ervaring osteopaat?

wij zijn gisteren voor het eerst geweest. Omdat Janneke zich overstrekte en een voorkeurshouding heeft. Ik heb het idee dat het overstrekken  minder is. Maar ik denk dat we nog wel een keer moeten, want die voorkeurshouding heeft ze nog wel.
Ik ben benieuwd en we wachten het af...
 
Wij zijn met onze dochter naar de osteopaat geweest omdat ze vaak last had van haar nek tijdens het voeden en aankleden en een enorme keel opzette. Het bleek het KISS-syndroom te zijn en 2 nekwervels waren door de bevalling iets verschoven. Na 3 behandelingen zijn alle klachten verholpen en hebben wij een dochter die veel vaker lacht en een stuk rustiger is! Ik zou zeggen, baat het niet dan schaadt het niet - toch?
 
Dag Klavertjeviertje,
Zie mijn reactie op jouw vraag over huilen.
Wij vonden er niets zweverigs aan. Zowel ik als mijn partner zijn super nuchter en vonden het (de behandeling + uitleg)   heel logisch overkomen.  Door  een bevalling kan een kind  blokkades oplopen in het  zenuwstelstel of bij een van zijn organen en een ostheopaat masseert die blokkades weg.  Je moet alleen zorgen dat je erkende ostheopaat opzoekt, wellicht dat er overkoepelende organisatie is. Inmiddels heb ik er veel over gelezen. Het schijnt zelfs zo te zijn dat als je je kind een paar keer laat behandelen je ook de kans op leerproblemen en concentratie problemen op latere leeftijd minimaliseert. Ik ben nu zwanger van een tweede en ook al loopt deze bevalling soepel, ik ga toch (als een soort van apk) straks voor een check-up langs bij de ostheopaat.
 
Hoi Klavertjevier,

Wij zijn ook met onze dochter naar de osteopaat geweest. Ze is namelijk met haar handje naast haar hoofdje geboren en ze hebben gehoorlijk moeten trekken om haar uit het geboortekanaal te moeten krijgen. De vacuumpomp is er net niet aan te pas gekomen.
Wij zijn toen op advies van de verloskundige naar een osteopaat geweest. Dit al toen ze iets meer dan een week oud was. Het bleek dat haar 2e nekwervel vastzat en die heeft hij helemaal losgemasseerd. Omdat onze dochter op dat moment sliep ging dat heel gemakkelijk en hadden we aan een behandeling genoeg. Verder heeft hij toen ook nog gekeken of ze de voeding kon verdragen en nog een aantal zaken. Voor ons heeft het dus super gewerkt.
Onze verloskundige vertelde zelfs dat er in sommige landen standaard een osteopaat bij de bevalling is. Dit om het kindje direct na te kijken en eventuel al een behandeling te geven. Jammer genoeg is dit in Nederland niet het geval.

Ik zou het in ieder geval doen. Baadt het niet schaadt het niet.

Groetjes Anne
 
Met  3 van onze 4 kinderen bij een osteopaat geweest. Ik ben er zeer tevreden over. In korte tijd wordt de werkelijke oorzaak van het probleem aangepakt. Ook hier het zgn kiss-syndroom bij mijn dochter. Mijn zoon had erge hoofdpijn en ook zijn nekwervels waren verdraaid. Sinds de behandelingen gaat het stukken beter.
Met Leah ben ik preventief naar de osteopaat gegaan. Ook zij had bij de geboorte (ik heb turbobevallingen; Leah is in 1 uur totaal geboren) wat werveltjes die een tik hadden gekregen/vast zaten, waardoor ze een lichte voorkeurhouding had. Gaat nu helemaal goed.
 
Terug
Bovenaan