ervaring vakantie in turkije????

Hoi meiden,

Ik ben nu 15weken en 2dagen zwanger JOEPPIE...
ben niet meer zo misselijk en het leven ziet er dus gelijk een stuk zonniger uit..
Nu heb ik een vraag...
Ik ben zelf stewardess en weet dus alles over zwanger zijn en vliegen.. MAAR..
mijn lieve vriend en ik willen nog ff samen een weekje er tussen uit voordat de grote verandering zich aandient.. haha ff lekker van elkaar genieten en van de zon..
Nu zit ik zelf te denken aan turkije.. all-incl hotel.. niet te duur want tja babykamer moeten we ook nog kopen hahaha
Alleen nu ben ik zelf nog nooit antalya geweest.. Ik weet wel dat ik niet naar egypte moet gaan want daar ben ik juist elke keer giga ziek.. (diarree..)
Maar zijn er onder jullie die al zwanger daar of ergens anders in turkije zijn geweest?

jullie zouden me super helpen met de info..

Liefs Annemieke
kussss

Hoi!

Ik ben 2x in Turkije geweest. En mijn ervaringen zijn niet echt goed met het eten daar. Heel eentonig, wij kregen 's ochtends, 's middags en 's avonds hetzelfde. Was dan 3x buffet, maar altijd lag er hetzelfde wat je kon nemen.  Maar dat ligt natuurlijk ook aan je hotel. Ik ga er van uit dat dat niet overal zo is.
Als je gaat; zou ik me heel goed laten adviseren bij een reisbureau. Zodat je zeker weet dat je ergens terecht komt waar je ook goed eten heb. Want dat is natuurlijk heel belangrijk nu je zwanger bent.
En geniet er van!!

groetjes

Ben 4 keer in turkije geweest en allemaal in andere plaatsen...

Ben in marmaris kusadasi alanya en bodrum geweest en uit je verhaal begrijp ik dat je gewoon een lekkere rustige vakantie wil....
Marmaris en kusadasi zijn naar mijn mening iets te druk en echt een beetje voor het uitgaan enzo!!
Alanya kan ik me niet meer zo heel goed herrineren maar dat is mij heel slecht bevallen, eten niet goed hotel niet goed enz...

Bodrum is prachtig, lekker rustig mooie hotels gewoon perfect....
Weet alleen niet meer in welk hotel we zaten want we lieten ons verassen door het reisbureau.... gelukkig kwamen we in een mooi luxe all-inn hotel uit!!!!
Laat je adviseren door iemand op een reisbureau en ik ga er altijd bij meerdere langs, verschillende hotels en uitleg enzo!!!

Hoop dat je eruitkomt!!

nog een vraagje voor jou.... weet jij mij te vertellen tot hoe lang je mag vliegen want krijg van niemand echt duidelijkheid!!

Hoi !!

Allereerst gefeliciteerd natuurlijk !

Ik ben een paar jaar als reisadviseuse gewerkt en heb jaren als hostess op diverse bestemmingen (Marmaris, Thassos, Kreta, Costa del Sol) gewerkt voor een van de grootste nederlandse touroperators. Waaronder dus ook Turkije (voorheen al een favoriet vakantieland van mij, maar wel toen ik wat jonger was en ik vooral ging voor het strand en nachtleven in Marmaris, Kusadasi, Bodrum), maar................... als je zwanger bent zou ik dat toch een beetje afraden. In Turkije komen toch nog heel veel ziektes voor die wij hier niet (meer) hebben en zijn de normen voor hygiene toch wel heel anders  dan bij ons, en juist nu je toch moet opletten met wat je eet en dergelijke (geen rauwe dingen, goed doorbakken enz.), zou ik dat nu even niet doen. All-inclusive in Turkije klinkt leuk, maar kan ook heel erg verkeerd uitpakken. En in Turkije wil je echt niet in een ziekenhuis terecht komen hoor !!!!

Als ik je toch wat advies mag geven, zou ik kiezen voor een van de Canarische eilanden, daar komt alles toch wat dichter in de buurt van onze normen. Je kunt hier ook hele goede all-inclusive acco's vinden en de prijzen vallen ook mee. Het weer is er ook goed (wij zijn zelf begin maart naar Tenerife geweest, wat super was !)

Wil je echte kwaliteit, kijk eens in de RIU gids, wij waren in Costa Adeje  Tenerife  (RIU Adeje), super appartement met ontbijt en diner en picobello verzorgd, geen last gehad met wat dan ook, buffetten om van te dromen en alles goed klaargemaakt, dus  een heerlijke relax vakantie gehad.

Hoop dat je er wat aan hebt en een fijne vakantie toegewenst natuurlijk !

Groetjes Marasje

Ik denk dat voor alle warme landen hetzelfde geldt: Let op wat je eet en drinkt!
Ik ben getrouwd met een Turkse man en ben vorig jaar in het hoogseizoen (helaas verplichte vakantiedagen) 3 weken naar Turkije geweest in Alanya. Ik was toen ruim 5 maanden zwanger. Op zich is het allemaal geen enkel probleem. Ben zelfs nog met de bus naar mijn schoonouders geweest in het zuidoosten.
Nu ben ik dus wel gewend aan het eten daar!. Maar eerlijk gezegd zou ik dus juist niet een all incl. hotel nemen. Of als je het doet een hele goede. Tegenwoordig zijn er ook al 3 sterren all in hotels, en dat zou ik je niet aanraden.
Wij hadden een supergoedkoop hotel en aten dus elke avond in een restaurant. Maar het eten is in Alanya en denk dus ook in Antalya supergoedkoop. Mits je niet in de toeristische restaurants aan de haven  eet. In hotels krijg je meestal een buffet, en in een 3 sterren kan dat tegenvallen, let ook  op dat het er niet te lang staat, neem geen risico.

Deze zomer gaan we voor het eerst met onze dochter naar mijn schoonfamilie. Ben erg benieuwd hoe dat gaat.
We hebben een appartement geboekt aan de westkust in een klein plaatsje. Daar is het in elk geval iets minder heet.

Prettige vakantie,

Nina

Ik ben 2x in Turkije geweest en 2x ziek geweest, terwijl ik verder werkelijk nooit ziek ben. Ondanks het feit dat ik het een super land vind, zou ik er om die reden toch niet meer naar toe gaan en zeker niet nu ik zwanger ben. De combinatie van de warmte, 'ander' eten en soms onhygienisch bereid is funest. Er zullen zeker wel heel goede all-incl hotels zijn, maar als je op www.vakantiereiswijzer.nl kijkt zoals hierboven al een keer genoemd wordt, kom je toch heel vaak verdrietige dingen tegen. Dit land kan voorlopig nog niet aan  de 'hoge eisen' van ons nederlanders voldoen.
Ik ben zelf vorig jaar in een all inclusive hotel in Mexico geweest. Natuurlijk niet echt bij de deur maar in verhouding viel de prijs best mee, alleen excursies zijn schandalig duur.
groeten Elke

Ons werd op het reisbureau een reis naar Turkije afgeraden als je zwanger bent, tenzij je kiest voor een 5 sterren all inclusive, omdat daar toch andere normen zijn met betrekking tot voedselveiligheid dan in West- Europa. Wij zijn dus ook naar de Canarische eilanden gegaan, naar Riu Paraiso op Lanzarote, ook een all inclusive. Uitstekend verzorgd, prima buffetten met ook gewoon volkoren brood, veel fruit en groente, bovendien werd alles continu ververst en aangevuld. Maar Riu hotels zijn niet zo goedkoop, kwaliteit heeft toch zijn prijs. Dat zal vast ook gelden voor eventuele 5-sterrenhotels in Turkije.

Ik hoop dat je iets van je gading vindt, want wij vonden het heerlijk om er nog even lekker tussenuit te gaan.

Groetjes,
Tamara

Terug
Bovenaan