Ervaringen “slaap kindje slaap”?

Wij hebben ervaring met het boek! Hier ook zo’n doorslaper, tot ongeveer 1 jaar. Ineens was het elke nacht mis, en hebben we hem uiteindelijk bij ons in bed genomen. Al snel had hij door dat hij bij ons mocht als hij niet ging slapen en huilen, dus overdag ook drama. In het boek zul je lezen dat jonge kindjes heel makkelijk overgeven,  dus onthoud dat ook! (Zelfs expres overgeven kunnen ze al). Wij hebben de methode toegepast en waren verbaasd dat het werkte! Hij sliep weer in eigen bed en na 2 nachten ook weer door. Tuurlijk is er soms een nachtje dat hij wakker wordt, maar ook dan passen we de methode weer toe en gaat hij verder slapen. Vorige week bij oma werkte het snschts ook, helemaal super dus. Het is echt even moeilijk, maar als je merkt dat het werkt is het zo fijn! 

Wow wat een reacties en gelijke ervaringen :), dank allemaal!! Wat fijn te weten dat het vaker voorkomt en te lezen dat er ook mensen zijn die geen kritiek hebben op bij in bed slapen!@babetje het is echt zo hoor. Ik had een boel boeken gelezen toen ik zwanger was en was echt het type dat juist dit soort dingen als in bij je in bed slapen afzwoor. Dat zou mij nooit gebeuren :’-). Maar inmiddels doe ik gewoon wat ik voel wat goed is. Net als vele anderen Hihi.@mamavaneenbeebie ik ben het helemaal met je eens hoor. We hebben het 1 nacht kunnen proberen, maar helaas niet door kunnen pakken omdat ze ziek werd. En ja laten huilen kan ongetwijfeld geen kwaad maar als ze ziek is dan kan ik het niet over mn hart verkrijgen ;-). We gaan er ook zeker nog mee aan de slag, het is alleen ff zoeken naar het juiste moment. Fijn dat het bij jullie heeft geholpen en ook zo snel al!  Nogmaals dank allemaal voor de lieve reacties!

Zeker ervaring mee! Mijn zoontje was destijds 10 maanden oud en sliep ineens extreem slecht. Echt extreem vaak wakker. Eerst ga je het zoeken in: hij moet strakker onder z’n deken, hij heeft honger, hij moet een ander bedje, noem maar op.Nee, hij werd gewoon op zijn wenken bediend.Toen via internet het boekje ‘slaap kindje slaap’, van dr. Estivil gevonden, heel dun, dus zo uit en heel duidelijk en eigenlijk logisch.Blijkbaar heb je er al van gehoord, dus uitleg is niet nodig, maar ik ben meteen dezelfde avond aan de slag gegaan.Bij de eerste keer huilen even kramp in m’n maag, maar heb gewoon mijn oren dicht gedaan en de minuten afgeteld. En dat de hele nacht. Huiltjes werden ook steeds korter.Ik voelde me wel een beetje schuldig de volgende ochtend, maar hij was hartstikke lief en vrolijk gelukkig.Tweede nacht, huilde hij bijna niet meer, ongelofelijk!!En sinds die tijd, los van uitzonderingen, is het echt een topslaper, hij is nu 6 en ik ben er nog steeds blij mee.Ook de mensen die ik het aangeraden heb hebben er heel veel aangehad.Sleutel is wel: doorzetten, anders weten ze echt niet waar ze aan toe zijn. Uiteindelijk werkt duidelijkheid gewoon erg goed. Ik hoop dat je er wat aan hebt, ben benieuwd, succes!!

Hoi,Ik ken het boek niet maar kon “laten huilen” ook niet over mijn hart verkrijgen. Daarom de 1 minuut-methode gebruikt. 1 minuut laten huilen, dan er naar toe, aai over bol/dekentje goed leggen (echt dus maar 10 seconden of nog korter laten merken dat je er bent (er niet uithalen!) en even zeggen “ik ben er voor jou, lukt het niet dan kom ik terug” (vond ik zelf fijn om te zeggen...ze verstaan het uiteraard niet) en dan weer gaan.  Huilt ze nog/weer? Na 1 minuut er weer naar toe. Etc. De eerste avond ben je zo’n 10x op de kamer. Tweede avond 5x en daarna is het klaar. 1 minuut huilen per keer vind ik acceptabel. Dus dit werkte voor ons goed. Je beloont het huilen niet echt maar laat wel merken dat je er voor haar bent.mbt slapen: die van ons slaapt ook tussen ons in als ze s nachts wakker wordt. Heerlijk. Na een paar nachtjes slaapt ze vanzelf weer door in haar eigen bedje. Blijkbaar heeft ze het dan even nodig gehad. Misschien heeft jou kindje het ook nodig. Benauwdheid is best beangstigend. Ik zou dan ook liever bij mammie liggen. Niet te bang zijn dat ze verwend raken. Mijn zoontje is bijna 3 en slaapt (al lang) nooit meer bij ons: uiteindelijk gaan ze echt doorslapen in hun eigen bed en dan zou je willen dat ze nog eens bij je kwamen!

Terug
Bovenaan