Ervaringen baby sleep

Toen Laura geboren was, heb ik ook de baby-sleep gebruikt. Inderdaad om haar op haar zij te kunnen laten slapen en om de houding af te kunnen wisselen. Mijn zusje had er toen nog 1 en die kon ik lenen. Later bleek dat Laura een echte buikslaper was, dus het was ook een goed middel om te voorkomen dat ze elke keer op haar buikje zou rollen.

Bij Ruben heb ik hem ook meteen weer gebruikt. Toen heb ik hem echter zelf gekocht bij de Prenatal. Ik weet niet wie het zei dat Prenatal ze niet meer verkoopt, maar in april dit jaar heb ik er dus nog wel 1 gekocht daar. Ook bij hem is het de reden dat hij op zijn zij slaapt en proberen te voorkomen dat hij een voorkeurshouding krijgt.
Ruben draait wel vaak terug op zijn rug, maar zijn hoofdje ligt dan wel naar de goede kant.

Ik ben echt heel tevreden over de Baby-sleep en ben blij dat ik hem heb.
Alleen schrijf jij nu dat je hem wilt gebruiken voor je zoontje die nu 6 maanden is. En in de beschrijving van de Baby-sleep staat dat hij ongeveer te gebruiken is voor baby's TOT 6 maanden. Jouw zoontje is dus al te oud voor de baby-sleep. Zou het in ieder geval goed nakijken op de verpakking.

Groeten, mam van Laura en Ruben

Ik gebruikte een andere  van Bebecal   (google maar eens op Bebecal van Red Castle).

Maar ik durf niet te zeggen hoe dat werkt met oudere kindjes, ik heb het bij alle twee mijn kinderen de eerste 8 weken gebruikt.

Groetjes
CHris

Hardstikke handig ding!!! Ik heb uitgebreid gezocht naar de reden van het verhoogde risico op wiegendood, maar niemand (zelfs wiegendood.nl) komt niet met een duidelijke reden. Door de BabySleep kunnen ze niet zomaar omklappen naar hun buik en ons meisje sliep er heerlijk in. Ze was vooral wat rustiger dan. Ze maken je helemaal gek met dat gezeik over verhoogde risico's...

Het enige waar ik aan twijfel is de leeftijd van je kindje, want volgens mij wordt ie gebruikt tot 6 maanden.

Succes meid!

hallo

hier ook een babysleep. Tenminste als ik het goed begrijp. Ik heb 2 rollen (een lange en een korte en die korte plaats je op een band met klittenband vast op de maat die je wilt hebben. Ik heb hem 9 jaar geleden gekregen van mijn moeder bij de geboorte van mijn eerste juist om wiegendood te voorkomen. Ze slapen dan op de zij. Ze kunnen niet op de buik ( en als ze heel klein zijn ook niet op de rug) rollen, want je legt ze klem tussen die rollen.

danny slaapt er nu nog steeds tussen hij is nu 16 weken en heeft er tot 12weken op zijn zij tussen gelegen. Nu kan hij dus wel zelf op zijn rug draaien dus nu ligt hij op zijn rug ertussen. Bij mij blijven ze er tussen liggen tot het echt niet meer past of dat ze die dingen mee door het hele bed nemen. Ik vind het zelf een geruststelling dat hij dus toch wel weerhouden wordt om op zijn buik te draaien en hij ligt toch een beetje opgesloten zeg maar dus ook beetje baker idee waar hij denk ik ook wel wat rustiger van is.

Ik had hiervoor nog niet echt van een voorkeurshouding gehoord dus ik wist ook niet dat ze hier ook voor gebruikt werden.
dat is dan 2 vliegen in een klap.

groetjes irene

Terug
Bovenaan