Ervaring zwanger worden na vroege MK

Is niet gek dat je teleurgesteld bent. Je hebt wel een positieve test gezien. Ik heb met 5-6 weken een miskraam gehad. Mijn testen waren ook geen knaltesten. Hebben nog wel een controle echo gehad omdat ik me al aangemeld had bij de verloskundige. Die gaf aan dat we meteen weer zwanger mochten worden. Heb mijn ovulatie niet getest (nooit gedaan) en toen meteen weer zwanger. Heb toen wel 1 of 2 dagen later getest. Was toen nog een hele lichte test. Na enkele dagen was het een knaltest.

Die zwangerschap voelde voor mij meteen heel anders. Bij de 1e was ik heel bang dat t mis ging, toen ik daarna weer zwanger was voelde het meteen veel beter.

Ik heb bewust geen ovulatie testen gedaan, mijn cyclus was steeds een beetje het zelfde en was er zo veel mee bezig. Wilde mezelf niet nog gekker maken, maar misschien heeft het jou juist rust als je weet wanneer je ovulatie is. Succes! Hopelijk heb je snel weer een positieve test in je handen!?

Ik wil hier toch nog even reageren. Ik schreef dat afgelopen maandag mijn NOD was. Het enige wat ik merkte was dat ik geen bruinverlies had, iets wat normaal zo'n 4 a 5 dagen voor NOD begint. Vandaag een test gedaan en hij is hartstikke positief!!! Het is alsof ik droom.... Ik ben dus 6 rondes na mijn miskraam opnieuw zwanger! Nu keihard duimen dat alles goed mag gaan.

Miskraam gehad met 5 weken. Één week gebloed. Ovulatietesten aangeschaft (daarvoor dus nooit gebruikt). Precies na 2 weken was mijn eisprong. A.s. zaterdag is mijn NOD maar gisteren had ik al een (lichte) positieve zwangerschapstest.
Vorige keer had ik alleen gevoelige borsten. Nu misselijk, moe en een rommelende/harde buik met wat trekjes of steken.
Hopen dat ik na mijn NOD een knaltest in handen heb. Dan voelt het pas echt goed. Maar voel me nu al meer zwanger als de vorig keer.

In 2019 miskraam gehad met 6 weken. 
April 2020 miskraam met 8 weken. 
Augustus 2020 weer zwanger. Dit is gebeurd in onze vakantie. Ik zelf heb geen ovulatie testen gedaan omdat ik geen extra stress wou hiervan.  Tevens zijn ze erachter gekomen dat ik factor V leiden heb, de ergste variant (moeders bleek het te hebben waardoor ik ook ben getest na mijn verhaal). Wrs zijn de miskramen gekomen door niet goed functionerende bloedtransport naar de placenta, maar ik zelf denk ook door stress op het werk. Helaas wel hele zwangerschap bloedverdunners moeten spuiten en zit ik nu op 41 weken. 
Ik had bij de andere twee ook echt het gevoel; dit zit niet goed! Er is wat mee... en bij de laatste meteen het gevoel: dit zit goed, dit is het gewoon. En had gelukkig gelijk. 
Ook al wordt je niet meteen weer zwanger, dat wil iig niet zeggen dat het niet kan. 

Terug
Bovenaan