ervaring osteopaat?

kheb het maar van horen zeggen:

M'n nicht vind het maar een zweverig gedoe, maar de kleine heeft er baat bij, dus houdt ze het vol. Dit was pas na de tweede behandeling. Ze wilde na de eerste behandeling stoppen, want het had niet geholpen en ze vond het maar wazig. Op advies van andere toch maar verder gegaan en de kleine had er wel baat bij.
Een vriendin gaat er ook heen met haar kleintje. De eerste behandelingen hielpen wel, maar dit was van korte duur.. na 2 dagen kwamen de klachten weer terug. Ik geloof dat het nu iets beter gaat. Maar nog is het niet verholpen en is de oplossing bij haar steeds tijdelijk.
 
hallo,

ik ben met mijn dochtertje naar de osteopaat geweest voor de darmkrampjes. Ik ben er 2x geweest en sindsdien heeft ze hier geen last meer van gehad.....   het is dus goed bevallen

de ostepaat kon mij ook vertellen over de bevalling dat maaike dus vast heeft gezeten en gedraaid was zonder dat ik haar dit heb vertelt maar door "gewoon" te "voelen" kon zij dit dus vertellen.

ik heb met een osteopaat zoiets van: baat het niet schaadt het niet.
 
Wij zijn met Lars, toen hij 6 weken was, naar onze chiropractor geweest. Hij huilde veel en was onrustig. Na één behandeling hadden we een compleet ander kind: hij sliep beter, huilde veel minder en is een vrolijk manneke (ook hij had klem gezeten).
Ik kan het je van harte aanbevelen! Hij had maar één behandeling nodig.

Groetjes, Marijon
 
Volgende week dinsdagochtend ga ik met mijn zoontje voor het eerst.Heb al eventelefenisch contact gehad en ze denkt dat er wel wat met zijn nekje is. Dus ik ben benieuwd en zal mijn ervaring natuurlijk met jullie delen
 
Ook wij zijn er geweest na 3 weken brullen. Na 2 behandelingen hadden wij een ander kind, gewwon slapen en niet meer overstrekken. Wel in combinatie met inbakeren en rust en regelmaat gedaan. Maar wij zijn er erg tevreden over en zouden zo weer gaan.

Groetjes, Marijne
 
Hoi hoi,
Wij zijn met onze 2e dochter naar de osteopaat geweest.
Ben binnen 4 uur bevallen van haar, ze werd geboren met haar gezichtje naar het plafond, zogenoemde aangezichtsligging.Dit is een vervelende houding voor het kind en vanaf het moment dat ze op de aarde stond had ze pijn.Ze huilde 23,5 uur per 24 uur.Eerst denk je aan darmpkrampjes, koemelkallergie etc.Na 4 weken 1e keer naar consultatieburo, vroeg arts of ze zich wel eens overstrekte , in een bruggetje lag etc.Dat klopte allemaal...Ze dacht aan het KISS Syndroom(Dan staat de schedel die uit  schedelplaten bestaat  niet meer symmetrisch waardoor de bovenste nekwervel niet meer recht staat en dit wordt daaronder gecorrigeerd door de onderliggende nekwervels en  daardoor krijg je dus een hele rare bocht en dus een voorkeurshouding te zien bij je kindje, die zoekt dan namelijk een houding die zo min mogelijk pijn doet)Lang verhaal maar ontzettend pijnlijk voor je baby...wij naar huisarts voor een doorverwijsbriefje...ze lachte me uit want het KISS Syndroom is in Nederland niet wetenschappelijk bewezen dus wat zeur ik...Toch geweest, wij waren blij dat we eindelijk een eventuele naam hadden voor het gekrijs van ons kind.Voor ons was wel duidelijk dat ze pijn had, maar meer wisten we niet...Dus toch naar osteopaat geweest en na mijn beschrijving van de bevalling en na een behandeling wist hij ons te vertellen dat het inderdaad het KISS Syndroom was.Na 1 behandeling huilde ze niet meer, sliep zelfs de hele nacht door.Ze zijn nog wel een keer of 6 geweest en toen stond haar schedeltje hweer helemaal goed.60 % Werd vergoed en wij en ons kind weer helemaal blij!!
Word wel een beetje lacherig over mensen die vinden dat het te zweverig is....
Wat is er zweverig aan?Die mensen hebben gewoon een beroep waarvoor ze vaak een jaar of 10 hebben gestudeerd, alleen in Nederland is het nog niet wetenschappelijk bewezen, de regering wil het stil houden zodat het geen geld kost.(Want anders gaat iedereen het declareren bij hun zorgverzekeraar) en de osteopaten willen ook liever niet dat het word erkend want dan hebben ze opeens veel te veel patienten en komen er ook veel meer mensen die ZEGGEN dat ze osteopaat zijn.Die vervolgens het beroep osteopathie geen goed doen.
Kortom, ik vind het niet eens eens een 'alternatieve geneeswijze' terwijl het dat natuurlijk wel is....Enfin, ieder zo zijn mening hierover, maar ik ben er ontzettend enthousiast over.
Enne, baad het niet dan schaad het niet, en o ja, net als je naar een manuele therapeut of de fysio gaat: Als je na 1 behandeling nog geen duidelijk effect ziet bij je kind niet meteen afhaken, beetje geduld hebben..
Succes!
Groetjes Roos.
 
Terug
Bovenaan