Ervaring zwangerschapsyoga?

Hallo,

Heeft iemand ervaring met zwangerschapsyoga?

Hoe vinden/vonden jullie dat?
En is het niet bv. niet te zweverig, dat idee heb ik nl. altijd haha
(misschien zit ik er wel helemaal naar hoor...)

Groetjes Chris

ik geef je nu MIJN mening, ik weet dat er een heleboel positieve meningen zijn dus neem me niet kwalijk ;)

Ik vond het echt een grote waste of time and money. Vond het helemaal niet gezellig, er was geen tijd om elkaar een beetje te leren kennen, en de meiden kwamen ook niet uit zichzelf naar elkaar toe. Maar het ergste van de heel cursus vind ik dat ze ons verkeerd heeft laten persen. Ze wilde ons voorbereiden op het persen door te zeggen waar we naartoe moesten ademen en met welk deel van onze rug we moesten persen. Kwam ik in het ziekenhuis, ik pers en pers en pers en er gebeurt niets. Zegt die arts ineens tegen me dat ik moet persen alsof ik ga poepen. Hallo, da's een veel duidelijkere en veel effectievere uitleg! En zo heb ik alsnog mijn meissie naar buiten gekregen ;) Ik ben nu zwanger van de derde en moet er niet aan denken om naar een cursus te gaan. Tijdens de zwangerschap van m'n 2e ook niet trouwens.

Maar aan de andere kant: er zijn mensen die het wel heel fijn vinden!
Succes met je beslissing

Ik heb bij beide zwangerschappen zwangerschapyoga gedaan. Maar zoals mijn voorgangster al schreef, is het voor iedereen persoonlijk hoe je dit ervaart.
Ik heb de yoga als zinvol ervaren. Er werd met name veel tijd besteed aan ademhalingstechnieken. Wij hadden wel een leuke club met meiden en er werd flink wat afgekletst. Soms viel de docent wel wat in herhaling en soms was ze wat langdradig, maar dat staat natuurlijk los van de yoga. Verder hebben we 1 partnerles gehad, waarin je partner uitgelegd wordt hoe hij je het beste kan ondersteunen/begeleiden tijdens de bevalling, met name massagetechnieken werden voorgedaan.
Verder was de yoga voor mij een momentje voor mezelf. Met een peuter van 2, een parttime baan en een zwangerschap schoot dat er nogal eens bij in. Tijdens de yoga had ik echt de volle aandacht voor het kindje in mijn buik en kwam ik helemaal tot rust. Ik heb het dus totaal niet als zweverig ervaren, maar het is en blijft persoonlijk.

Hey:)

Ikzelf ben na de eerste les al gestopt!
Het is mij afgeraden door diverse vrouwen,maar ik wilde toch zelf even kijken...maar ik moest ze toch gelijk geven,al is het idd voor iedereen verschillend.
Het is zonde van je geld om te doen,als je je er niet 100% oke mee voelt. Er zijn ook nog zoveel andere optie s om te proberen..
Mij is het in ieder geval niet bevallen, maar dat ligt aan mijn eigen instelling en voorkeuren..ik denk niet aan de yoga zelf..:)

Ik heb wel zwangerschapsyoga gedaan en stond daar in het begin negatief tegenover. Ik ben totaal geen zweverig typje, gym leek mij meer geschikt. Maar toch overgehaald door een vriendin. Ik moet zeggen dat ik er veel aan heb gehad. Het is zoals mijn voorganger al zei een momentje complete rust en aandacht voor het kindje in je buik. Daarnaast wordt een veel gepraat over hoe een bevalling verloopt en hoe je het beste op verschillende momenten kan ademen. Nu ik weer zwanger ben denk ik dat ik op het laatst nog een paar lesjes ga volgen ter opfrissing.

Succes met je keuze!

Groetjes Linda

Hoi,

Ik heb bij de 1ste ook aan yoga gedaan en ik vond het erg leuk.
We hadden een leuke groep meiden.We moesten soms stiekem om de yogajuf lachen want ze had een overduidelijke SSSSSSSSSS.
Ik vond iid   het moment even voor jezelf en je kindje erg prettig en mis dat nu bij deze zwangerschap wel een beetje. Ik heb nu erg veel last van bekkeninstabiliteit en kan niet op zo'n matje liggen, anders was ik zeker weer gegaan.
Het ligt er ook dus  aan in wat voor groep je terecht komt en wie er les geeft.
Ik vond de ontspanningsoefening aan het einde van de les ook erg lekker en was echt een rustmomentje voor mezelf.

Succes met je besluit, maar als het je eerste kindje is zou ik wel ergens voor kiezen, misschien is gym meer iets voor jou.

Evelien mv Dylan en 31 wk zwanger

Ik moest soms best om dingen lachen tijdens de cursus, maar zonder de ademhaling had ik mijn weeen niet op kunnen vangen! Aanrader dus, je leert overal wat.

Hi!
Ik doe op dit moment aan zw. yoga en ik vind het heerlijk!
Ik moet ook wel eens lachen of denk "ja, zal wel, mezelf door een wolk op laten tillen" maar meestal kan ik me er voldoende op concentreren.
Ik vind de ademhalingstechnieken fijn om te oefenen, zo heb je in ieder geval het gevoel je ergens op voor te bereiden.

En je verplicht jezelf tot een moment van rust, met je kindje, je denkt echt even nergens anders aan.

Ja, ik vind het prettig, maar ik snap het best als iemand er niks aan vind.

Succes!

Natalie

Terug
Bovenaan