Ervaringen diagnose pcos

Ik durf niet te zeggen hoelang mijn cyclus was.. ik had soms twee/drie maanden geen menstruatie dus ik stopte met tellen.. 
Bij pcos heb je veel eiblaasjes op je eierstokken en geen eicel rijpt voldoende om te springen. Clomid zorgt ervoor dat een eiblaasje  wel goed gaat rijpen en dus gaat springen zodat het bevrucht kan worden. 

Dankjewel voor het delen van jullie ervaringen! Ik ga toch maar een afspraak maken hij de huisarts.
Heeft de huisarts bij jullie ook onderzoeken gedaan zoals bloedprikken en echo of kregen jullie direct een verwijzing naar de gynaecoloog? 
Hoelang duurde het bij jullie voordat de diagnose werd gesteld en dat jullie met medicijnen zijn begonnen?

@KKKK ik ben in december met de pil gestopt, mijn cyclussen zijn tot nu toe wisselend van 75 tot 35 dagen. Vandaag dag 51 en nog geen menstruatie te bekennen. Zwangerschapstest ook negatief. Erg frustrerend dit.

Hi Zonnestraaltje,
Ik zit momenteel in een vergelijkbare situatie.. eind maart gestopt met de pil & eerst waren mijn cyclussen nog "normaal" eerst 34, toen 21 maar ging daarna naar 54 dagen en zit nu op dag 85 en nog geen ongesteldheid te merken..
Twijfel of ik aan de bel moet trekken bij de huisarts,  daar wij nu ruim een half jaar bezig zijn (beide 30 jaar).. maar vertrouw die ellendig lange cyclus nu niet.
Laat je weten hoe het bij jou afgelopen is als je gaat?
succes en sterkte met alles!

Heel erg onverwacht had ik vanmorgen een positieve zwangerschapstest in handen. Was van plan om een afspraak te maken bij de huisarts, dus ik dacht doe voor de zekerheid toch nog even een test (eerder ook al gedaan maar bleef negatief) en toen tot mijn grote verbazing hartstikke positief!!
Het kan dus toch, zwanger worden met zulke lange cyclussen!
@Dreamer Hoop dat jij ook snel een positieve test in handen mag hebben!! Gebruik je ook ovulatietesten? Misschien is dat anders een idee om te gaan proberen?

@Zonnestraaltje Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Ik ben op dag 87 toch ongesteld geworden,  op naar de volgende ronde helaas!

Hoi, 
Ik heb ongeveer 10 jaar geleden al de diagnose PCOS gekregen. We hebben een zoontje van 5 die op de natuurlijke manier is gekomen toen ik/we eigenlijk helemaal niet bezig waren met zwanger worden. De gyn had gezegd dat de kans heel klein was, dus we waren ook niet heel voorzichtig.
Nu al 15 maanden aan het proberen voor een 2e. Hebben 3 maanden geleden na wat gedoe van de ha een doorverwijzing gekregen voor de fertiliteitsarts. Er is een aardige wachtlijst, dus op 7 november hebben we pas een afspraak. Ik ben best wel zenuwachtig hierover. Ik denk omdat ik niet weet wat me te wachten staat en ik vroeger altijd riep dat ik niet de medische molen in wilde om zwanger te worden. Ik hoop daarom op ervaringen van anderen zodat ik wat beter weet waar ik me op kan voorbereiden ?
Ik hoop dat ik hier dan goed zit. Ik heb wel eens zelf threads gestart, maar daarop kreeg ik helaas niet echt reacties. Logisch want er zijn er best veel. Maar toch. 

Oh wacht eens even! Ik zie het net pas. @zonnestraaltje, gefeliciteerd! Fijn dat het toch zo onverwacht zo mag zijn. Veel geluk en hopelijk een fijne zwangerschap ?

Terug
Bovenaan