Ervaring Osteopaat baby moeilijk in slaap komen

Ik herken jou verhaal volledig! Zij is nu 6 weken en vind het ik erg lastig.  Bij de ostheopaat was ze super ontspannen,  en kon ze niets vinden herhaalde wat spanning op de buik,  ze had ook extreem veel last van krampen en reflux.

Ik kan niet zeggen dat de ostheopaat haar slaap probleem heeft opgelost,  het is wel beter geworden.  Overdag leggen we haar in de reiswieg beneden en ik baker haar in. Dan maait ze haarzelf met haar armen niet wakker.  Het inbakeren heeft ook echt een verschil gemaakt. Na 5/10 minuten wat gemopper of gehuil slaapt ze tegenwoordig wel. Door de snelle bevalling kwam ze ineens in de grote boze wereld en heeft ze blijkbaar moeite om alleen te zijn,  dus nu ze ons hoort gaat het 8 van de 10x wel goed. We breiden dat nu langzaam uit naar boven toe totdat ze overdag ook gewoon in dr eigen bedje gaat. 

Ik houd ook echt wel die 1,5 uur wakker aan, daarna is ze ook echt wel weer moe. Dus slapen,  wakker,  eten,  knuffel,  box en naar bed.  Na de nacht word ze vaak tussen de voedingen door nog x wakker, dan is ze even wakker maar  leg haar daarna gewoon weer in de bed tot aan de volgende fles. 
Succes!

Ik ben erg benieuwd naar jouw ervaring straks.
Mijn zoontje is bijna 5 weken en erg druk; altijd aan het maaien met zijn armpjes en doet ook korte slapjes vaak. Overdag vaak hooguit 2 uur en snachts 2,5uur tot hooguit 3,5 uur.. 
Ik heb hem nu ingebakerd met een swaddle me en daar ligt hij wel mooi rustig in, maar voordat hij ook rustig is... pfff lastig hoor.
Hij heeft ook wel veel last van darmkrampjes en os dan ook echt ontroostbaar,  dan troost ik hem wel totdat die krampjes over zijn.
Ik heb een vlotte bevalling gehad, alleen het daadwerkelijke persen heeft 2 uur en 3 kwartier geduurd, zijn hoofdje kwam milimetertje voor milimetertje verder... Ik las dat ze hier best last van kunnen hebben in bijv. regeltjes e.d... 
Ik ga het morgen horen, dan heb ik een afspraak bij een osteopaat. Ben benieuwd of er wat uitkomt..

Succes met jullie kids?

Nou, ik ben vandaag met mijn dochtertje naar de osteopaat geweest... En er is niks gevonden. Wat natuurlijk heel fijn is! Betekent denk ik dat ik maar moet accepteren dat ik een lekkere temperamentvolle baby heb en waarschijnlijk niet van slapen houdt. Ooit zal het vanzelf beter gaan ;)

Ja bij mijn zoon heeft het heel goed geholpen sinds ik geweest was sliep hij door! Zijn advies was zelfs om elke pasgeboren baby 1x na te laten kijken omdat een geboorte voor een baby ook zwaar kan zijn.
Mijn dochter had reflux en bleek haar borstkas ook scheef te staan dus ook een paar keer geweest.

Zelfde hier... ook gelukkig niks gevonden door de osteopaat.  En idd ook gewoon een kleine druktemaker die gewoon heel graag bij zijn papa en mama is...
We zullen er gewoon doorheen moeten met elkaar??

Terug
Bovenaan