Ervaringen bloedprikken

T maakt mij nooit zo uit ik ga gewoon zitten en wachten tot ik weer naar huis mag? moet wel zeggen heb wel een keer gehad dat ze echt niet goed prikte me hele arm was blauw wat ik nooit heb. Dat vond ik wel vervelend 

Wat mij hielp is het aangeven, als je moeilijk te prikken bent ben je al snel meer gespannen en mogelijk sneller niet lekker. Ze deden voor mij de stoel altijd iets achterover, ondertussen afleiding zoeken en goed blijven ademhalen. Voor mij maakte het wel iets uit, het aantal buisjes want ik vind het wisselen een rotgevoel dus ik vroeg altijd of ze extra voorzichtig wilde doen. Ging dan prima

Dankjewel allemaal voor de tips. Het aantal is in principe nog niet zo'n probleem, ben vooral moeilijk te prikken en daarom bang dat het misgaat. Achja ik zal er toch aan moeten geloven dus er zit niks anders op ?

O wauw! Ik vond het ook vreselijk! Precies het zelfde nipt en gewone controlle. Ik scheet in m'n broek.
Ik ging met m'n man voor de 1e keer. Dan kom je in zo'n super klein hokje met allerlei buisjes legen en volle. Een vreselijke vrouw die mij moest gaan prikken. Ik zat ik die stoel te huilen omdat ik zo bang was. Zegt die vrouw: ja van mij hoeft het niet hoor jij moet zoveel buisjes... dus ik stond op en vluchte de deur uit.  
Smiddags ben ik met m'n moeder terug gegaan.. want ja.. je moet wel! Toen had ik een wat vriendelijker mevrouw. Ik vroeg of het mogelijk was om liggen geprikt te worden en dat kon gelukkig. Dus ik met m'n moeder en ik vrouw in een andere kamer. Toen mocht op zo'n bang gaan liggen zoals bij de verloskundige. Bekertje water erbij, vochtig doekje op m'n hoofd. Ogen dicht m'n ma dr hand vast gehouden. En hun hebben mij lekker afgeleid met vragen, hebben jullie al een naam? Weet je al wat het gaat worden ? En het was zo voorbij!
Toen werd ik later gebeld door de verloskundige dat m'n suiker erg hoog was. Omdat ik niet nuchter was. Dus ik mocht nog 1x! Haha xD en ik zei serieus nou kom maar op! Weer met m'n moeder erheen 1 buisje zo gepiept. Zittend!
In week 27 als ik het goed heb... weer geprikt bij de verloskundige. En dat mocht ook weer liggend. Ook zo gepiept. 
Dus mijn advies: neem iemand mee die je goed kan afleiden en vraag of je mag liggen! Heeel veeel succes! Als ik het kan.. kan jij het ook!

@Gebruiker10406420
Bedankt voor je reactie! Wat naar zeg dat je in de eerste instantie zo'n vervelende vrouw had. Ik was ook meteen weggegaan hoor haha. En gelukkig dat het erna wel gewoon goed gegaan is.
Ik mag aanstaande vrijdag... Mijn moeder gaat mee en die weet gelukkig wat voor een geval ik ben en probeert mij altijd af te leiden. En ik ga inderdaad vragen of ik mag liggen. Hopen dat het bij mij net zo goed gaat als bij jou ?

Terug
Bovenaan