Ervaringen ascal ter preventie

<p>Hoi allemaal,</p><p>Ik heb zojuist te horen gekregen dat ik op 2 punten een verhoogd risico heb op het ontwikkelen van een zwangerschapsvergiftiging. Inmiddels ben ik bijna 12 weken zwanger en moet ik vanaf vandaag starten met ascal 100mg. Zijn er hier dames die dit ook hebben meegemaakt en willen jullie misschien ervaringen delen?</p><p>Groetjes</p>

Hier ook ivm kans op verhoogde bloeddruk. Bij mij was het advies 80mg per dag. Morgen mag ik stoppen want dan week 36 bereikt. Tot nu toe geen verhoogde bloeddruk oid.

Hoi, ik heb van 12 weken tot 35 weken ascal 80 mg geslikt voor mn bloeddruk. Ben nu 37+6 en mn onderdruk was nu iets hoger dan de gehele zwangerschap, ben het ook regelmatig vergeten maar tot afgelopen week zat mn onderdruk netjes onder de 80..

Verder geen bijwerkingen gehad en ze schatten dit kindje groter dan mijn eerste kindje, zij was waarschijnlijk door de bloeddruk wat kleiner (2822 gram bij 39 weken)

Hoi,

Bij mijn 2e zwangerschap heb ik ook ascal gebruikt. 1e zwangerschap een zwangerschapsvergiftiging gehad waardoor vroeggeboorte bij 34 weken.
2e zwangerschap begonnen met ascal bij 14 weken en gebruikt tot 36 weken. Ik heb helaas wel een hoge bloeddruk gekregen maar nu pas bij 33 weken ipv 26 weken zoals bij de 1e. De zwangerschap hierdoor uit kunnen zitten tot 38 weken en 2 dagen toen ingeleid vanwege hoge bloeddruk.
Ik heb geen last van bijwerkingen gehad, alleen wel heel vaak bloedneuzen maar verder niks.
Succes en een fijne zwangerschap gewenst!?

Ik slik het nu ook ivm met de vorige zwangerschap. Toen met 37.6 ingeleid vanwege een veel te hoge bloeddruk, die was de hele zwangerschap al aan de hoge kant. Bij de geboorte bleek mijn zoontje te klein met 2700 gram en de placenta was ook te klein. Ik slik nu dagelijks 100 mg Ascal om dit allemaal zoveel mogelijk te voorkomen. Met 36 weken moet ik weer stoppen. Ik heb er verder geen last van en tot nu toe is mijn bloeddruk steeds prima. 

Eerste zwangerschap continu te hoge bloeddruk gehad dus ook ascal gekregen.
Nu bijna 7 weken zwanger.... Weer bloeddruk net op t randje dus verwacht als t goed blijft gaan weer ascal.
Ik vond het niet fijn wegslikken. Ik nam een lepeltje met beetje water en loste het daarin op. Dat werkte prima voor mij.

Bij de 1e zwangerschap vanaf 28 weken hypertensie en met 37 wkn ingeleid ivm pre-eclampsie, veel klachten, dochter woog 3 kg. Bij de 2e zwangerschap preventief Ascal vanaf 13 weken, hypertensie ontstond rond 36 weken, met 38+4 ingeleid vanwege stijgende bloeddruk en veel klachten als destijds bij de pre-eclampsie, zoontje woog 4200 gram!!

Nee geen ervaring mee. Ik wist sowieso niet dat je voor hoge bloeddruk ascal tijdens de zwangerschap kan/ moet slikken. Ik heb 2 zwangerschappen gehad waar ik ben ingeleid vanwege de hoge bloeddruk. Tijdens de 2e zwangerschap was de onderdruk tijdens de bevalling hoger dan 120! Wel gelukkig 2 gezonde zoons.

Nu 6 weken geleden bevallen van een dochter. Geen hoge bloeddruk gehad. Alleen op de dag dat ik moest bevallen. Vanwege negatieve ervaringen uit het verleden met bevallen gekozen voor een epidural. Echt ideaal! Mijn bloeddruk bleef tijdens en na de bevalling mooi stabiel

Terug
Bovenaan