ervaringen co-sleeper

Wij hadden een wiegje omdat het ledikant nog wel heel groot leek voor ons prulletje. Nu met twee maanden werd de wieg wat krap en nu slaapt ze in haar ledikant. Ik was van plan haar weken lang bij ons te laten slapen en overdag op haar eigen kamer. We verplaatsten dus gewoon de wieg. Uiteindelijk lag ze na vier dagen op haar eigen kamer nadat we twee keer een wieg met een slapend kindje hadden versjouwd. We laten gewoon allebei de deuren open staan. We sliepen daarna alle drie meteen een stuk beter. Inmiddels is ze negen weken en de laatste nachten slaapt ze tien uur aan een stuk. Tussendoor hoor ik haar dan wel eens wat geluidjes maken of duimen (dan is ze half wakker), maar omdat het verder stil is op haar kamer slaapt ze wel door. Zodra we bij haar gaan kijken wordt ze wakker. Ik ben dus blij dat ze op haar eigen kamer ligt, zodat wij rustig naar de wc kunnen lopen of nog even tv kunnen kijken s avonds.

Wij hebben de safety first Calidoo co-sleeper gebruikt. Een aanrader ivm de prijs.
Gekocht via de lidl webshop €80,- 
we hebben hem alleen maar 4weken gebruikt, omdat ik niet kon slapen ivm alle geluidjes die hij maakte en ik niet los kon laten om bij elk geluidje even te kijke n. 
Nu ligt hij sinds 3 weken op zijn eigen kamer in zijn ledikant en we slapen alle 3 stukken beter en langer!
Voor de eerste 2 weken vond ik het wel ideaal omdat hij toen nog geen dag-en nachtritme goed had was hij veel wakker en aan het huilen snachts. Dan kan je wel sneller troosten of een speentje vasthouden. 

Hi meiden, 
Super bedankt voor al jullie reacties! 
Wat ik eruit begrijp is dat het dus zeker fijn is, al is het maar voor korte duur! Maar 1 conclusie kan ik wel uit jullie verhalen trekken, pasgeboren baby`s zijn dus een soort slapende gremlins haha! En ja ik slaap heel licht dus ik ga hier wel last van hebben denk ik. Als de buurman hoest terwijl onze ramen open staan word ik daar al wakker van. Ik ben me dus aan het voorbereiden op een paar heftige weken. Slik. Maar als ik eruit moet om te voeden, heb ik hetzelfde want zodra ik +/- 4 uur heb geslapen, ben ik klaarwakker als ik bijv eruit moet om te plassen of ik word wakker gemaakt door iets anders. Ik denk dus dat ik wel voor de Co-sleeper ga tot ze hele nachten kan doorslapen en dan hop haar eigen kamer in!
Ik heb ook een lekkere schommelstoel gekocht dus we hebben back up. 

Co-sleepers staan voor vrij weinig op MP, je kunt hem ook altijd weer doorverkopen. Of. als je handig bent, er zelf een bouwen. Mijn vriend heeft samen met zijn vader een bedje gemaakt op exact goede hoogte. Was ook omdat we een kleine slaapkamer hebben en het nu allemaal super past, zonder dat we de hoofdprijs hebben betaald, met standaard maat matras. 
Ga er vooral van genieten, ondanks alle nachtelijke uurtjes, geluiden en andere lastige momenten! 

Och nou ik had een wieg maar vond het vreselijk, kon niks zien en er amper bij (zon rieten ding). Toen toch een grote cosleeper gekocht en zoveel gebruikt. Toen ze in haar ledikant sliep ook nog. Want dan werd ze bijv vanaf 4 uur onrustiger, en als ze naast ons lag sliep ze beter. Wij hebben een we-too. Lekker ruim en omdat het stof is kon ze ook niks hards raken als ze lag te woelen. Dus echt een aanrader!

Terug
Bovenaan