn zoontje van 14 weken vorige week naar osteopaat geweest, ook ivm onrustig slapen / korte slaapjes. Ik merkte dat hij de behandeling iig heel fijn vond en kreeg mee dat er spanning op zijn nekje staat (als een paard waarvan teugels strak worden gehouden, die wordt dan ook onrustig). Verder nog wat tips gekregen. Merk vooralsnog geen verschil in slapen, maar wat ze zei klonk wel logisch. We gaan in januari nog een x. Denk dat hij minder last heeft dan jouw dochtertje als ik het zo lees, maar kan sowieso geen kwaad om te gaan!

Net als hierboven al benoemt is, een check is nooit verkeerd. Ik ben zelf met ons zoontje bij een Chiropractor geweest. Hij zat compleet vast in zn hele lichaam, door ook een snelle bevalling. Wij kregen er een heel ander kind van! Zo veel meer rust, hij kon meer ontspannen en daardoor beter slapen. Succes en hopelijk helpt het jullie ook!!

Terug
Bovenaan