<p>hai hai,</p><p>sinds dat onze dochter 8wkn was sliep ze al hele nachten door (in eigen bed op eigen kamer), wij als ouders natuurlijk helemaal happy ;-). Dit deed ze tot ze ongeveer 10mnd was en toen hield het op, eerst last van doorkomende tandjes en daarna een paar keer kort achter elkaar flink ziek geweest. Maar sindsdien slaapt ze geen nacht meer door. Omdat mijn man en ik werken zijn we snachts makkelijker geworden en al snel bij ons in bed genomen zodat we allemaal verder konden slapen. I know, de meningen zijn hierover verdeeld. Meestal valt ze wel zelf in eigen bed op eigen kamer in slaap, maar wordt ze na 1,5/2uur wakker om niet meer in slaap te kunnen/willen komen. In ons bed slaapt ze prima verder, zelfs als wij er nog niet in liggen. Dat ze in ons bed slaapt vinden we allebei geen ramp, ons bed is erg groot dus voldoende ruimte, ook slapen we zelf ook goed en komen we (wat betreft intimiteit) niks te kort, je wordt er creatief van zeg maar ;-). </p><p>Maar omdat we wel van mening zijn dat ze toch zelf weer moet kunnen slapen en hierin niet afhankelijk van ons moet zijn (ook ivm logeren etc), willen we haar toch weer leren doorslapen. Ik heb daarom het boek “slaap kindje slaap” gekocht wat veel belovende recensies heeft. Omdat ik merk dat ik echt moeite heb met het laten huilen, ben ik erg benieuwd of er hier mensen zijn met ervaringen. Ook ben ik benieuwd naar eigen ervaringen met dit soort situaties en wat jullie hebben gedaan waardoor het veranderde. Of wellicht zijn er “ervaren” ouders die bewust aan co-slapen doen? </p><p>Ik heb geen behoefte aan teksten als: een kind hoort in eigen bed, niet bij de ouders. Ze is verwend geworden etc. I know!! We hadden het misschien nooit in ons bed laten slapen dan hadden we dit nu misschien niet gehad, maar daar heb ik nu niks aan ;-). Ben voor het eerst moeder, ik doe net als vele anderen ook maar wat ;-).</p><p>Ps; ik heb moeite met het laten huilen omdat onze dochter veel ziek is. Ze maakt grote hoeveelheden slijm aan waardoor ze snel benauwd is en hoest (tot overgeven toe). Daarnaast heeft de vergrootte amandelen en is ze standaard verkouden. Eind deze maand mogen we hiervoor naar de kno voor intake. </p>