Ervaringen diagnose pcos

<p>Hoi allemaal,</p><p>Na het stoppen van de pil ongeveer een jaar geleden heb ik erg lange onregelmatige cyclussen. We zijn sinds ongeveer een halfjaar bezig om zwanger te worden. Nu denk ik zelf dat ik misschien wel pcos heb en denk dat ik binnenkort maar een afspraak ga maken bij de huisarts.</p><p>Zijn er dames die hier ervaring mee hebben? Deed de huisarts ook onderzoeken bij jullie en zo ja welke onderzoeken? Of kreeg je direct een verwijzing naar de gynaecoloog? En duurde het lang voordat je bij de gyn terecht kon en dat er een behandeling gestart werd?</p><p>Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen hiermee!</p><p>Groetjesss</p><p> </p>

Ik werd na een jaar ook gestopt te zijn met de pil, meteen doorverwezen naar een gynaecoloog in het UMC st.Radboud. aangezien ik woonachtig ben in Nijmegen.
Zowel ik en mijn vriend werden beide onderzocht eigenlijk al binnen 2 maanden konden we al terecht . En kregen binnen paar weken de uitslagen.. uitslag ik PCOS , mijn vriend ondanks dat ie rookt , superzaad! 
Naar huis gestuurd met het advies dat ik een paar kilo moest afvallen , woog 93 kilo destijds en moest onder de 90 kilo wegen en als het dan na nog 1 jaar nog niet gelukt was , mocht ik terug komen.
We zouden in Augustus de 2 jaar proberen aantikken maar toen bleek ik al op natuurlijke wijze als verrassing zwanger te zijn.
Inmiddels 20 weken zwanger van een klein eigenwijs heksje ?
Blijf geloven en vertrouwen in jezelf ! 

ook ik ben al lang bekend met de diagnose PCOS, toen ik al mijn klachten bij de huisarts uitlegde kreeg ik meteen een doorverwijzing naar de gyn en daar wers het vermoeder doormiddel van een echo meteen bevestigt. Ik was op dat moment 18 en nog niet bezig met kinderen, de gyn vertelde mij dat als ik wel aan kinderen begin te denken en ik zou stoppen met de pil ik meteen mocht bellen omdat ik van mijzelf 1 misschien 2x per jaar een eisprong had, op mijn 25ste dus de gyn gebelt vanwege kinderwens, konden meteen die week nog terecht
begonnen opwekken menstruatie en daarna met Clomid en dit sloeg meteen aan, ik had een goede eisprong en raakte in de 2e ronde al zwanger, zoveel geluk gehad,
momenteel zitten we weer in het traject voor een 2e kindje, ik had gedacht dat ik het meer los kon laten omdat ik er al 1 heb rondlopen maar toch vind ik het weer net zo spannend als bij de eerste, 
nu 2 rondes clomid 50 erop zitten waarvan de laatste met pregnyl, morgen de gyn weer bellen voor ronde 3

Succes

Hej Zonnestraatje,
In februari 2018 ben ik gestopt met de pil. Aan het begin waren mijn cyclussen redelijk regelmatig, dan bedoel ik tussen de 28 en 36 dagen... Op een gegeven moment kwam mijn menstruatie helemaal niet doorzetten. Na 2 maanden naar de huisarts gegaan met dit probleem, dit was november 2018. Ik ben toen doorgestuurd voor bloedonderzoek, hier kwam niet echt iets duidelijks uit en daarna moest ik voor een echo. Daar was duidelijk PCOS te zien, dit was december 2018. Ik vond het een hele shock en het voelde alsof ik gefaald had als vrouw. Gelukkig werd ik snel doorgestuurd naar gynaecoloog. Begin februari 2019 kon ik beginnen met mijn eerste clomid en na 4 rondes was het raak! Super blij mee. 
Als ik jou was zou ik de huisarts bellen en je verhaal uitleggen. Wanneer je PCOS hebt ben je vaak langer bezig met zwanger worden omdat je niet weet wanneer je vruchtbare dagen zijn. Mijn gynaecoloog vertelde ook van je begint nu met clomid als dit aanslaat hebben jullie nu een eerlijke kans om zwanger te worden. Succes!

Sorry ging iets mis, jaren terug ook kinderwens . Door huisarts doorverwezen naar zkh. Daar onderzoeken gehad pcos gediagnosticeerd mijn man werd tegelijkertijd onderzocht daar was alles goed mee. Toen ovulatie inductie met clomid gehad dit had geen effect bij mij... waarna ik hormonen ben gaan spuiten en dit had ook niet het gewenste effect. Er werd constant aangeraden om
af te vallen.... uiteindelijk een kijk operatie gehad hsg en ze hebben gaatjes in mijn eileiders gebrand. Dat zou de kans verhogen... allemaal zonder resultaat. We zijn toen gestopt in het ziekenhuis en na een korte pauze gestart bij privé kliniek nijgeertgen. Daar hebben we iui icsi en ivf gehad maar nu groeide er steeds teveel eitjes.... dus na een goed jaar hier behandeld te zijn hebben we besloten omdat de hormonen echt zn tol
eiste ( ontzettende opgezette buik die pijn deed ) en een humeur wat niet meer ging besloten om
met zn 2 en verder te gaan.... nu jaren later spontaan zwanger ongeveer 12 weken. Wat ik heb gedaan ? Ben iets afgevallen  door mijn eetpatroon aan te passen en Herbalife te gebruiken, veel groente eten. We waren niet meer met onze kinderwens bezig.. maar toch komt het als alles goed gaat uit! Heel veel succes! 

Hey zonnestraatje,
ik ben vorig jaar september/oktober gestopt met de pil.. twee keer menstruatie gehad daarna niet meer. In januari zat ik a bij de huisarts, mijn gevoel gaf aan dat er iets niet klopte. Uiteraard zonder verwijzing weggestuurd maar ze zette het in mijn dossier en dat wilde ik.. in februari ongesteld geworden, vervolgens weer niet. In april weer naar de huisarts gegaan en doorwijzing naar gyn gekregen. Daar kon ik binnen twee weken terecht. Binnen 20 minuten stond ik buiten met informatieboekjes en clomid want ik had pcos. Toen ik thuis kwam even een paar tranen gelaten en vervolgens de schouders eronder gezet. De eerste ronde (50 Mg) sloeg niet aan. Tweede ronde (100mg) wel. Inmiddels twee maanden zwanger. Bij de gyn kreeg ik trouwens een inwendige echo. Trek een jurkje of tuniekje aan, dan voel je je minder naakt(mocht je daar ooit komen). Ik raad je aan om niet lang na te denken en gewoon naar je huisarts te gaan. Als er straks echt druk op staat omdat je zo graag zwanger wilt worden, is alles anders. Wij hadden voor ons gevoel we tijd.. rekenden op een traject van minimaal nog een jaar, maar gelukkig dus niet. 
Ik wens je veel succes en heb vertrouwen!! 

Hoelang waren jullie cyclussen dan? Ik ben in juni gestopt met de pil en werd de eerste keer na 40 dagen ongesteld. En daarna na 55 dagen en nu wordt weer lange cyclus want nog steeds geen ovulatie gevonden met ovulatietesten.  
Wat doet clomid precies?  Ik gebruik wel ovulatietesten en heb de vorige cyclus wel mijn ovulatie gevonden maar helaas niet raak. Haha

Terug
Bovenaan