Ervaringen badbevalling

Vorig jaar juni was ik bevallen van een mooi meisje. Ik wou ook zo graag in bad en was ook wel in bad maar niet voor de volledige bevalling.
Ik was namelijk ook bang dat ik ging poepen in bad. Toen ik dacht dat ik moest poepen, ging ik op de pot zitten. De vk was onderweg, maar toen hij aan kwam en mij op de pot zag zitten zei hij: kom ervan af want je gaat bevallen! 
Inplaats dat ik dacht weer in bad te gaan, was ik al op een baarkruk en 9 min later had ik me meisje in me armen. Dus alleen de ontsluitingsweeën in bad gehad en het beviel me wel echt goed. 
Als er nog ooit een 2de zwangerschap komt, ga ik die zeker VOLLEDIG in bad doen! Hahaha

Je hebt niet altijd de keuze of je in bad mag bevallen. Soms verloopt een bevalling totaal anders dan dat jij gepland hebt. Uitspraken als: 'ik ga zeker in bad bevallen', zijn nergens op gebaseerd. Je weet nooit hoe het verloopt. 
Ik zou vooral niet al te veel verwachtingen hebben om teleurstellingen te voorkomen. Beval je in bad en gaat alles volgens het boekje, hartstikke mooi. Loopt het allemaal net even anders, ook goed!
Uiteindelijk gaat het erom dat je een gezond kind op de wereld zet. Dat is echt het allerbelangrijkste. Het welzijn van je kind gaat boven jouw wensen voor je bevalling (dat mag ik tenminste hopen). Voor jou is het maar 1 dag uit je leven, voor je kind kunnen de consequenties doorwerken, de rest van zijn leven. Aan jou de keuze wat belangrijker is. 

Terug
Bovenaan