<p>Dag moeders,</p><p>Ik ben moeder van een zoontje die over een aantal maanden 2 wordt. Sinds een aantal maanden zitten we in rustiger vaarwater wat betreft de zorg rondom hem en het begint nu weer te kriebelen om voor een tweede te gaan. </p><p>Als ik terug denk aan mijn bevalling en het eerste jaar slaan echter alle twijfels toe. En dan druk ik het zacht uit, vond het op verschillende momenten echt traumatiserend en krijg kippenvel als ik er aan terug denk. Mijn zoontje had veel gezondheidsklachten waardoor we zeker 1,5 jaar doorwaakte nachten hadden met veel ziekenhuisbezoeken. Ik had een terror bevalling, met ernstige fluxus en spoedingrepen na 30 uur lang weeën. Dat is gelukkig allemaal achter de rug, maar de gedachte om het opnieuw mee te maken schrikt af. En dan gelukkig niet eens de bevalling zelf, daar kan ik ondanks alles redelijk goed op terug kijken. Maar vooral het eerste jaar is iets waar ik tegen op zie en de vorige keer flink heb onderschat.</p><p>Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met de komst van een tweede. Viel het jullie mee of tegen? Wat vonden jullie van de overgang van 1 naar 2? Zijn er dingen waarvan je zegt; dat heb ik overschat of onderschat?</p><p>Ik besef dat ik zelf de keuze moet maken en elke situatie anders is. Maar ervaringen zijn welkom </p><p> </p><p> </p>