Ervaring pijnlijk schaambeen- indalen?

Ik heb sinds een paar dagen een ontzettend beurs aanvoelend schaambeen.Vooral als ik van lig- naar stastand ga doet het pijn en als ik loop.

Gisteren op controle geweest by de gyneacoloog (omdat de eerste met keizersnee is gekomen vanwege niet indalen- dan wordt je va 36 weken aan gyneacoloog overgedragen) en die vertelde me dat ons meisje aan het indalen is; ze lag nog niet vast in het bekken. Daardoor zou dat pijnlijke schaambeen kunnen komen.

Dat was een verrassing; was er eigenlijk vanuit gegaan dat dat indalen weer niet zou gebeuren (wordt nu wel zenuwachtig; heb geen pufcursus gedaan en bij mijn vorige bevalling geen wee gehad, dus is allemaal nieuw voor mij).

Volgens de gyn is het aannemelijk dat ze nu wel goed gaat indalen. Wie heeft dit ook en/of herkent dit alszijnde índalingsverschijnsel?

Alvast bedankt!

Enne,oh ja ben nu precies 37 weken.

Hey mum-to-be,

'k heb dat ook. Zeker als ik iets te snel wil opstaan, voelt het of alles van onder er uit zakt. En dat de kleine tussen de benen hangt :). Gister en vannacht echt heel veel last gehad. Vannacht met elke beweging om om te draaien deed het zeer en dan wordt je er wakker van en probeer dan nog maar eens in slaap te vallen. 'k ga zo ook ff de vk bellen, want het voelt niet echt prettig meer aan :-(.
('k ben nu 37 weken en 4 dagen). Misschien zijn het wel voortekenen??

Liefs

Joyce

Ja hoor, pijn in het schaambeen hoort erbij! Ik heb soms ook menstruatieachtige krampen en sommigen hebben meer steken down under.

Fijn dat het kindje nu wel indaalt, ik kan me voorstellen dat dat even spannend is. Ik bedoel, dit is dan toch ook gewoon de eerste keer?

Fijn dat je kindje nu wel indaald! Nu maak je ook een "gewone" bevalling mee;)

Ik heb dezelfde klachten gehad als Blossom toen onze meid indaalde, steken en menstruatieachtige krampen.
Nu ze helemaal is ingedaald heb ik geregeld harde buiken/oefenweeën. En ik loop nu ook niet meer zo makkelijk, echt als een eendje. Maar ja wat wil je met zo'n bowlingbal die lekker daar onder drukt.
Tja dan voel ik me toch wel hoogzwanger.(ik vraag me al een tijdje af wanneer je kunt zeggen dat je hoogzwanger bent)

Hoi!

Hier nog één met pijn! Bij bij zit het met name in mijn stuitje, maar de hele onderkant voelt zo nu en dan heel beurs aan.
Krampen in mijn banden etc. Echt niet prettig, maar ook mijn vk vertelde dat dit met indalen te maken heeft.

En niet zenuwachtig zijn voor de bevalling hoor! Ik heb (door omstandigheden) ook geen pufcursus gevolgd, maar ik ben er van overtuigd dat wij dit gewoon kunnen! Ik heb zoveel voorbeelden in mijn omgeving gezien, het komt best goed!
Het is in ieder geval fijn dat de kleine toch aan het indalen is.

Herkenbaar hoor, gelukkig is het bij mij een stuk minder geworden nu, maar toen de baby echt goed in het dalen was had ik precies hetzelfde gevoel. Vanmorgen zei verloskundige dat baby helemaal klaar ligt... vandaar dat ik ook minder klachten heb nu.

Nu heb ik vooral een drukkend gevoel naar beneden. Dat komt omdat het hoofdje echt voor de in/uitgang ligt :D:D

Terug
Bovenaan