Ervaringen bloedprikken

Hoi hoi,

Over 3 weken moet ik 10 buisjes bloed laten prikken (11 weken). 3 voor de NIPT-test en 7 voor andere onderzoeken. Nu ben ik echt een drama als het op bloedprikken aankomt. Wat zijn jullie ervaringen met zoveel buisjes bloedprikken? En hebben jullie tips? ?

Ik zou zorgen dat je in ieder geval iets te ten en te drinken bij hebt voor naderhand en/of vantevoren iets gegeten hebt als dat mag, mocht je je toch beetje eng gaan voelen. En verder vooral proberen te ontspannen denk ik. Evt niet gelijk de auto in stappen daarna maar even in de wachtruimte blijven zitten.

Ik merkte er weinig van. Ligt het bij jou meer aan dat je moeilijk te prikken bent, dat je het spannend vindt of snel flauw valt? Bij die laatste twee is het handig om van tevoren aan te geven want dan kunnen ze je ook in een speciale stoel zetten. En inderdaad naderhand even rustig ergens blijven zitten tot je je weer goed voelt of iemand meenemen?

Van te voren bij degene die je prikt aangeven dat je het niet fijn vind, eventueel een muziekje opzetten om te ontspannen? En sowieso zorgen dat je genoeg gegeten hebt (als dat mag) en eten en drinken meenemen:) Komt goed!

Ik ben moeilijk te prikken en bang daardoor bang dat het mislukt... Mijn moeder is altijd het haasje en mag mijn hand vasthouden ? bedankt in ieder geval allema voor de tips!

Als het prikken zelf je tegen staat maakt het niet heel veel uit of ze 1 of 10 buisjes afnemen. De naald zit er alleen wat langer in. Het viel mij mee en ik hou er ook echt niet van.

Je merkt geen verschil of het om 1 of 10 buisjes gaat. Het zijn zo'n kleine hoeveelheden. Een beetje goede verpleegkundige kan dit zonder problemen doen

Terug
Bovenaan