Ervaringen en praktische tips voor zwemmen met baby

Hoi,

Binnenkort wil ik gaan babyzwemmen met onze zoon, 9 weken is hij nu. Wie heeft ervaringen en praktische tips. Wat voor zwembroek/luier is handig, wat neem ik verder mee, wanneer kun je dan het beste voeden, etc. Graag hoor ik jullie ervaringen en tips!

Hallo

Ben met onze oudste (inmiddels2,5) ook gaan zwemmen toen ze 3 mnd was. Bij ons was dat van  8.50 tot 9.10. Dus ik voedde rond 8 uur. Vaak was dit extra (geen volle voeding hoor)
Ik had een zwemluier (bij drogist  te koop)  aan met daar over heen een zwembroekje

Verder had ik handoekje en een badcapje (voor na het douchen) bij me. Ook een schone luier voor na het zwemmen natuurlijk.
Ik smeerde haar ook in met een beetje olie. Voor de droge huid en met die chloor.

Verder niet zo veel

veel plezier met zwemmen

groetjes gienie

hoi gienie,

bedankt voor je reactie. maar hoe deed je dat dan na het douchen? ik bedoel je bent dan zelf nog nat en moet dan eerst de kleine afdrogen en aankleden. gaat dat dan wel als je zelf nog in je badpak staat?
en zo'n zwemluier, kun je die ook gewoon zo aan doen zonder zwembroekje erover heen?

Hallo, wij zijn afgelopen donderdag voor het eerst met Kian wezen zwemmen, hij was toen zes weken. Hij vond het heerlijk. Hij had op dat moment alleen een zwembroekje aan. De badjuf gaf het advies om een speciaal zwembroekje te kopen omdat die op dat moment in de aanbieding waren (en nog zijn) bij prenatal. Vanaf maat 62 hebben ze ze en ze zijn nu 6.99, ik heb dus zo'n broekje gekocht. Hij gaat langer mee als de luiers en die zijn per pak 8.49.   Je kan inderdaad het beste eerst je kindje afdrogen en dan je zelf, misschien een idee om een badjas mee te nemen al hebben wij dat nu niet gedaan omdat we met zijn tweeen waren. Het zwembad hier zorgt voor veel aankleedkussens ook langs het zwembad zodat het niet zo koud is voor jezelf. De maxi mag je meenemen naar het bad. Ik heb ook gezwommen met mijn jongste broertje en kleedde hem dan ook eerst aan en zetten hem in de maxi en dan mezelf aankleden. Eerste paar keren sta je wat onwennig maar daarna gaat het prima.

Ik denk wel dat je alleen een zwemluier aan kan maar met een zwembroek zit het beter.
En je moet denk dan ook niet een te grote zwemluier aan doen. Ik heb trouwens maar een paar keer een zwemluier aan gedaan maar er is nooit iets gebeurd ook zo nder die luier niet. Maar bij mijn zoon ga ik ook over 2 wk zwemmen maar daar gebruik ik het zeker wel langer bij want ik geef bv en hij heb regelmatig spuitluiers. En mijn dochter had dat niet. En tijdens het zwemmen zijn ze vaak druk bezig dat  ze geen kans krijgen om te poepen.

En met afdrogen legde ik haar op de comode en droogde me zelf een beetje af

Sommige zwembaden verbieden een luier in het zwembad. Een luier wil gaan drijven en dan kan je kind ondersteboven in het water terecht komen. Doe ook altijd de luier uit van je kind als je in de buurt van water bent. Ook ondiep water.  Want een klein kind kan niet tegen de drijfkracht van de luier op en kan verdrinken in 10 cm diep water.

Bij ons moeten kinderen in een bandje,   wij hebben dus een bandje van nijntje waar ze straks in kan zitten, oudere kindjes moeten van die vleugelttjes

Die zwemluiers zijn trouwens speciaal gemaakt voor het zwembad hoor, juist omdat die gewone zo gevaarlijk zijn (nemen heel veel vocht op....heb er laatst perongeluk 1 in de wasmachine gedaan en dat is een drama). Heb ze bij de oudste gebruikt en ik vind ze perfect!!!

Yvonne

Terug
Bovenaan