ervaringen co-sleeper

<p>Dag meiden, </p><p>Ik ben op zoek naar ervaringen met een co sleeper. Daar dit mijn eerste kindje wordt en ik haar graag de eerste maanden in de nacht bij me wil hebben (ook ivm de borstvoeding die ik voornemens ben te geven) ben ik me nu aan het verdiepen in een co sleeper. Dus ik vroeg mij af of jullie dit juist fijn vinden/ vonden of juist niet en waarom. Oftewel, wat zijn de voor- dan wel nadelen ten opzichte van een ledikant of wiegje in je kamer? </p><p>Groetjes Claudia</p>

Mijn dochtertje is 9 weken en heb alleen ervaring met de co-sleeper, dus weet niet echt wat verschil is met wiegje in gebruik, maar ben wel fan van de co-sleeper! 
Het is super fijn om je kind dichtbij te hebben, als je gaat slapen staren naar het gezichtje, als ze wakker wordt meteen kunnen troosten, niet je bed uit voor voeden, liggend het speentje kunnen vasthouden en.. als je wakker wordt meteen je kind zien. Wat ook fijn is. is dat ze soms wat extra troost kan gebruiken ‘s ochtends en bij mij wil liggen. Nu leg ik haar vaak net naast mij, aan de buitenkant van het bed. Ik hoef niet bang te zijn dat ze eruit valt, want naast het bed staat haar bed.
Een nadeel kan het geluid zijn. Baby’s zijn een soort Gremlins die veranderen in geluidmakende monstertjes ‘s nachts. 
Voorlopig zijn wij nog heel blij en moeten we er niet aan denken wakker te worden zonder ons poppetje naast ons! 

Ik heb geen cosleeper, maar had wel een wiegje naast bed staan. Met voeden was dan iedereen wakker, daarom ben ik vrij snel gaan voeden in de babykamer (daar verschoonde ik hem ook al), kon m'n vriend tenminste verder slapen. Al snel sliep m'n zoontje toch in z'n eigen kamer en dat beviel prima! Hij sliep goed, m'n vriend sliep beter en ik ook (niet meer wakker van al die lieve nachtelijke babygeluidjes).
Ik zou dus niet investeren in een cosleeper, maar in een relaxte stoel op de babykamer om te voeden.
Maar ja, elk kindje (en elke ouder) is anders. En ik kan me voorstellen dat het fijn is om je kleintje bij je te hebben.

Wat de gebruiker boven mij schrijft is ook zeker waar, het is volslagen zinloos allemaal wakker te zijn. Gelukkig maakt ons meisje weinig geluid, waardoor mijn vriend niet wakker wordt en denk 8 van de 10 keer niet merkt dat ik onze dochter voed, dat scheelt dus heel veel! Iets wat je helaas van te voren niet kunt weten. Ik ben juist doordat ze kleine geluidjes maakt, blij dat ze naast me ligt. Zo ligt ze niet lang wakker tot ze (hard) gaat huilen. 

Vanaf het begin heeft mijn dochter van inmiddels al 3 maanden in de co sleeper naast mij geslapen. Onzettend fijn! Ik wende al snel aan alle geluidjes en nu word ik alleen wakker als het ook echt nodig is. Zoals een speentje geven voordat ze echt begint met huilen. Bovendien is het heerlijk om naar je kleintje te kunnen kijken! Ik val regelmatig al kijkend in slaap. 
Borstvoeding geef ik inmiddels liggend in bed, fijn en snel! (als er snachts geen schone luier meer nodig is) Voorheen voedde ik op een stoel waardoor je veel wakkerder bent omdat je uit bed moet.
De co sleeper die ik gebruik is de Chicco next to me. Dit is een ruim bedje waar ze tot 6 maanden in kunnnen slapen.  

Hoi, wij hebben ook een co sleaper. Super fijn! Lekker tegen ons bed aan. Ze weet dat we er zijn en op mijn ademhaling valt ze als een blok in slaap. Je want snel aan de geluidjes. Ik slaap als een blok en wordt wakker net voordat zij wakker begint te worden. Zou niet anders willen. En zij slaapt als een blok. Zelfs als wij de nachtlampen nog aan hebben. 

Ik heb een co sleeper gehad en vond dat de eerste weken een fijn idee, maar op een gegeven moment wilden we toch dat ze op haar eigen kamer zou liggen. Ze klinkt namelijk als een oud mannetje 's nachts: snurken, grommen, knorren, alles haha. Ze slaapt echt al sinds best snel op haar eigen kamer en daardoor slapen we allemaal beter. Ik had soms ook het idee dat zij wakker werd door ons of dat we te snel reageerden op haar geluidjes toen ze nog bij ons lag..

Wij hebben een kleine 3 maanden onze co-sleeper gebruikt. Was er erg blij mee omdat je inderdaad zelf niet steeds je bed uit hoeft als er iets is! Geluidjes is inderdaad wel een dingetje. Mijn man sliep al snel overal door heen, dus dat was niet zo erg bij ons, maar voor lichte slapers lijkt het me erg vervelend. Wij zijn op den duur overgestapt op zijn eigen bedje in zijn eigen kamertje omdat ik het idee kreeg dat hij de nacht wel eens door zou kunnen slapen. Na een nacht of 2 op zijn eigen kamer was dat ook het geval, dus met een beetje pijn in ons hart de co-sleeper opgeruimd. Was wel heerlijk om naast je kindje in bed te kunnen kruipen

Terug
Bovenaan