Ervaringen 1 e kindje en het zwanger zijn .

Hoi allemaal ,
Ik ben 7 maandjes zwanger en ben uitgerekend in januari .Vind het ontzettend spannend en erg nieuw ook allemaal ,Het word ons 1 e kindje.Lees daarom veel mee op het forum om zoveel mogelijk dingetjes te weten te komen.
Zijn er nog meer mama s die in januari uitgerekend zijn en het leuk vinden om ervaringen te delen op dit forum ! plaats gerust iets op dit forum.
Of heeft er misschien iemand leuke weetjes en tips voor mij :)

Hoi,

Bij mamaclubs vind je de groep met januari2015 mama's. Daar ben ik er 1 van. Ben 1 januari uitgerekend ook van de eerste. Er zijn ook al veel gesprekken waar je aan mee kunt doen.
Wanneer ben jij uitgerekend? En hoe verloopt je zwangerschap tot nu toe?

Hoi
Ik zal eens kijken dan ben benieuwd wat leuk dan voeg ik me er wel bij :)
1 januari uitgerekend ! Wat leuk :) Spannend ook omdat het je 1 e is net als mij ga je ook na een bevalling voorlichting avond ?
ik ben de 22 e januari uitgerekend . Tot nu toe gaat alles goed ,wel wat kwaaltjes hier en daar maar is ook wel logische allemaal. Heb vorige week wel een beetje een waarschuwing gehad! Moet vanaf nu rustig aan doen en accepteren dat ik minder kan doen nu :) Vind het wel moeilijk want ik ben erg gedreven zit niet graag stil en die hormonen dus ja lekker dubbelop zeg maar. Maar aan de andere kant hou ik me er wel aan tot nu toe want wil absoluut geen vroeg geboorte wil dat ze het zolang mogelijk volhoud :) Dat vind ik toch echt het belangrijkste dan maar iets minder kunnen doen .
Hoe verloopt jou zwangerschap ? Is het een boy/girl :) Als je het zeggen wil hoor!

Ik heb een voorlichtingscursus van 3avonden bij cjg gedaan. Verder niet.
Heb ook last van allerlei kwaaltjes wat soms erg lastig is maar er inderdaad bijhoort. Mn verlof is begonnen heerlijk! Doe al een tijd minder omdat het met mn bekken en qua vermoeidheid anders niet lukt.
We krijgen een meisje :D jullie?
Heb je alles al klaar voor de komst van de kleine?

wat hield die voorlichting cursus precies in?
Haha ja de kwaaltjes moeten we maar voor lief nemen he :) Maar jij moet dus ook rustig aan doen vanwege je bekken? ow jee ga je ook na de fysotherapie daarvoor ? vind je het soms ook niet lastig dan om rustig aan te doen oké je kunt niet anders maar die hormonen doen rare dingen haha steeds alles willen poetsen verschrikkelijk soms hihi ben opeens overal vies van haha
wij krijgen als goed is een meisje :) En heb inderdaad redelijk alles een beetje voor elkaar ben sinds deze week de kleertjes en dekbedjes aan het wassen en jij? alles al voor elkaar

Die voorlichting was voor als je voor het eerst een kindje krijgt. Waren 3 avondjes met algemene info, info over voeding en info over bevallen. Veel had ik zelf al gelezen maar waren ook wel interessante dingen bij en je kon vanalles vragen.

Fysio helpt me als pijnbestrijding en qua houding met waar ik op moet letten met mn bekken. Bekken had ik al snel last van omdat ik gedeeltelijk hypermobiel ben dus van mezelf al soepel in mn spieren en gewrichten. Met de zwangerschap wordt dat alleen maar meer.
Vind rustig aan doen ook wel lastig maar krijg het van mn lijf direct terug als ik het niet doe. Qua schoonmaken valt het mee, maar ik weet ook gewoon dat ik het niet kan. Wat ik het lastigste vind is om dan iemand anders te vragen, terwijl mensen het wel aanbieden.

Ja alles is al weken klaar en gewassen hahahaha. Want dat kan ik wel zelf.

Ja zelf lees ik ook veel hoor en zoek veel dingetjes op maar zo n cursus of voorlichting kan soms wel handig zijn nog extra informatie is altijd meegenomen .. en idd als je nog met vragen zit kun je die ook stellen.
Vanavond gaan wij na de Bevalling voorlichting avond ben benieuwd wat er verteld word!
ja is ook zo je lichaam geeft het vanzelf wel aan als je niet meer kunt, dat merk ik nu ook wel moet ik zeggen . Dat is wel een voordeel :)
Ow je hebt alles al gewassen zo al vroeg voor elkaar dan! Maar die kleertjes wassen is ook wel leuk toch heb ik tenminste wel hihi . ik ben er nu mee bezig elke dag iets als het even kan ,is best veel wat je moet wassen en strijken.. Heb je het ook gedaan volgens de adviezen , over hoe je moet wassen en strijken vanwege die bacteriën

En nuttige informatie gehad bij de voorlichting?
Ik vind de babydingen wassen ook erg leuk. Ik heb echt alles gewassen ook knuffels en allemaal zonder wasverzachter. Daarna alles in de droger zodat het lekker zacht is en snel weer droog. De kleertjes heb ik niet gestreken, lakens en luiers etc wel. Heb alles al een tijdje klaar omdat ik er gewoon niet mee kon wachten hihi. Maar er komt steeds wel iets nieuws bij wat dan weer gewassen kan worden

Terug
Bovenaan