Ervaring pijnlijk schaambeen- indalen?

hier nog eentje!!
Het lijkt wel alsof ik mishandeld ben van beneden, zo zeer doet het... Komt volgens vk, omdat je bekkenbodemspieren ook verslappen (ivm bevalling) en er een hoop gewicht in dat hangmatje hangt...

hoop inderdaad dat het minder wordt, want lopen is echt pijnlijk!!

Liefs,

T

Trainen trainen trainen die bekkenbodemspieren!!!! Is ook handig voor na de bevalling weer.

Zodra ik merkte dat ik met niezen een druppeltje was verloren ben ik die gaan trainen....

nu nergens meer last van :D

Thanks ladies, voor de reacties.
Ik hoop dat dit kindje indaalt...dat 'volle'gevoel tussen mijn benen heb ik nog niet zo, maar dat heb ik van meerdere mensen gehoord; misschien krijg ik dat als ze écht helemaal indaalt.

En bedankt mama-in-wording voor je bemoedigende woorden. Het gevoel is n beetje 'dubbel'; wil t enerzijds graag zelf doen, maar ben natuurlijk nog nix gewend door die keizersnede en gewoon bang voor de pijn. Anderzijds laat ik t over me heen komen inderdaad, we kunnen het vast!

Liefs mum-to-be

Ha ladies,
over puffen.. mijn cursussen liepen ook helemaal in de soep. Dus uiteindelijk geen pufcursus gedaan. Wel boek 'duik in je weeen' gelezen en naar aanleiding daarvan 2x een losse sessie geboekt bij een mensendieck therapeut. Heel verhelderend. Dus als je nog puf hebt... aanrader!

Zij vertelde dit over puffen: het gaat er vooral om dat je niet verkrampt en je adem vastzet. Dat is het doel van puffen. Dat vond ik prettig om te horen. En dat je dan je eigen weg daarin moet vinden.

Zij legde uit 1x door neus inademen en dan 4x kort fff uitademen en 1x lang. Zo snel en krachtig dat je niet de tijd hebt om tussen deze puffen in te ademen (= kans op vastzetten). Was blij om dat even samen met mijn man te oefenen en te weten.

en VK kan je natuurlijk in het moment ook prima helpen..

Spannend he zo die laatste loodjes. Hier nog ongeveer 4 weken... ben benieuwd!

Hi mum to be,

Ik ga alleen een partnerles doen van de zw.yoga, weet niet in hoeverre dat ook een soort pufcursus is, maar komt vast goed hoor!

Als ik mensen nog een aanrader mag doen: ik heb zelf het boek gelezen dat heet Veilig Bevallen van Beatrijs Smulders. Dat vond ik een prettig boek. Het vertelt eerlijk over wat je te wachten staat, zonder drama en met humor en geeft vertrouwen in je eigen lichaam. Ik vind dat zelf een lekkere voorbereiding, verder hoef ik geen 100 bevallingsverhalen te lezen ofzo.

Voor wat betreft dat volle gevoel in je bekken: ik heb dat ook niet zo, maar waar ik het aan merk is dat ik mijn benen minder makkelijk over elkaar sla!

Nou succes met de laatste loodjes hoor!

Liefs Blossom

Bij mijn eerste heb ik haptonomie gedaan, samen met partner. Geen andere mensen, gewoon 1-op-1. Heel veel aan gehad, vooral vanwege het principe dat JIJ de baas bent over je lijf en niet de pijn/weeen. En natuurlijk het contact maken met de baby in je buik tijdens zwangerschap, dat was vooral voor mijn man erg leuk. Ik kon tijdens de bevalling echt denken: kom maar wee, ik laat toe dat jij je werk doet. Ondertussen echt geprobeerd die boel daaronder open te zetten, echt bewust te ontspannen. Ontsluiting ging echt snel (in 4 uurtjes tijd van 3 naar 10 cm), dus is me goed gelukt. Ik zal je zeggen: op het moment dat de bevalling begon, was ik echt vergeten hoe ik moest puffen. Verloskundige (in mijn geval verpleegkundige ziekenhuis) heeft t even voor gedaan, en t ging goed. Die pufcursus is echt niet alleen maar om je te leren puffen, volgens mij.

Enne: on-topic: geen pijn down under, dus kan er niks over zeggen. Van de eerste weet ik het echt niet meer. Ik heb gisteren bij de vk gehoord dat de kleine nog niet eens is begonnen met indalen, hij/zijkan gewoon nog alle kanten op bewegen (en da's trouwens ook te voelen) :)

Heb zelf de cursus fit rondom zwangerschap gedaan...
Dit was een combinatie van bewegen, theorie rondom bevallen, en ademhaling.
Heb hier dus in het begin van alles geleerd over houding, beweging. Vervolgens over de bevallingsfasen, welke houdingen heb je, wat kan je doen... Hebben inderdaad geleerd om te puffen, maar daarvoor ook geleerd hoe en wat met ademhalen. Puffen was bij ons kort kort lang, of op altijd is kortjakje ziek, en dan ziek ook weer lang...
Ook vnan alles geleerd over wat als het anders loopt. En gewoon lekker contact met andere zwangere vrouwen...
Vond het erg interessant.. Op de partneravond werden de belangrijkste dingen nog eens herhaalt, en leerden de mannen ook hoe te puffen. Maar vooral ook, dat iedere vrouw anders kan reageren op een bevalling. En hoe zij kunnen helpen (masseren, tegendruk bieden...), en dat hebben ze uitgebreid geoefend :):):)
Ik ben wel heel blij dat ikd e cursus heb gedaan, maar ik ben ook wel het type dat dat nodig heeft. Ik moet het gevoel hebben dat ik zeg maar alles heb gedaan wat ik kan doen, om zo goed mogelijk ergens aan te beginnen...

Liefs,

T

Hallo dames,
Ik kom net uit t zwembad en met teruglopen opeens enorme steken rondom mn schaambeen.Ben ruim 37 wkn nu, dus t is vast normaal. Het kindje beweegt ook enorm en ik voel ook beweging daar beneden vooral..lastig is wel dat t nu best pijn doet.
helpen de bekkenoefeningen?

Terug
Bovenaan